Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2017 vyšlo
tiskem 28. 6. 2017. V elektronické verzi na webu od 28. 7. 2017. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Konektory; Software; Značení a štítkování

Hlavní článek
Elektrická izolace a tepelná vodivost

Aktuality

FOR ARCH 2017 přinese řadu zajímavých soutěží a konferencí Osmadvacátý ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH, který se uskuteční ve…

Premiér navštívil hlavní sídlo provozovatele přenosové soustavy Předseda vlády Bohuslav Sobotka a ministr průmyslu a obchodu Jiří Havlíček se přímo na…

Generační změna ve skupině LAPP S účinností od 1. července 2017 odstoupila Ursula Ida Lapp, spoluzakladatelka skupiny…

Finálové kolo soutěže EBEC přivede do Brna 120 nejlepších inženýrů z celé Evropy Co vše je možné stihnout navrhnout, smontovat a následně odprezentovat během dvou dní? To…

Co si akce „Světlo v praxi“ klade za cíle V České republice se prvním rokem koná akce v oblasti světelné techniky, která chce…

Startuje hlasování veřejnosti o vítězích 9. ročníku ekologické soutěže E.ON Energy Globe V Praze byly 20. 6. 2017 slavnostně představeny nominované projekty 9. ročníku prestižní…

Více aktualit

Electric emotion tour II – přejezd Peugeotu iOn Praha – České Budějovice

31.05.2012 | |

Electric emotion Tour II začala ve čtvrtek 24.5 okolo 16:00 na pražské Pankráci. Cílem bylo dostat elektromobil Peugeot iOn po vlastní ose na 1.ročník rally electric and new energies. Celá trasa měla 136 km, a vzhledem k rozmanitosti terenu bylo zvolieno jedno dobíjení po cestě pomocí rychlodobíjecí stanice společnosti Schrack Technik na půli cesty v Táboře. Cesta do Tábora probíhala bez větších problému cestovní rychlostí okolo 80 – 90 km/hod po silnicích 1. třídy a z části také po dálnici.

Při příjezdu do Tábora, tedy po ujetí cca 80 km, ukazoval stav baterie něco málo pod poloviční stav, dobíjení tedy trvalo cca 20 minut, a baterie byla znovudobita na cca 70 % své kapacity. Cestou z Tábora se opsádka rozhodla překřížit 1.elektrickou trať Františka Křižika a vzpomenout tak na „zlaté časy“ elektromobility na přelomu 19. a 20. století, kdy byla elektromobilita právě díky křižíkovi na strmém vzestupu.

Po cestě do Českých Budějovic nešlo neminout jadernou elektrárnu temelín a zastavit na místě, kde se energie, díky které se mohl iOn do Českých Budějovic mohli přesunout tiše, ekologicky a úsporně, rodí. Příjezd do Českých Budějovic byl cca okolo 19:00 hod na výstaviště, kde se připravuje expozice v rámci Rally electric and new energies, která se konala v souběhu s jednou nejprestižnějších Rally – 40. ročníkem Rally Český Krumlov. Zde mohli návštěvníci vyzkoušet i rekordního iOna a také jeho vzdáleného příbuzného Peugeota 3008 Hybrid 4. Celá akce trvala do neděle, kdy iOna čekal přejezd po ose opět zpět do Prahy. 

http://elektrika.tv/electric-emotion