Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2018 vyšlo
tiskem 27. 6. 2018. V elektronické verzi na webu od 27. 7. 2018. 

Téma: Kabely, vodiče, kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Parametrizace obvodových modelů lithiových akumulátorů pro elektromobilitu
Smart Cities (3. část – 1. díl)

Aktuality

Energetici v Dukovanech spustili čtvrtý blok, elektřinu vyrábí všechny bloky V Jaderné elektrárně Dukovany energetici spustili čtvrtý výrobní blok. Ukončili tak…

Nejlepší studenti 2018 nalezeni Do finálového kola 8. ročníku soutěže Nejlepší student, které se konalo 20. června 2018 v…

Výběrové řízení na dodavatele pro krytí ztrát pokračuje pátým aukčním kolem Páté aukční kolo výběrového řízení na dodavatele elektřiny pro krytí ztrát v přenosové…

Sympozium o fyzice plazmatu – trendy jaderné fúze i aplikace netermálního plazmatu v medicíně Fakulta elektrotechnická Českého vysokého učení technického v Praze pořádá ve spolupráci…

Novinky z oblasti elektrotechniky, energetiky a elektroniky predstavil veľtrh ELO SYS 2018 24. ročník medzinárodného veľtrhu ELO SYS sa konal v termíne 22. až 25. mája 2018 na…

Chcete zlepšit výkon průmyslové sítě a digitalizovat vaši výrobu? Přihlaste se na odborný seminář společnosti Siemens na téma Řešení z oblasti průmyslové…

Více aktualit

VLT měniče kmitočtu Danfoss pro všechny typy motorů

29.08.2014 | |

Nový řídicí algoritmus pro měniče kmitočtu VLT® Danfoss je nyní k dispozici i pro synchronní reluktanční motory. Synchronní reluktanční motory patří mezi nejnovější technická zařízení v oblasti motorů a vyznačují se velmi vysokou energetickou účinností. Zároveň jde o velmi odolná zařízení s malými požadavky na údržbu. Všechny tyto faktory přispívají k tomu, že se investice do této technologie vyznačují velmi rychlou návratností.


Obr. 1. Asynchronní motor s klecovým rotorem

Svoboda volby
V situaci, kdy jsou v rámci jednoho závodu používány různé technologie pohonů, které jsou všechny ovládány prostřednictvím jedné platformy měničů, má konstruktér naprostou volnost a může pro každé zařízení použít nejvhodnější motor. Zároveň se snižují náklady na skladování a školení spojené s provozem měničů kmitočtu. Výrazně se také zjednodušuje modernizace systému s použitím nových motorů, jelikož není nutné vyměňovat pohon.

Toto jsou hlavní výhody, které poskytují měniče kmitočtu VLT®. Umožňují řídit nejrůznější typy motorů – nejnověji také včetně synchronních reluktančních motorů (obr. 2). Řízení nejenže zahrnuje provoz motorů s použitím pokročilého vektorového řízení napětí, ale rovněž přispívá k maximalizaci účinnosti.


Obr. 2. Synchronní reluktanční motor

Tato maximalizace účinnosti je možná díky algoritmům speciálně upraveným pro provoz v optimálních provozních podmínkách. Díky novému algoritmu řízení od společnosti Danfoss určenému pro synchronní reluktanční motory je uvedení do provozu stejně snadné jako v případě standardních asynchronních motorů na střídavý proud. Osoba, která instaluje motor, musí zadat pouze čtyři parametry motoru.

Automatické přizpůsobení motoru pro synchronní reluktanční motory trvá pouze 2,8 s, během nichž jsou změřeny parametrů motoru a optimalizován řídicí algoritmus pro daný motor. Motor potom pracuje s maximální účinností a energeticky úsporně. Výsledkem je menší spotřeba energie a nižší provozní náklady.

Přístup společnosti Danfoss vycházející z koncepce „Jeden VLT® pro všechny motory“ je odlišný od přístupu konkurenčních firem, protože umožňuje nezávislost při volbě motoru, včetně synchronních reluktančních motorů, bez jakýchkoliv dodatečných nákladů a při zachování optimálního výkonu.
Stejný měnič kmitočtu může být nakonfigurován pro provoz standardních asynchronních strojů, motorů s permanentními magnety a synchronních reluktančních motorů (obr. 3).


Obr. 3. Široké možnosti měničů VLT®

S použitím nového softwaru lze dokonce zmodernizovat již nainstalované zařízení.
 



Danfoss, s. r. o.
V Parku 2316/12, 148 00 Praha 4 – Chodov
tel.: +420 283 014 111
e-mail: danfoss.cz@danfoss.com
www.danfoss.cz/vlt