Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2017 vyšlo
tiskem 6. 12. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2018. 

Téma: Měření, měřicí přístroje a technika; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Meranie točivých strojov s použitím metódy SFRA
Aplikační možnosti ultrakapacitorů a akumulátorů LiFePO4 v trolejbusové síti Dopravního podniku města Brna

Aktuality

Temelín dosáhl nejvyšší roční výroby Elektřinu, která by českým domácnostem vystačila na téměř 12 měsíců, vyrobila od začátku…

MONETA Money Bank se jako první firma v ČR rozhodla zcela přejít na elektromobily MONETA Money Bank se jako první společnost v České republice oficiálně rozhodla, že do…

ŠKODA AUTO bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem ŠKODA AUTO bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již…

Největší českou techniku povede i nadále stávající rektor Petr Štěpánek Akademický senát VUT v Brně na dnešním zasedání zvolil kandidáta na funkci rektora pro…

44. Krajský aktiv revizních techniků v Brně Moravský svaz elektrotechniků Vás zve 21. listopadu na 44. KART v Brně.

Soutěž o nejlepší realizovaný projekt KNX instalace Spolek KNX národní skupina České republiky, z. s. vyhlásil soutěž o nejlepší projekt…

Více aktualit

Ellisup – stoprocentně elektrický

23.12.2013 | |

Program Ellisup je řízen Iveco Bus ve spolupráci s dalšími výrobními firmami a výzkumnými organizacemi. Záměrem projektu je vývoj nového konceptu elektrobusu, který bude mít dostatečný dojezd v plně elektrickém režimu a bude schopen se rychle (během několika minut) dobít na konečných stanicích. Cílem je dostat celkové náklady systému mezi náklady dieselových autobusů a trolejbusů.

Ellisup je osazen elektromotory umístěnými do čtyř z osmi malých kol. Pohon využívá jako zásobárnu energie inovativní kombinaci baterií a superkapacitorů. Malá kola umožňují nové uspořádání interiéru vozidla, které znamená úplné opuštění tradiční koncepce autobusů. Propojení vozidla s nabíjecí infrastrukturou zajišťuje výsuvná konstrukce umístěná na střeše vozidla, a obejde se tudíž bez kabelového propojení.

Více stránky projektu na iveco.com