Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 4/2018 vyšlo
tiskem 18. 4. 2018. V elektronické verzi na webu od 15. 5. 2018. 

Téma: Elektroinstalace; Inteligentní budovy; IoT; HVAC

Hlavní článek
Smart Cities (1. část)

Aktuality

Mezinárodní strojírenský veletrh oslaví šedesátku s novým vizuálem Ozubené kolo, modrá a červená barva, šipky a uprostřed písmena MSV - česká zkratka,…

ČEPS, a.s., hospodařila vloni se ziskem přes 2,8 miliardy Akciová společnost ČEPS vykázala za rok 2017 zisk 2,897 miliardy před zdaněním. K nárůstu…

Skupina LAPP překonala hranici obratu 1 miliardy eur Větší obrat, větší zisk, více zaměstnanců

ABB v České republice buduje síť rychlonabíjecích stanic Síť rychlonabíjecích stanic pro elektrická vozidla se v České republice díky technologiím…

60. ročník Mezinárodního strojírenského veletrhu Zapište si do kalendářů 1. – 5. října 2018. V tomto termínu se totiž na brněnském…

ČEZ ESCO instalovala na Dlouhých stráních nejvýše položenou fotovoltaickou elektrárnu v Česku Společnost ČEZ Solární ze skupiny ČEZ ESCO vybudovala u horní nádrže vodní přečerpávací…

Více aktualit

Měníme místo, ne obchodní politiku

29.09.2016 | allkabel s.r.o. | www.allkabel.eu

Z dálnice D5 nedaleko Žebráku je ta stavba, jak se říká, na ráně. Rozsáhlá hala s administrativní částí je zajímavá i architektonicky, což u podobných staveb u dálnice není právě běžné. Společnost allkabel s.r.o., zde staví kabelové centrum a do konce roku se firma stěhuje do nového.

allkabel stavbaStavba nového areálu kabelového centra

Co to přinese zákazníkům? „Pro nás pro všechny je to velká změna,“ říká jednatel firmy Roman Hrabý. „Je to současně i důsledek toho, že jsme nastolili správné trendy ve směřování firmy. Nejen tím, že jsme členy silné evropské skupiny MEINHART, ale i v naší každodenní práci, přístupu k zákazníkům a ve zvolené obchodní politice. Když to shrnu – možná to někdo dělá jinak – ale nám se vyplácí být v podnikání slušní.“

Jde to v prostředí dravých firem, zajímá nás, které se potřebují uchytit na trhu za každou cenu? „Že je firma dravá, to je správné. Také jsme takoví. Ale vrátím se k té slušnosti. My máme od začátku nastavené, že vyjma několika zákazníků z řad velkých firem, které vyžadují prakticky každodenní péči, prodáváme zásadně přes velkoobchody. Přes to, jak se říká, nejede vlak. A teď jsem se dověděl, že o nás někdo vykládá, že s přestěhováním do nového areálu nezměníme jen místo podnikání, ale i obchodní politiku. A prý už jsme dokonce rozhodli, že půjdeme rovnou za koncovými zákazníky a naše dlouholeté partnery obejdeme. Zdůrazňuji, není na tom ani slovo pravdy. Náš model je férový a budeme v něm pokračovat. To je moje slovo. Samozřejmě, musí to být oboustranný zájem, tedy i od velkoobchodu.“

Roman Hrabý, jednatel společnosti allkabel, s. r. o.

Oproti stávajícímu pronajatému areálu ten nový bude asi hodně jiný, viďte? „Samozřejmě. Je to areál sahající svým technologickým vybavením mnoho let dopředu. Budeme tam mít systémy, které evropské normy budou vyžadovat pro certifikace až za několik let. Ale především tam budeme mít takovou zásobu kabelů, že naši zákazníci je budou odebírat většinou okamžitě. A bude s tím souviset i mnoho dalších věcí, ale to nechci všechno vyzrazovat dopředu.“

Každá firma má svoje „lahůdky“, co allkabel? „Podstatné pro zákazníka je, že v novém areálu budeme mít kompletní nabízený sortiment kabelů skladem, to je zásadní. Ale já bych jako tu zmíněnou lahůdku uvedl poradenství, servis a školení, které děláme pro velkoobchody i jejich koncové zákazníky, kteří potom mohou využít to skutečně optimální pro jejich zakázku. Z těch nyní velice žádaných kabelů bych uvedl bezhalogenové a ohniodolné kabely s třídou reakce na oheň dle ČSN EN 50399 – dříve upraveno vyhláškou 23/2008 Sb. (třída reakce na oheň B2cas1d0), případně její novelou – vyhláškou č. 268/2011 Sb. (třída reakce na oheň B2cas1d1). Skladem jsou sdělovací i silové kabely v provedení „-R“ i „-V“ v běžně používaných rozměrech, tzn. sdělovací např. 1 - 5 ×, 10 × 2 × 0,8 a silové od 2 × 1,5 do 3 × 150 + 70, příp. do 5 × 70. Ale on každý zákazník považuje za lahůdku právě to svoje, to přece víte.“