Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2018 vyšlo
tiskem 31. 10. 2018. V elektronické verzi na webu 30. 11. 2018. 

Téma: Rozváděče a rozvodny; Údržba el. zařízení; Točivé el. stroje a pohony

Hlavní článek
Smart Cities (4. část – 2. díl)

Aktuality

ŠKODA AUTO DigiLab začíná v Praze testovat mobilní nabíjecí stanice pro elektromobily ŠKODA AUTO DigiLab spustila v Praze pilotní fázi nového projektu mobilních nabíjecích…

Nejlepší projekt energetických úspor na Slovensku je z dílny ENESA z ČEZ ESCO V Bratislavě se předávaly ceny za nejlepší slovenské energeticky úsporné projekty. Letos…

Veletrh DŘEVOSTAVBY 2019 se bude konat souběžně s veletrhem MODERNÍ VYTÁPĚNÍ 2019 14. Veletrh DŘEVOSTAVBY 2019 nabídne vše, co lze ze dřeva vyrobit, moderní technologie,…

Výstava Národního technického muzea Pražské vzorkové veletrhy Výstava „Pražské vzorkové veletrhy“, která je součástí projektu k oslavě výročí republiky…

Podniky v Moravskoslezském kraji řeší transformaci průmyslu Transformaci průmyslu od těžkého, hutního, k moderním digitalizovaným a automatizovaným…

ČOI začala kontrolovat dobíjecí stanice pro elektromobily Automobily s elektrickým pohonem jsou v České republice stále populárnější. Výrobci…

Více aktualit

NOARK – kvalitou ke stabilnímu růstu

11.09.2018 | Karel Havlíček | Noark Electric Europe, s. r. o. | www.noark-electric.cz

NOARK Electric Europe, s. r. o., je firma s celosvětovou působností zabývající se vývojem, výrobou a distribucí elektrotechnických přístrojů a komponentů. Před časem značka Noark otevřela pobočky v Evropě a v roce 2011 se zapojila do obchodní soutěže také v České republice. Regionální centrum v Praze řídí aktivity firmy v celé Evropě. Požádal jsem o rozhovor pana Karla Havlíčka, manažera marketingu pro Evropu, aby přiblížil stav, ke kterému dospěla značka Noark v evropském regionu.

Jak byste, pane Havlíčku, charakterizoval nynější pozici firmy Noark v Evropě a v České republice? Mohl byste kvantifikovat výsledky působení firmy v Evropě a v ČR?

Noark Electric za krátkou dobu získal pozici respektovaného stabilního hráče. Daří se nám pokračovat i v trendu otevírání dalších trhů a každý rok vstoupíme alespoň na dva nové. Co se týče růstu, od začátku obchodních aktivit firma vykazuje dvouciferný každoroční růst. V posledním roce náš celkový růst činil 31 % a obdobný růst plánujeme i v tomto roce. Velký podíl na tom mělo uvedení nových výrobků na trh. Produktové portfolio jsme v roce 2017 rozšířili o více než 7 % a letos toto procento bude ještě větší. V České republice rosteme okolo 18 % každoročně.

Je obchodní a konkurenční prostředí odlišné v České republice a v jiných zemích Evropy?

Noark v současné době operuje ve 31 zemích Evropy a musím říct, že konkurenční prostředí a styl distribuce a obchodu jsou velmi odlišné na každém trhu. Stačí se vydat jenom na Slovensko, kde jsou zákazníci zvyklí na jiný přístup, servis, marketing atd. Když se pak podíváme dál třeba do Rumunska, Srbska, tak mluvíme o úplně jiné strategii obchodu a přístupu k obchodnímu partnerovi a zákazníkovi. V západní Evropě musíme zase řešit velmi ochranářský přístup k trhu a vstupu nových značek a je jedno jestli vyrábíte v Německu, v Asii nebo Americe.

Jaký panuje názor na Noark a jeho kvalitu?

