Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2018 vyšlo
tiskem 27. 6. 2018. V elektronické verzi na webu od 27. 7. 2018. 

Téma: Kabely, vodiče, kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Parametrizace obvodových modelů lithiových akumulátorů pro elektromobilitu
Smart Cities (3. část – 1. díl)

Aktuality

Energetici v Dukovanech spustili čtvrtý blok, elektřinu vyrábí všechny bloky V Jaderné elektrárně Dukovany energetici spustili čtvrtý výrobní blok. Ukončili tak…

Nejlepší studenti 2018 nalezeni Do finálového kola 8. ročníku soutěže Nejlepší student, které se konalo 20. června 2018 v…

Výběrové řízení na dodavatele pro krytí ztrát pokračuje pátým aukčním kolem Páté aukční kolo výběrového řízení na dodavatele elektřiny pro krytí ztrát v přenosové…

Sympozium o fyzice plazmatu – trendy jaderné fúze i aplikace netermálního plazmatu v medicíně Fakulta elektrotechnická Českého vysokého učení technického v Praze pořádá ve spolupráci…

Novinky z oblasti elektrotechniky, energetiky a elektroniky predstavil veľtrh ELO SYS 2018 24. ročník medzinárodného veľtrhu ELO SYS sa konal v termíne 22. až 25. mája 2018 na…

Chcete zlepšit výkon průmyslové sítě a digitalizovat vaši výrobu? Přihlaste se na odborný seminář společnosti Siemens na téma Řešení z oblasti průmyslové…

Více aktualit

Electric emotion tour II – přejezd Peugeotu iOn Praha – České Budějovice

31.05.2012 | |

Electric emotion Tour II začala ve čtvrtek 24.5 okolo 16:00 na pražské Pankráci. Cílem bylo dostat elektromobil Peugeot iOn po vlastní ose na 1.ročník rally electric and new energies. Celá trasa měla 136 km, a vzhledem k rozmanitosti terenu bylo zvolieno jedno dobíjení po cestě pomocí rychlodobíjecí stanice společnosti Schrack Technik na půli cesty v Táboře. Cesta do Tábora probíhala bez větších problému cestovní rychlostí okolo 80 – 90 km/hod po silnicích 1. třídy a z části také po dálnici.

Při příjezdu do Tábora, tedy po ujetí cca 80 km, ukazoval stav baterie něco málo pod poloviční stav, dobíjení tedy trvalo cca 20 minut, a baterie byla znovudobita na cca 70 % své kapacity. Cestou z Tábora se opsádka rozhodla překřížit 1.elektrickou trať Františka Křižika a vzpomenout tak na „zlaté časy“ elektromobility na přelomu 19. a 20. století, kdy byla elektromobilita právě díky křižíkovi na strmém vzestupu.

Po cestě do Českých Budějovic nešlo neminout jadernou elektrárnu temelín a zastavit na místě, kde se energie, díky které se mohl iOn do Českých Budějovic mohli přesunout tiše, ekologicky a úsporně, rodí. Příjezd do Českých Budějovic byl cca okolo 19:00 hod na výstaviště, kde se připravuje expozice v rámci Rally electric and new energies, která se konala v souběhu s jednou nejprestižnějších Rally – 40. ročníkem Rally Český Krumlov. Zde mohli návštěvníci vyzkoušet i rekordního iOna a také jeho vzdáleného příbuzného Peugeota 3008 Hybrid 4. Celá akce trvala do neděle, kdy iOna čekal přejezd po ose opět zpět do Prahy. 

http://elektrika.tv/electric-emotion