Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2018 vyšlo
tiskem 5. 12. 2018. V elektronické verzi na webu 5. 1. 2019. 

Téma: Měření a měřicí přístroje; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Termovízne merania v energetike
Smart Cities (5. část)

Aktuality

Elektromobil nabitý za 30 minut Společnost ABB jako celosvětový lídr v oblasti e-mobility pro hromadnou i osobní přepravu…

Zavedení družicové navigace na pražské tramvaje může zvýšit jejich bezpečnost Technologii dnes otestovali odborníci z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ve…

ŠKODA AUTO DigiLab začíná v Praze testovat mobilní nabíjecí stanice pro elektromobily ŠKODA AUTO DigiLab spustila v Praze pilotní fázi nového projektu mobilních nabíjecích…

Nejlepší projekt energetických úspor na Slovensku je z dílny ENESA z ČEZ ESCO V Bratislavě se předávaly ceny za nejlepší slovenské energeticky úsporné projekty. Letos…

Veletrh DŘEVOSTAVBY 2019 se bude konat souběžně s veletrhem MODERNÍ VYTÁPĚNÍ 2019 14. Veletrh DŘEVOSTAVBY 2019 nabídne vše, co lze ze dřeva vyrobit, moderní technologie,…

Výstava Národního technického muzea Pražské vzorkové veletrhy Výstava „Pražské vzorkové veletrhy“, která je součástí projektu k oslavě výročí republiky…

Více aktualit

VLT měniče kmitočtu Danfoss pro všechny typy motorů

29.08.2014 | |

Nový řídicí algoritmus pro měniče kmitočtu VLT® Danfoss je nyní k dispozici i pro synchronní reluktanční motory. Synchronní reluktanční motory patří mezi nejnovější technická zařízení v oblasti motorů a vyznačují se velmi vysokou energetickou účinností. Zároveň jde o velmi odolná zařízení s malými požadavky na údržbu. Všechny tyto faktory přispívají k tomu, že se investice do této technologie vyznačují velmi rychlou návratností.


Obr. 1. Asynchronní motor s klecovým rotorem

Svoboda volby
V situaci, kdy jsou v rámci jednoho závodu používány různé technologie pohonů, které jsou všechny ovládány prostřednictvím jedné platformy měničů, má konstruktér naprostou volnost a může pro každé zařízení použít nejvhodnější motor. Zároveň se snižují náklady na skladování a školení spojené s provozem měničů kmitočtu. Výrazně se také zjednodušuje modernizace systému s použitím nových motorů, jelikož není nutné vyměňovat pohon.

Toto jsou hlavní výhody, které poskytují měniče kmitočtu VLT®. Umožňují řídit nejrůznější typy motorů – nejnověji také včetně synchronních reluktančních motorů (obr. 2). Řízení nejenže zahrnuje provoz motorů s použitím pokročilého vektorového řízení napětí, ale rovněž přispívá k maximalizaci účinnosti.


Obr. 2. Synchronní reluktanční motor

Tato maximalizace účinnosti je možná díky algoritmům speciálně upraveným pro provoz v optimálních provozních podmínkách. Díky novému algoritmu řízení od společnosti Danfoss určenému pro synchronní reluktanční motory je uvedení do provozu stejně snadné jako v případě standardních asynchronních motorů na střídavý proud. Osoba, která instaluje motor, musí zadat pouze čtyři parametry motoru.

Automatické přizpůsobení motoru pro synchronní reluktanční motory trvá pouze 2,8 s, během nichž jsou změřeny parametrů motoru a optimalizován řídicí algoritmus pro daný motor. Motor potom pracuje s maximální účinností a energeticky úsporně. Výsledkem je menší spotřeba energie a nižší provozní náklady.

Přístup společnosti Danfoss vycházející z koncepce „Jeden VLT® pro všechny motory“ je odlišný od přístupu konkurenčních firem, protože umožňuje nezávislost při volbě motoru, včetně synchronních reluktančních motorů, bez jakýchkoliv dodatečných nákladů a při zachování optimálního výkonu.
Stejný měnič kmitočtu může být nakonfigurován pro provoz standardních asynchronních strojů, motorů s permanentními magnety a synchronních reluktančních motorů (obr. 3).


Obr. 3. Široké možnosti měničů VLT®

S použitím nového softwaru lze dokonce zmodernizovat již nainstalované zařízení.
 



Danfoss, s. r. o.
V Parku 2316/12, 148 00 Praha 4 – Chodov
tel.: +420 283 014 111
e-mail: danfoss.cz@danfoss.com
www.danfoss.cz/vlt