Může se to zdát trošku troufalé, ale naše zákazníky dokážu přirovnat k zákazníkům Applu. Máme tu zákazníky, kteří s námi pracují, milují přístup a drive Noarku a neměnili by. Pak tu máme zákazníky, kterým je jedno, co instalují a nakupují podle prodejních akcí. Nakonec tu máme samozřejmě skupinu haterů, která Noark nechce akceptovat a je velmi těžké toto vnímání změnit. Překvapuje nás, že lidi v sobě nesou stále předsudky a šíří pomluvy, než aby zkusili změnu. Setkáváme se i s názorem, že Noark zaměstnává v Evropě jen pár obchodníků a všechno ostatní jde z Číny. Přitom napříč Evropou máme 31% nárůst prodejů a neustále dynamicky rozšiřujeme portfolio. Výrobu už dávno nemáme pouze v Shanghai, ale i v několika zemích Evropy. Navíc je ještě potřeba říct, že jsme mladá firma s krátkou historií a organickým růstem. Až budeme na trhu desítky let jako naše konkurence, tak jsem si jist, že budeme zaměstnávat v Evropě také tisíce lidí.

Kde vznikají podklady pro konstrukci elektrických přístrojů Noark? Jaká jsou kritéria pro vývoj nových produktů?

Noark má kromě Evropy ještě vývojová centra v Americe a v Asii. Všechna R & D centra spolu komunikují. Hlavní slovo pro vývoj nového produktu má vždy lokální produktový manažer a předchází mu analýza trhu. Během vývoje vznikají i vlastní řešení a výsledkem těchto řešení je několik desítek vlastních patentů.

Jaké jsou hlavní argumenty, které přesvědčují zákazníky, že výrobek společnosti Noark je pro ně to pravé?

Pro nás je hlavní kvalita všech našich výrobků. Proto i nabízíme na celé naše portfolio jedinečnou pětiletou záruku. U každého produktu je důležitý důkaz místo slibů. Proto jsme se už na začátku rozhodli nabídnout tuto prodlouženou záruku, jako důkaz kvality místo prázdných slov, že naše produkty vydrží. Důkazem, že je tato záruka na místě, je pro nás počet reklamací. Celkově se nám z našich prodejů vrací promile. Z toho je část vrácena kvůli poškození, které vzniklo při přepravě a nepatrná část je vrácena kvůli poškození vzniklému špatnou instalací. Ve výsledku je to tedy méně než promile.

Jaké novinky připravujete pro svoje zákazníky v České republice a v Evropě?

Mám štěstí, že mohu pracovat ve firmě, kde si všichni uvědomují, že je potřeba neusnout na vavřínech, pořádně zabrat a dál se rozvíjet. Aktuálně pracujeme na několika projektech, které by nás měly posunout blíže k zákazníkovi. Největší z těch, které jsou pár dní před dokončením, je nový moderní showroom a nová korporátní identita Noarku. Showroom bude určen jak pro naše obchodní partnery a zákazníky, tak pro veřejnost. Stačí se s námi spojit a my Vás pozveme na skvělou kávu a ukážeme Vám naše možnosti. Více informací bude brzy na našich stránkách.

Není showroom už trošku zastaralá věc? V čem Vám pomůže?

Může se to tak zdát, ale to bychom nebyli my v Noarku, abychom ho nepojali trošku netradičně. 

V první řadě jsme se rozhodli neprezentovat, jak je zvykem u firem v oboru, nudný přehled produktů na din liště, ale představit skutečná řešení pro fotovoltaiku, průmysl a rezidenci. Největší revolucí bude to, že showroom je offline médium, ale my ho využijeme jako on-line nástroj. Vybavili jsme ho moderním videokonferenčním systémem, díky kterému můžeme pro naše zákazníky a partnery pořádat on-line meetingy, školení, představení nových produktů atd. Jelikož máme zákazníky po celé Evropě, tak díky tomuto vybavení překonáme problém vzdálenosti a zároveň ušetříme všichni náklady za cestování, ubytování, občerstvení apod. Dalším krokem je více spolupracovat se školami a umožnit jim navštívit showroom, produkty si osahat a více se dozvědět o oboru. Zároveň jim nabídneme i možnost on-line komunikace. Všem nám stačí akorát trošku rozumné připojení na internet, obrazovka a je to. A to si myslím, že je opravdu úžasné.

Rozhovor vedl Ing. Emil Širůček,
FCC PUBLIC


Vyšlo v časopise Elektro č. 8-9/2018 na straně 42.
Tištěná verze – objednejte si předplatné: pro ČR zde, pro SR zde.
Elektronická verze vyšlých časopisů zde.