Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2017 vyšlo
tiskem 28. 6. 2017. V elektronické verzi na webu od 28. 7. 2017. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Konektory; Software; Značení a štítkování

Hlavní článek
Elektrická izolace a tepelná vodivost

Aktuality

FOR ARCH 2017 přinese řadu zajímavých soutěží a konferencí Osmadvacátý ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH, který se uskuteční ve…

Premiér navštívil hlavní sídlo provozovatele přenosové soustavy Předseda vlády Bohuslav Sobotka a ministr průmyslu a obchodu Jiří Havlíček se přímo na…

Generační změna ve skupině LAPP S účinností od 1. července 2017 odstoupila Ursula Ida Lapp, spoluzakladatelka skupiny…

Finálové kolo soutěže EBEC přivede do Brna 120 nejlepších inženýrů z celé Evropy Co vše je možné stihnout navrhnout, smontovat a následně odprezentovat během dvou dní? To…

Co si akce „Světlo v praxi“ klade za cíle V České republice se prvním rokem koná akce v oblasti světelné techniky, která chce…

Startuje hlasování veřejnosti o vítězích 9. ročníku ekologické soutěže E.ON Energy Globe V Praze byly 20. 6. 2017 slavnostně představeny nominované projekty 9. ročníku prestižní…

Více aktualit

Za elektromobily hlučnější

09.01.2013 | |

S tím, jak roste množství elektromobilů na silnicích, vyvstává otázka: nejsou elektromobily příliš tiché? A nejsou kvůli tomu, že jim chybí rachotící motor, nebezpečné pro ostatní účastníky provozu? Bezhlučnosti elektromobilů je již dlouhopovažována za problém. Americký National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA – národní úřad pro bezpečnost silničního provozu) navrhnul pravidla, která od výrobců automobilů požadují, aby do svých elektrických modelů zabudovávali generátory zvuku, které budou aktivní, pokud vozidlo pojede rychlostí nižší než 18 mil za hodinu. To by mělo zmírnit riziko zranění chodců, kteří ne vždy zaslechnou elektromobil zavčas.

Někteří výrobci již na základě dřívějšího stanoviska Kongresu ohledně minimální úrovně hlučnosti elektromobilů, přijali v tomto směru některá opatření. Například Nissan má již hotový varovný signál pro svůj model Leaf. Ford již v roce 2011 nabízel zákazníkům „hlučnou“ verzi elektrického Focusu.

www.smartplanet.com
foto: Nissan