Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 3/2017 vyšlo
tiskem 15. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned. 

Téma: Amper 2017 – 25. mezinárodní elektrotechnický veletrh

Hlavní článek
Problémy elektromobility

Aktuality

Současné možnosti elektromobility představí AMPER Motion 2017 Největší přehlídka elektromobility v ČR proběhne 21.- 24. 3. na brněnském výstavišti a…

Startuje 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže Odstartoval již 9. ročník největší tuzemské ekologické soutěže E.ON Energy Globe.…

V distribuční soustavě (DS) ČEZ Distribuce, a. s. je vyhlášen kalamitní stav Od 9 h dne 24.2.2017 je vyhlášen kalamitní stav v Karlovarském kraji - okres Karlovy Vary…

Veletrh Věda Výzkum Inovace 2017 zahájí místopředseda vlády Pavel Bělobrádek Letošní ročník Veletrhu Věda Výzkum Inovace zahájí na brněnském výstavišti 28. února 2017…

Chytré lampy PRE potvrdily zhoršenou smogovou situaci v Praze Chytré lampy PRE potvrdily v rámci svého pilotního provozu, že v Holešovicích a…

Jak se bydlí v pasivních domech, řeknou jejich majitelé na veletrhu FOR PASIV Další ročník veletrhu FOR PASIV, který je zaměřený na projektování a výstavbu…

Více aktualit

Za elektromobily hlučnější

09.01.2013 | |

S tím, jak roste množství elektromobilů na silnicích, vyvstává otázka: nejsou elektromobily příliš tiché? A nejsou kvůli tomu, že jim chybí rachotící motor, nebezpečné pro ostatní účastníky provozu? Bezhlučnosti elektromobilů je již dlouhopovažována za problém. Americký National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA – národní úřad pro bezpečnost silničního provozu) navrhnul pravidla, která od výrobců automobilů požadují, aby do svých elektrických modelů zabudovávali generátory zvuku, které budou aktivní, pokud vozidlo pojede rychlostí nižší než 18 mil za hodinu. To by mělo zmírnit riziko zranění chodců, kteří ne vždy zaslechnou elektromobil zavčas.

Někteří výrobci již na základě dřívějšího stanoviska Kongresu ohledně minimální úrovně hlučnosti elektromobilů, přijali v tomto směru některá opatření. Například Nissan má již hotový varovný signál pro svůj model Leaf. Ford již v roce 2011 nabízel zákazníkům „hlučnou“ verzi elektrického Focusu.

www.smartplanet.com
foto: Nissan