Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2020 vyšlo
tiskem 12. 2. 2020. V elektronické verzi na webu 12. 3. 2020. 

Téma: Elektrické přístroje; Internet věcí; Zdravotnická technika

Hlavní článek
Monitorování obsazenosti prostor inteligentní budovy

Aktuality

Týmy Formula Student z ČVUT budou mít premiéru na okruhu Formule 1 Yas Marina v Abú Dhabí Týmy mezinárodní soutěže Formula Student z Českého vysokého učení technického v Praze se…

Výstavba 7. bloku JE Tchien-wan s reaktorem VVER-1200 začne už letos Ruská korporace pro atomovou energii Rosatom 20. ledna 2020 uvedla, že výstavbu 7. bloku…

Přístroje ABB pomáhají pěstovat chutná česká rajčata bez pesticidů Dát si v zimě čerstvá zralá rajčata, která by pocházela od lokálních pěstitelů, bylo až…

FOR CITY 2020: Inovace pro města, obce i regiony Jaká inovativní řešení, která pomocí moderních technologií zvýší kvalitu života obyvatel…

Nový elektronický obchod Rosatomu usnadňuje povolování nových jaderných bloků Koncern Rosenergoatom (elektroenergetická divize ruské korporace pro atomovou energii…

Veletrh Light+Building slaví dvacáté narozeniny Přijeďte se podívat do Frankfurtu nad Mohanem. V areálu frankfurtského výstaviště se bude…

Více aktualit

Ellisup – stoprocentně elektrický

23.12.2013 | |

Program Ellisup je řízen Iveco Bus ve spolupráci s dalšími výrobními firmami a výzkumnými organizacemi. Záměrem projektu je vývoj nového konceptu elektrobusu, který bude mít dostatečný dojezd v plně elektrickém režimu a bude schopen se rychle (během několika minut) dobít na konečných stanicích. Cílem je dostat celkové náklady systému mezi náklady dieselových autobusů a trolejbusů.

Ellisup je osazen elektromotory umístěnými do čtyř z osmi malých kol. Pohon využívá jako zásobárnu energie inovativní kombinaci baterií a superkapacitorů. Malá kola umožňují nové uspořádání interiéru vozidla, které znamená úplné opuštění tradiční koncepce autobusů. Propojení vozidla s nabíjecí infrastrukturou zajišťuje výsuvná konstrukce umístěná na střeše vozidla, a obejde se tudíž bez kabelového propojení.

Více stránky projektu na iveco.com