Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2019 vyšlo
tiskem 16. 1. 2019. V elektronické verzi na webu 12. 2. 2019. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Elektroinstalační materiál

Hlavní článek
Elektricky vodivá lepidla pro elektrotechniku
Smart Cities (6. část)

Aktuality

Personální inzerce Společnost AZ Elektrostav, a.s., z Nymburka, a její dceřiná společnost ELTRAF, a.s., se…

Fórum automatizace 2019 ukáže perspektivy a úskalí digitalizace Cesta k digitalizaci v průmyslu, infrastruktuře, dopravě a dalších oborech může být i…

Ing. Martin Durčák zvolen předsedou představenstva ČEPS, a.s. Představenstvo společnosti ČEPS zvolilo na svém mimořádném zasedání předsedou…

ČEZ Distribuce se cvičně bránila kybernetickému útoku Hrozba kybernetických útoků je v poslední době stále častěji skloňované téma. Hned…

Soutěž Taxify Self-Driving Fleet Optimization Challenge V soutěži, kterou na jaře letošního roku vyhlásila společnost Taxify a Robotex…

Elektromobil nabitý za 30 minut Společnost ABB jako celosvětový lídr v oblasti e-mobility pro hromadnou i osobní přepravu…

Více aktualit

Electric emotion tour II – přejezd Peugeotu iOn Praha – České Budějovice

31.05.2012 | |

Electric emotion Tour II začala ve čtvrtek 24.5 okolo 16:00 na pražské Pankráci. Cílem bylo dostat elektromobil Peugeot iOn po vlastní ose na 1.ročník rally electric and new energies. Celá trasa měla 136 km, a vzhledem k rozmanitosti terenu bylo zvolieno jedno dobíjení po cestě pomocí rychlodobíjecí stanice společnosti Schrack Technik na půli cesty v Táboře. Cesta do Tábora probíhala bez větších problému cestovní rychlostí okolo 80 – 90 km/hod po silnicích 1. třídy a z části také po dálnici.

Při příjezdu do Tábora, tedy po ujetí cca 80 km, ukazoval stav baterie něco málo pod poloviční stav, dobíjení tedy trvalo cca 20 minut, a baterie byla znovudobita na cca 70 % své kapacity. Cestou z Tábora se opsádka rozhodla překřížit 1.elektrickou trať Františka Křižika a vzpomenout tak na „zlaté časy“ elektromobility na přelomu 19. a 20. století, kdy byla elektromobilita právě díky křižíkovi na strmém vzestupu.

Po cestě do Českých Budějovic nešlo neminout jadernou elektrárnu temelín a zastavit na místě, kde se energie, díky které se mohl iOn do Českých Budějovic mohli přesunout tiše, ekologicky a úsporně, rodí. Příjezd do Českých Budějovic byl cca okolo 19:00 hod na výstaviště, kde se připravuje expozice v rámci Rally electric and new energies, která se konala v souběhu s jednou nejprestižnějších Rally – 40. ročníkem Rally Český Krumlov. Zde mohli návštěvníci vyzkoušet i rekordního iOna a také jeho vzdáleného příbuzného Peugeota 3008 Hybrid 4. Celá akce trvala do neděle, kdy iOna čekal přejezd po ose opět zpět do Prahy. 

http://elektrika.tv/electric-emotion