Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2017 vyšlo
tiskem 18. 1. 2017. V elektronické verzi na webu od 17. 2. 2017. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Nástroje a pomůcky; Značení

Hlavní článek
Analýza dat fotovoltaického systému během zatmění Slunce
Rizikovost zapojení biometrických identifikačních systémů

Aktuality

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Loňská výroba Temelína by stačila k pokrytí téměř roční spotřeby českých domácností Přesně 12,1 terawatthodin elektřiny (TWh) loni vyrobila Jaderná elektrárna Temelín. Je to…

Osmý ročník Robosoutěže Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ovládli studenti Gymnázia Zlín V pátek 16. prosince se v Zengerově posluchárně Fakulty elektrotechnické ČVUT na Karlově…

Společnost ABF převzala značku projektu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE Specializovanou výstavu svítidel, designu a příslušenství s názvem SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE…

Chytré lampy v Praze Do hlavního města Prahy vstoupily „chytré lampy“. Nová technologie je součástí chytrých…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze zve na finále ROBOSOUTĚŽE Zajímavá technické řešení a soutěžní napětí nabídne 16. prosince finále letošní…

Více aktualit

Za elektromobily hlučnější

09.01.2013 | |

S tím, jak roste množství elektromobilů na silnicích, vyvstává otázka: nejsou elektromobily příliš tiché? A nejsou kvůli tomu, že jim chybí rachotící motor, nebezpečné pro ostatní účastníky provozu? Bezhlučnosti elektromobilů je již dlouhopovažována za problém. Americký National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA – národní úřad pro bezpečnost silničního provozu) navrhnul pravidla, která od výrobců automobilů požadují, aby do svých elektrických modelů zabudovávali generátory zvuku, které budou aktivní, pokud vozidlo pojede rychlostí nižší než 18 mil za hodinu. To by mělo zmírnit riziko zranění chodců, kteří ne vždy zaslechnou elektromobil zavčas.

Někteří výrobci již na základě dřívějšího stanoviska Kongresu ohledně minimální úrovně hlučnosti elektromobilů, přijali v tomto směru některá opatření. Například Nissan má již hotový varovný signál pro svůj model Leaf. Ford již v roce 2011 nabízel zákazníkům „hlučnou“ verzi elektrického Focusu.

www.smartplanet.com
foto: Nissan