Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2020 vyšlo
tiskem 12. 2. 2020. V elektronické verzi na webu 12. 3. 2020. 

Téma: Elektrické přístroje; Internet věcí; Zdravotnická technika

Hlavní článek
Monitorování obsazenosti prostor inteligentní budovy

Aktuality

Týmy Formula Student z ČVUT budou mít premiéru na okruhu Formule 1 Yas Marina v Abú Dhabí Týmy mezinárodní soutěže Formula Student z Českého vysokého učení technického v Praze se…

Výstavba 7. bloku JE Tchien-wan s reaktorem VVER-1200 začne už letos Ruská korporace pro atomovou energii Rosatom 20. ledna 2020 uvedla, že výstavbu 7. bloku…

Přístroje ABB pomáhají pěstovat chutná česká rajčata bez pesticidů Dát si v zimě čerstvá zralá rajčata, která by pocházela od lokálních pěstitelů, bylo až…

FOR CITY 2020: Inovace pro města, obce i regiony Jaká inovativní řešení, která pomocí moderních technologií zvýší kvalitu života obyvatel…

Nový elektronický obchod Rosatomu usnadňuje povolování nových jaderných bloků Koncern Rosenergoatom (elektroenergetická divize ruské korporace pro atomovou energii…

Veletrh Light+Building slaví dvacáté narozeniny Přijeďte se podívat do Frankfurtu nad Mohanem. V areálu frankfurtského výstaviště se bude…

Více aktualit

dTest pořádá hromadný nákup solárních elektráren pro domácnosti

04.02.2019 | dTest, o.p.s. | www.dtest.cz

Spotřebitelská organizace dTest spustila registraci do kampaně „Chci sluneční energii“. Ta spočívá v hromadném nákupu fotovoltaických panelů včetně příslušenství a souvisejících služeb. Jedná se o neziskový projekt podpořený Evropskou unií, jehož se mohou zúčastnit domácnosti z celé ČR. Cílem je dojednat výhodnější podmínky a zprostředkovat tak spotřebitelům levnější a ekologičtější energii. Účastníci mohou navíc získat státní dotaci v programu MŽP Nová zelená úsporám.

Ceny dodávek elektřiny dlouhodobě rostou. Využití vlastního zdroje solární energie přináší domácnostem možnost ušetřit na nákladech a získat energetickou soběstačnost. Výhodou je také snadná instalace a nízké náklady na údržbu.

„Pro řadu domácností je obtížné pustit se do přechodu na solární energii na vlastní pěst. Často je odradí vysoká pořizovací cena zařízení i nedostatek relevantních informací. Proto jsme se rozhodli spotřebitelům tento krok usnadnit. Jedná se o první podobnou akci v Česku,“ říká ředitelka spotřebitelské organizace dTest Eduarda Hekšová. Pro registrované účastníky bude dTest vyjednávat výhodnější podmínky nákupu a instalace fotovoltaických systémů. „Naším cílem je dojednat nižší ceny panelů, ale i nadstandardní služby, jako je například delší záruční doba, bezplatná údržba, monitorování výkonu nebo podpora při přípravě podkladů pro žádost o dotaci MŽP,“ uvádí Hekšová.

Jak bude hromadný nákup probíhat?
Lidé se mohou registrovat na webových stránkách kampaně www.ChciSlunecniEnergii.cz. Registrační fáze kampaně bude trvat do konce února 2019. A pokud to budou vyžadovat okolnosti, může být prodloužena. Účast v kampani je otevřená všem domácnostem z ČR, které žijí v domě, na jehož střechu je možné umístit solární panely. Registrace je zdarma a bez závazků. Účastníci musí při registraci uvést pouze několik základních údajů, jako je jméno, e-mailová adresa a PSČ. Později budou vyzváni k doplnění dalších informací, například o sklonu a orientaci střechy, ploše pro umístění panelů či požadovaném výkonu a typu fotovoltaické elektrárny.

„Uvedení těchto rozšířených informací není povinné, ale zpřesnění požadavků nám pomůže k tomu, abychom pro účastníky našli tu nejlepší nabídku. Po ukončení registrační fáze oslovíme dodavatele fotovoltaických systémů a budeme se snažit získat co nejvýhodnější podmínky pro skupinu registrovaných spotřebitelů. Nepůjde jen o cenu, důležité budou i vstřícné a férové podmínky smlouvy. Jednat budeme s více dodavateli, abychom mohli vyhovět zájemcům z různých krajů ČR,“ vysvětluje Eduarda Hekšová.

Zapojeným domácnostem dTest během dubna zašle podrobné informace o vyjednaných podmínkách. Spotřebitelé pak budou mít několik týdnů na rozmyšlenou. Pokud se budou chtít do hromadného nákupu zapojit, předá dTest jejich kontaktní údaje dodavatelské společnosti, která s nimi uzavře smlouvu.

Kampaň Chci sluneční energii je součástí neziskového projektu Clear 2.0, který dTest realizuje ve spolupráci s dalšími evropskými spotřebitelskými organizacemi a za podpory Evropské unie. Více informací získáte na webových stránkách kampaně www.ChciSlunecniEnergii.cz.

zdroj: dTest