Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2017 vyšlo
tiskem 28. 6. 2017. V elektronické verzi na webu od 28. 7. 2017. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Konektory; Software; Značení a štítkování

Hlavní článek
Elektrická izolace a tepelná vodivost

Aktuality

Premiér navštívil hlavní sídlo provozovatele přenosové soustavy Předseda vlády Bohuslav Sobotka a ministr průmyslu a obchodu Jiří Havlíček se přímo na…

Generační změna ve skupině LAPP S účinností od 1. července 2017 odstoupila Ursula Ida Lapp, spoluzakladatelka skupiny…

Finálové kolo soutěže EBEC přivede do Brna 120 nejlepších inženýrů z celé Evropy Co vše je možné stihnout navrhnout, smontovat a následně odprezentovat během dvou dní? To…

Co si akce „Světlo v praxi“ klade za cíle V České republice se prvním rokem koná akce v oblasti světelné techniky, která chce…

Startuje hlasování veřejnosti o vítězích 9. ročníku ekologické soutěže E.ON Energy Globe V Praze byly 20. 6. 2017 slavnostně představeny nominované projekty 9. ročníku prestižní…

Nejnovější monopost týmu ČVUT eForce FEE Prague Formula se představil na Václavském náměstí Dne 16. června se v dolní části Václavského náměstí prezentoval tým Fakulty…

Více aktualit

Phoenix-Zeppelin na veletrhu Czech Rail Days v Ostravě

31.05.2012 | |

Phoenix-Zeppelin se od 19. do 21. června zúčastní Czech Rail Days v Ostravě, největšího specializovaného veletrhu v oboru železniční dopravy v České republice. Pro návštěvníky jsou připraveny motory v lokomotivních aplikacích.

Hlavní část exponátů Phoenix-Zeppelin se bude nacházet v expozici společnosti CZ LOKO, a.s. V modernizované lokomotivě 753.601 bude osvědčený dvanáctiválec Caterpillar 3512 CHD o výkonu 1 550 kW. „Motor tohoto typu byl v loňském roce jubilejním 500. lokomotivním motorem Caterpillar, který společnost Phoenix-Zeppelin dodala minulý rok,“ řekl Zdeněk Řešátko, ředitel divize energetické systémy z Phoenix-Zeppelin. V lokomotivě typu 744 je instalován motor Caterpillar 3508C o výkonu 1 000 kW.
Návštěvníci mohou zhlédnout na volné ploše expozici malých motorů, která názorně ukazuje rozdíly v konstrukci motorů splňujících emise dle současné legislativy EU Stage IIIB. Konkrétně se jedná o motory Cat C4.4 určené pro drážní speciály – SVP, MUV 71 a MUV 74. V obou případech jde o řadové přeplňované elektronicky řízené čtyřválce se zdvihovým objemem 4,4 litru, přímým vstřikem paliva, systémem common rail a mezichladičem plnicího vzduchu.

Rozdíl mezi motorem Cat C4.4 97 kW / 2 200 ot·min-1 splňujícím emisní normu STAGE IIIA a zde představenou novinkou Cat C4.4 129,5 kW / 2 200 ot·min-1 Stage IIIB je v použité technologii EGR ‒ částečné recirkulaci spalin doplněné o emisní modul složený z oxidačního katalyzátoru a filtru pevných částic v tomto případě s pasivní regenerací.

K prohlédnutí bude plynový motor Caterpillar 3412G instalovaný v modernizované lokomotivě řady 714. Na modernizaci této lokomotivy se podílejí společnosti VÍTKOVICE Doprava, a.s., CZ LOKO, a.s., Phoenix-Zeppelin a další. Ověření provozuschopnosti tohoto motoru v trakci má zásadní význam. Plynové motory výkonů nad 300 kW se dosud používaly především v režimu konstantních otáček a málo se měnící zátěže, například v teplárenství, v kogeneračních jednotkách nebo k pohonu kompresorů.

„Provozní náklady u plynového motoru jsou na úrovni 40–50 % provozních nákladů u stejně výkonného dieselového motoru,“ řekl Zdeněk Řešátko. „To je také důvod, proč provozovatelé různých strojů zvažují náhradu dieselového motoru motorem plynovým. Předpokladem úspěchu většího rozšíření plynových motorů v této oblasti je zachování dynamiky dieselového motoru při splnění požadovaných emisí,“ dodal Zdeněk Řešátko.

Divize energetické systémy společnosti Phoenix-Zeppelin dodala za 20 let existence více než 500 lokomotivních motorů Caterpillar do nejrůznějších typů trakčních vozidel.

www.p-z.cz