časopis z vydavatelství
FCC PUBLIC

Aktuální vydání

Číslo 12/2021 vyšlo
tiskem 1. 12. 2021. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Měření, zkoušení, péče o jakost

Trh, obchod, podnikání
Na co si dát pozor při změně dodavatele energie?

Siemens představuje novou vysokorychlostní jednotku „Velaro Novo“

22. 6. 2018 | Siemens, s. r. o. | www.siemens.cz

Společnost Siemens představí na letošním podzimním berlínském veletrhu InnoTrans 2018, který je největším světovým veletrhem železničních technologií, novou koncepci elektrických trakčních vysokorychlostních jednotek. Pod pojmem Velaro Novo nastavuje nové standardy hospodárnosti a udržitelnosti dopravy a zároveň nabízí vysoký komfort pro cestující. Společnost Siemens vyvinula novou inovativní platformu pro vysokorychlostní vozidla, které může sloužit cestujícím po celém světě.

Společnost Siemens představí na letošním podzimním berlínském veletrhu InnoTrans 2018, který je největším světovým veletrhem železničních technologií, novou koncepci elektrických trakčních vysokorychlostních jednotek. Pod pojmem Velaro Novo nastavuje nové standardy hospodárnosti a udržitelnosti dopravy a zároveň nabízí vysoký komfort pro cestující. Společnost Siemens vyvinula novou inovativní platformu pro vysokorychlostní vozidla, které může sloužit cestujícím po celém světě.

„Velaro Novo je naší odpovědí na globální požadavky lidské společnosti v oblasti vysokorychlostní dopravy. Nový produkt pokračuje v úspěšném příběhu jednotek Siemens Velaro, dopravcům umožní nabídnout ještě lepší komfort cestování a zajistit hospodárný provoz po celou dobu životnosti. Dnes prezentujeme výsledek pětiletého vývoje: platformu s jedinečnou optimalizací spotřeby energie a nákladů na údržbu s maximální flexibilitou a spolehlivostí,“ říká Sabrina Soussan, CEO divize Mobility koncernu Siemens.

Při rychlosti 300 km/h spotřebuje tento nový vysokorychlostní vlak od společnosti Siemens až o 30 procent méně energie než dosavadní modely Velaro. To znamená při typickém provozním nasazení snížení produkce oxidu uhličitého o přibližně 1 400 tun COročně. Hmotnost vozidla mohla být díky odlehčené konstrukci snížena o 15 procent. Současně byl zvětšen prostor pro cestující, a to o 10 procent. Vozová skříň jednotky Velaro Novo je řešena jako integrální svařovaná konstrukce z profilů z hliníkové slitiny, koncipovaná na principu „prázdné trubky“. To znamená, že neexistují žádné pevné vazby mezi skříní vozidla a vnitřním vybavením vozidla.

Interiér tak může být optimálně navržen podle představ zákazníka, s vysokou mírou variability a podle potřeb cestujících. Možnosti různé konfigurace dělají jednotky Velaro Novo perspektivní a flexibilní. Podle vývoje přepravní poptávky mohou být vozidla po několika letech provozu vhodně přizpůsobeny novým požadavkům. Důsledné a promyšlené použití moderních měřících a diagnostických technologií také výrazně snižuje náklady na údržbu vozidel.

Společnost Siemens testuje části nové vysokorychlostní elektrické jednotky již od dubna 2018. Testovací vůz Velaro Novo, vložený do zkušební jednotky ICE S společnosti DB Systemtechnik, nyní podstupuje zkušební jízdy na území Německa.

Siemens v minulosti vyvinul již čtyři generace jednotek Velaro. Tato vozidla jsou využívána od roku 2000 a v současné době jsou úspěšně provozována v Německu, Nizozemsku, Belgii, Švýcarsku, Španělsku, Francii, Číně, Rusku, ve Velké Británii a v Turecku. Každý den ujedou více než milion kilometrů a vynikají vysokou spolehlivostí. V Německu je Velaro známé pod označením ICE 3 (série 407) společnosti Deutsche Bahn AG a posunulo úroveň rychlé osobní železniční dopravy významně vpřed.

V roce 2013 zahájila společnost Siemens vývoj nové koncepce Velaro Novo a od roku 2023 bude moci uvést své první jednotky do provozu. Na veletrhu InnoTrans 2018 představí společnost Siemens tento koncept vůbec poprvé mezinárodnímu publiku, a to prostřednictvím digitální inscenace.

Tiskové materiály Siemens

EMC v instalaci

Vloženo: 30. 11. 2021