Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2016 vyšlo tiskem
7. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 6. 1. 2017. 

Téma: Měření, měřicí přístroje a měřicí technika; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Lithiové trakční akumulátory pro elektromobilitu (2. část – dokončení)

Aktuality

Svítící fasáda FEL ČVUT nabídne veřejnosti interaktivní program s názvem Creative Colours of FEL Dne 13. prosince v 16.30 hodin se v pražských Dejvicích veřejnosti představí interaktivní…

Fakulta elektrotechnická je na špici excelentního výzkumu na ČVUT Expertní panely Rady vlády pro výzkum, vývoj, inovace (RVVI) vybraly ve II. pilíři…

Švýcaři v referendu odmítli uzavřít jaderné elektrárny dříve V referendu hlasovalo 45 procent obyvatel, z toho 54,2 procent voličů řeklo návrhu na…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. 11. 2016 den otevřených dveří Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. listopadu od 8.30 hodin Den otevřených…

Calliope mini – multifunkční deska Calliope mini poskytuje kreativní možnosti pro každého. A nezáleží na tom, zda jde o…

Ocenění v soutěži České hlavičky získal za elektromagnetický urychlovač student FEL ČVUT Student programu Elektronika a komunikace Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze Vojtěch…

Více aktualit

Electric emotion tour II – přejezd Peugeotu iOn Praha – České Budějovice

31.05.2012 | |

Electric emotion Tour II začala ve čtvrtek 24.5 okolo 16:00 na pražské Pankráci. Cílem bylo dostat elektromobil Peugeot iOn po vlastní ose na 1.ročník rally electric and new energies. Celá trasa měla 136 km, a vzhledem k rozmanitosti terenu bylo zvolieno jedno dobíjení po cestě pomocí rychlodobíjecí stanice společnosti Schrack Technik na půli cesty v Táboře. Cesta do Tábora probíhala bez větších problému cestovní rychlostí okolo 80 – 90 km/hod po silnicích 1. třídy a z části také po dálnici.

Při příjezdu do Tábora, tedy po ujetí cca 80 km, ukazoval stav baterie něco málo pod poloviční stav, dobíjení tedy trvalo cca 20 minut, a baterie byla znovudobita na cca 70 % své kapacity. Cestou z Tábora se opsádka rozhodla překřížit 1.elektrickou trať Františka Křižika a vzpomenout tak na „zlaté časy“ elektromobility na přelomu 19. a 20. století, kdy byla elektromobilita právě díky křižíkovi na strmém vzestupu.

Po cestě do Českých Budějovic nešlo neminout jadernou elektrárnu temelín a zastavit na místě, kde se energie, díky které se mohl iOn do Českých Budějovic mohli přesunout tiše, ekologicky a úsporně, rodí. Příjezd do Českých Budějovic byl cca okolo 19:00 hod na výstaviště, kde se připravuje expozice v rámci Rally electric and new energies, která se konala v souběhu s jednou nejprestižnějších Rally – 40. ročníkem Rally Český Krumlov. Zde mohli návštěvníci vyzkoušet i rekordního iOna a také jeho vzdáleného příbuzného Peugeota 3008 Hybrid 4. Celá akce trvala do neděle, kdy iOna čekal přejezd po ose opět zpět do Prahy. 

http://elektrika.tv/electric-emotion