časopis z vydavatelství
FCC PUBLIC

Aktuální vydání

Číslo 12/2021 vyšlo
tiskem 1. 12. 2021. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Měření, zkoušení, péče o jakost

Trh, obchod, podnikání
Na co si dát pozor při změně dodavatele energie?

Kolektivní názor na perspektivy veletržnictví

22. 2. 2021 | redakce ELEKTRO | www.eel.cz

V multirozhovoru časopisu ELEKTRO (č. 2/2021) k tématu Veletrh AMPER a perspektivy veletržnictví vystoupila dvacítka účastníků, každý s hodnocením ze svého pohledu. Ve vybraném vzorku zástupců oslovených firem je patrná určitá polarizace názorového spektra pokud jde o nezbytnost konání veletržních akcí a současně všemi póry proniká na povrch většinová touha po možnostech osobního setkávání.
Pro rychlou orientaci jsme na konci rozhovoru uvedli souhrn zajímavých vět od každého odpovídajícího účastníka, který jako celek dává na vědomí, co si o věci myslí vybraný vzorek odborné veřejnosti:

• Tradiční forma veletrhu, založená na osobním setkání s klienty, má především pro průmyslové firmy velký význam, a to nejen v klíčových tématech … Virtuální prostřední lidi dlouhodobě nenaplňuje, nelze jím přenést osobní kontakt a takovou tu těžko popsatelnou chemii, při které vznikají vzájemné sympatie a budují se vztahy.

• V budoucnosti přežijí jen ty firmy, které budou plně digitalizovány, projdou digitální transformací.

• Jsme zvyklí přímo na veletrzích řešit nejen nové projekty, ale často s našimi zákazníky vedeme i konkrétní technická jednání.

• Silnou stránkou veletrhů zůstávají osobní setkání, zpětné vazby zákazníků na služby a výrobky, které vám zákazníci obvykle písemnou formou nesdělí…

• … je velice reálná představa, že by veletrh probíhal současně na online bázi a také formou osobních setkáních ve stáncích.

• Výstavy a veletrhy … nejsou již místa pro uzavírání obchodů v pravém slova smyslu, jak tomu bylo v minulosti, ale je to významná společenská událost pro všechny zúčastněné.

• Doba nás nutí přesouvat vše, co se dá, do online prostoru. Ale tu veletržní atmosféru, ten ruch, prostě to, co dělá veletrh veletrhem, nemůžete vytvořit pomocí jakýchkoli online nástrojů.

• … sociální kontakty budou chybět. I když nové online živé veletrhy s videohovory, s povinnou registrací návštěvníků a databází kontaktů, se staly klasickým veletrhům velkou konkurencí.

• Veletrhy obecně určitě budou mít svou roli i nadále. Je otázka, v jaké podobě. … Možná se bude prosazovat v této oblasti stále více virtuální realita a můžeme se dočkat virtuálních veletrhů.

• … usporiadatelia v posledných rokoch málo investujú do inovácií, ktoré by prilákali väčší počet návštevníkov odbornej verejnosti a zároveň aj vystavovateľov.

• Negativa? Nenakoupili jsme žádné občerstvení, neobjednali hostesky, baristu nebo dárky pro naše návštěvníky, neubytovali jsme se. Tím jsme nepodpořili ekonomiku.

• Veletrhy, tyto velmi specializované služby pro podporu byznysu, v dohledné době výrazně ztratí na významu. Anebo se budou muset hodně snažit a motivovat vystavovatele zcela jinou úrovní služeb.

• Silnou stránkou každého veletrhu je osobní setkávání, které … bylo, je a bude potřebné a přínosné.

• … do budoucna pro nás bude nejefektivnější „hybridní“ přístup, tedy účast na kontaktním veletrhu AMPER, podpořeném jeho „digitálním dvojčetem“.

• Pevně věříme, že osobní setkávání je nenahraditelné. Účast na výstavách a veletrzích je jednou z mnoha možností, jak osobní setkání realizovat.

• I když je dnes na extrémním vzestupu obchodní komunikace online, skutečné vztahy se bez setkávání nevytvoří. … veletrhy se musí v budoucnosti více propojit s ostatními částmi firemního komunikačního mixu a zejména s tolik zmiňovaným „onlajnem“.

• Osobně jsem příznivcem skutečného setkávání lidí. Virtuální schůzky a všechny ty „online akce přes internet“ mne neuspokojují.

• … odborné veletrhy a konference mají stále své místo v B2B segmentu, budou ale muset tvrdě bojovat o návrat na pozice, které se dříve zdály samozřejmé.

• Firmy si ověřily, že bez veletrhů nebo s omezenými veletrhy lze fungovat, někdy dokonce lépe a efektivněji. Očekávám, že v budoucnosti může dojít jednak k redukci počtu odborných veletrhů, jednak k větší koncentraci vystavovatelů anávštěvníků (… zmenšit stánky, zefektivnit prezentaci).

• AMPER by měl udržet vyvážený poměr mezi silnými a menšími vystavovateli. Silní vystavovatelé totiž dokážou přilákat velké společnosti, se kterými díky tomu přijdou do styku i nové rostoucí firmy.

• … poslední rok ukázal, jak moc lidem chybí dříve tak samozřejmé a obyčejné věci jako osobní setkávání. A platí to i v byznysu. …věřím, že jakmile to bude možné, veletrhy znovu ožijí.


Celý rozhovor najdete v print + online časopisu ELEKTRO – v tištěném vydání vcelku, na webu z technických důvodů rozdělený na dvě části:

Rozhovor na webu www.odbornecasopisy.cz

Rozhovor v listovací verzi ELEKTRO

EMC v instalaci

Vloženo: 30. 11. 2021