Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2016 vyšlo tiskem
7. 11. 2016. V elektronické verzi na webu od 1. 12. 2016. 

Téma: Rozváděče a rozváděčová technika; Točivé stroje a výkonová elektronika

Hlavní článek
Lithiové trakční akumulátory pro elektromobilitu

Aktuality

Fakulta elektrotechnická je na špici excelentního výzkumu na ČVUT Expertní panely Rady vlády pro výzkum, vývoj, inovace (RVVI) vybraly ve II. pilíři…

Švýcaři v referendu odmítli uzavřít jaderné elektrárny dříve V referendu hlasovalo 45 procent obyvatel, z toho 54,2 procent voličů řeklo návrhu na…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. 11. 2016 den otevřených dveří Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. listopadu od 8.30 hodin Den otevřených…

Calliope mini – multifunkční deska Calliope mini poskytuje kreativní možnosti pro každého. A nezáleží na tom, zda jde o…

Ocenění v soutěži České hlavičky získal za elektromagnetický urychlovač student FEL ČVUT Student programu Elektronika a komunikace Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze Vojtěch…

Češi v domácnostech více svítí a experimentují se světlem, doma mají přes 48 milionů svítidel Češi začali v domácnostech více svítit a snaží se vytvořit lepší světelné podmínky:…

Více aktualit

VLT měniče kmitočtu Danfoss pro všechny typy motorů

29.08.2014 | |

Nový řídicí algoritmus pro měniče kmitočtu VLT® Danfoss je nyní k dispozici i pro synchronní reluktanční motory. Synchronní reluktanční motory patří mezi nejnovější technická zařízení v oblasti motorů a vyznačují se velmi vysokou energetickou účinností. Zároveň jde o velmi odolná zařízení s malými požadavky na údržbu. Všechny tyto faktory přispívají k tomu, že se investice do této technologie vyznačují velmi rychlou návratností.


Obr. 1. Asynchronní motor s klecovým rotorem

Svoboda volby
V situaci, kdy jsou v rámci jednoho závodu používány různé technologie pohonů, které jsou všechny ovládány prostřednictvím jedné platformy měničů, má konstruktér naprostou volnost a může pro každé zařízení použít nejvhodnější motor. Zároveň se snižují náklady na skladování a školení spojené s provozem měničů kmitočtu. Výrazně se také zjednodušuje modernizace systému s použitím nových motorů, jelikož není nutné vyměňovat pohon.

Toto jsou hlavní výhody, které poskytují měniče kmitočtu VLT®. Umožňují řídit nejrůznější typy motorů – nejnověji také včetně synchronních reluktančních motorů (obr. 2). Řízení nejenže zahrnuje provoz motorů s použitím pokročilého vektorového řízení napětí, ale rovněž přispívá k maximalizaci účinnosti.


Obr. 2. Synchronní reluktanční motor

Tato maximalizace účinnosti je možná díky algoritmům speciálně upraveným pro provoz v optimálních provozních podmínkách. Díky novému algoritmu řízení od společnosti Danfoss určenému pro synchronní reluktanční motory je uvedení do provozu stejně snadné jako v případě standardních asynchronních motorů na střídavý proud. Osoba, která instaluje motor, musí zadat pouze čtyři parametry motoru.

Automatické přizpůsobení motoru pro synchronní reluktanční motory trvá pouze 2,8 s, během nichž jsou změřeny parametrů motoru a optimalizován řídicí algoritmus pro daný motor. Motor potom pracuje s maximální účinností a energeticky úsporně. Výsledkem je menší spotřeba energie a nižší provozní náklady.

Přístup společnosti Danfoss vycházející z koncepce „Jeden VLT® pro všechny motory“ je odlišný od přístupu konkurenčních firem, protože umožňuje nezávislost při volbě motoru, včetně synchronních reluktančních motorů, bez jakýchkoliv dodatečných nákladů a při zachování optimálního výkonu.
Stejný měnič kmitočtu může být nakonfigurován pro provoz standardních asynchronních strojů, motorů s permanentními magnety a synchronních reluktančních motorů (obr. 3).


Obr. 3. Široké možnosti měničů VLT®

S použitím nového softwaru lze dokonce zmodernizovat již nainstalované zařízení.
 



Danfoss, s. r. o.
V Parku 2316/12, 148 00 Praha 4 – Chodov
tel.: +420 283 014 111
e-mail: danfoss.cz@danfoss.com
www.danfoss.cz/vlt