Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2017 vyšlo
tiskem 6. 12. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2018. 

Téma: Měření, měřicí přístroje a technika; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Meranie točivých strojov s použitím metódy SFRA
Aplikační možnosti ultrakapacitorů a akumulátorů LiFePO4 v trolejbusové síti Dopravního podniku města Brna

Aktuality

Temelín dosáhl nejvyšší roční výroby Elektřinu, která by českým domácnostem vystačila na téměř 12 měsíců, vyrobila od začátku…

MONETA Money Bank se jako první firma v ČR rozhodla zcela přejít na elektromobily MONETA Money Bank se jako první společnost v České republice oficiálně rozhodla, že do…

ŠKODA AUTO bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem ŠKODA AUTO bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již…

Největší českou techniku povede i nadále stávající rektor Petr Štěpánek Akademický senát VUT v Brně na dnešním zasedání zvolil kandidáta na funkci rektora pro…

44. Krajský aktiv revizních techniků v Brně Moravský svaz elektrotechniků Vás zve 21. listopadu na 44. KART v Brně.

Soutěž o nejlepší realizovaný projekt KNX instalace Spolek KNX národní skupina České republiky, z. s. vyhlásil soutěž o nejlepší projekt…

Více aktualit

Electric emotion tour II – přejezd Peugeotu iOn Praha – České Budějovice

31.05.2012 | |

Electric emotion Tour II začala ve čtvrtek 24.5 okolo 16:00 na pražské Pankráci. Cílem bylo dostat elektromobil Peugeot iOn po vlastní ose na 1.ročník rally electric and new energies. Celá trasa měla 136 km, a vzhledem k rozmanitosti terenu bylo zvolieno jedno dobíjení po cestě pomocí rychlodobíjecí stanice společnosti Schrack Technik na půli cesty v Táboře. Cesta do Tábora probíhala bez větších problému cestovní rychlostí okolo 80 – 90 km/hod po silnicích 1. třídy a z části také po dálnici.

Při příjezdu do Tábora, tedy po ujetí cca 80 km, ukazoval stav baterie něco málo pod poloviční stav, dobíjení tedy trvalo cca 20 minut, a baterie byla znovudobita na cca 70 % své kapacity. Cestou z Tábora se opsádka rozhodla překřížit 1.elektrickou trať Františka Křižika a vzpomenout tak na „zlaté časy“ elektromobility na přelomu 19. a 20. století, kdy byla elektromobilita právě díky křižíkovi na strmém vzestupu.

Po cestě do Českých Budějovic nešlo neminout jadernou elektrárnu temelín a zastavit na místě, kde se energie, díky které se mohl iOn do Českých Budějovic mohli přesunout tiše, ekologicky a úsporně, rodí. Příjezd do Českých Budějovic byl cca okolo 19:00 hod na výstaviště, kde se připravuje expozice v rámci Rally electric and new energies, která se konala v souběhu s jednou nejprestižnějších Rally – 40. ročníkem Rally Český Krumlov. Zde mohli návštěvníci vyzkoušet i rekordního iOna a také jeho vzdáleného příbuzného Peugeota 3008 Hybrid 4. Celá akce trvala do neděle, kdy iOna čekal přejezd po ose opět zpět do Prahy. 

http://elektrika.tv/electric-emotion