Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2019 vyšlo
tiskem 16. 1. 2019. V elektronické verzi na webu 12. 2. 2019. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Elektroinstalační materiál

Hlavní článek
Elektricky vodivá lepidla pro elektrotechniku
Smart Cities (6. část)

Aktuality

Personální inzerce Společnost AZ Elektrostav, a.s., z Nymburka, a její dceřiná společnost ELTRAF, a.s., se…

Fórum automatizace 2019 ukáže perspektivy a úskalí digitalizace Cesta k digitalizaci v průmyslu, infrastruktuře, dopravě a dalších oborech může být i…

Ing. Martin Durčák zvolen předsedou představenstva ČEPS, a.s. Představenstvo společnosti ČEPS zvolilo na svém mimořádném zasedání předsedou…

ČEZ Distribuce se cvičně bránila kybernetickému útoku Hrozba kybernetických útoků je v poslední době stále častěji skloňované téma. Hned…

Soutěž Taxify Self-Driving Fleet Optimization Challenge V soutěži, kterou na jaře letošního roku vyhlásila společnost Taxify a Robotex…

Elektromobil nabitý za 30 minut Společnost ABB jako celosvětový lídr v oblasti e-mobility pro hromadnou i osobní přepravu…

Více aktualit

Na kole pohodlně až na nádraží

12.01.2018 | SIEMENS | www.siemens.com

Divize Siemens Building Technologies (BT) spolupracuje se společností NS Stations, provozovatelem železničních stanic v Nizozemsku, na optimalizaci parkovišť pro jízdní kola na 47 nizozemských železničních stanicích, kde zavádí svůj uživatelsky přívětivý a bezpečný samoobslužný parkovací systém.


Obr. 1. Bezobslužné parkování jízdních kol na železničních stanicích v Nizozemsku

Láska Nizozemců k jízdě na kole je pověstná. V Evropě zřejmě neexistuje země, kde by se na silnicích pohybovalo tolik bicyklů, jako právě v Nizozemsku. Lidé je hojně využívají jak k přepravě do cílové destinace, tak i k přiblížení například na vlaková nádraží, odkud pokračují dál do vzdálenějších měst. Podle údajů společnosti NS Stations jezdí v Nizozemsku na kole na nádraží denně čtyři tisíce lidí. NS Stations se proto rozhodla reagovat na rostoucí poptávku po bezpečných a přístupných parkovištích pro jízdní kola a modernizovat železniční stanice, které spravují. Realizací tohoto projektu pověřila společnost Siemens. Nová bezobslužná parkoviště pro cyklisty, která mají úspěšně za sebou fázi testování, budou sloužit nejen k parkování kol v soukromém vlastnictví, ale budou je využívat i půjčovny kol. 

Kromě modernizace a vybavení parkovacích stanic zde bude společnost Siemens zajišťovat po dobu osmi let sedm dní v týdnu a 24 hodin denně monitoring, který bude poskytovat informace o aktuální obsazenosti parkovišť a potřebě pravidelné údržby. Jedná se o zakázku v hodnotě 14,2 milionů eur. Kromě toho bude Siemens i nadále pokračovat ve spolupráci s NS Stations na společném vývoji vstupních systémů pro parkoviště jízdních kol s obsluhou, kde se využívá technologie RFID (radiofrekvenční identifikace).


Obr. 2. Nové parkovací stanice jsou bezpečné, pohodlné a vybavené nejmodernějšími monitorovacími systémy  

Nové řešení nabízí cyklistům otevřený a průhledný vstup na parkoviště prosklenými branami a možnost pohodlně a rychle zaparkovat kolo. Jakmile bude dokončeno všech 47 nových stanic, cestující se mohou těšit na rychlý a bezproblémový přesun od parkovacích ploch přímo na vlaková nástupiště. Parkování jízdních kol bude navíc na železničních stanicích prvních 24 hodin zdarma. Centrum podpory zákazníků společnosti Siemens nová parkovací zařízení nepřetržitě monitoruje a průběžně informuje o případném nebezpečí vzniku poruch, a to v dostatečném předstihu. Na bezpečnost cestujících zde dohlíží chytrý kamerový systém, rovněž od společnosti Siemens.

Nové parkovací řešení bylo před zahájením implementace na dalších stanicích úspěšně testováno v nizozemských městech Bilthoven a Heerenveen. Zbývajících 45 samoobslužných parkovišť bude dodáno v roce 2018. Průzkum na zkušebních stanicích jednoznačně prokázal velkou spokojenost zákazníků s novým řešením a výrazný nárůst využívání cyklistických parkovišť na těchto nádražích.

Tiskové materiály SIEMENS