Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2017 vyšlo
tiskem 6. 11. 2017. V elektronické verzi na webu od 27. 11. 2017. 

Téma: Elektrické rozváděče a rozváděčová technika; Točivé elektrické stroje

Hlavní článek
Analýza účinku geometrických charakteristik CFD simulací na teplotní pole sinusového filtru
On-line optimalizácia komutačných uhlov prúdu vo fázach BLDC motora

Aktuality

Největší českou techniku povede i nadále stávající rektor Petr Štěpánek Akademický senát VUT v Brně na dnešním zasedání zvolil kandidáta na funkci rektora pro…

44. Krajský aktiv revizních techniků v Brně Moravský svaz elektrotechniků Vás zve 21. listopadu na 44. KART v Brně.

Soutěž o nejlepší realizovaný projekt KNX instalace Spolek KNX národní skupina České republiky, z. s. vyhlásil soutěž o nejlepší projekt…

Slovensko bude partnerskou zemí MSV 2018 Příští rok se chystají oslavy několika kulatých výročí včetně 100 let od založení…

ABB na MSV 2017 v Brně vystavuje stavební kameny továrny budoucnosti Společnost ABB na Mezinárodním strojírenském veletrhu 2017 v hale G2/30 představuje…

Výroční SIGNAL festival provede diváky po nových trasách i svou historií Festival světla SIGNAL divákům předvede 20 instalací od umělců z České republiky i…

Více aktualit

Phoenix-Zeppelin na veletrhu Czech Rail Days v Ostravě

31.05.2012 | |

Phoenix-Zeppelin se od 19. do 21. června zúčastní Czech Rail Days v Ostravě, největšího specializovaného veletrhu v oboru železniční dopravy v České republice. Pro návštěvníky jsou připraveny motory v lokomotivních aplikacích.

Hlavní část exponátů Phoenix-Zeppelin se bude nacházet v expozici společnosti CZ LOKO, a.s. V modernizované lokomotivě 753.601 bude osvědčený dvanáctiválec Caterpillar 3512 CHD o výkonu 1 550 kW. „Motor tohoto typu byl v loňském roce jubilejním 500. lokomotivním motorem Caterpillar, který společnost Phoenix-Zeppelin dodala minulý rok,“ řekl Zdeněk Řešátko, ředitel divize energetické systémy z Phoenix-Zeppelin. V lokomotivě typu 744 je instalován motor Caterpillar 3508C o výkonu 1 000 kW.
Návštěvníci mohou zhlédnout na volné ploše expozici malých motorů, která názorně ukazuje rozdíly v konstrukci motorů splňujících emise dle současné legislativy EU Stage IIIB. Konkrétně se jedná o motory Cat C4.4 určené pro drážní speciály – SVP, MUV 71 a MUV 74. V obou případech jde o řadové přeplňované elektronicky řízené čtyřválce se zdvihovým objemem 4,4 litru, přímým vstřikem paliva, systémem common rail a mezichladičem plnicího vzduchu.

Rozdíl mezi motorem Cat C4.4 97 kW / 2 200 ot·min-1 splňujícím emisní normu STAGE IIIA a zde představenou novinkou Cat C4.4 129,5 kW / 2 200 ot·min-1 Stage IIIB je v použité technologii EGR ‒ částečné recirkulaci spalin doplněné o emisní modul složený z oxidačního katalyzátoru a filtru pevných částic v tomto případě s pasivní regenerací.

K prohlédnutí bude plynový motor Caterpillar 3412G instalovaný v modernizované lokomotivě řady 714. Na modernizaci této lokomotivy se podílejí společnosti VÍTKOVICE Doprava, a.s., CZ LOKO, a.s., Phoenix-Zeppelin a další. Ověření provozuschopnosti tohoto motoru v trakci má zásadní význam. Plynové motory výkonů nad 300 kW se dosud používaly především v režimu konstantních otáček a málo se měnící zátěže, například v teplárenství, v kogeneračních jednotkách nebo k pohonu kompresorů.

„Provozní náklady u plynového motoru jsou na úrovni 40–50 % provozních nákladů u stejně výkonného dieselového motoru,“ řekl Zdeněk Řešátko. „To je také důvod, proč provozovatelé různých strojů zvažují náhradu dieselového motoru motorem plynovým. Předpokladem úspěchu většího rozšíření plynových motorů v této oblasti je zachování dynamiky dieselového motoru při splnění požadovaných emisí,“ dodal Zdeněk Řešátko.

Divize energetické systémy společnosti Phoenix-Zeppelin dodala za 20 let existence více než 500 lokomotivních motorů Caterpillar do nejrůznějších typů trakčních vozidel.

www.p-z.cz