časopis z vydavatelství
FCC PUBLIC

Aktuální vydání

Číslo 12/2021 vyšlo
tiskem 1. 12. 2021. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Měření, zkoušení, péče o jakost

Trh, obchod, podnikání
Na co si dát pozor při změně dodavatele energie?

Designblok odhalil vizuál a téma. Podobu hlavní výstavy letos navrhne designérka Lucie Koldová

2. 10. 2019 | Profil Media s.r.o. | https://www.designblok.cz

Dvacátý první Designblok si jako ústřední téma zvolil Budoucnost, do které zve návštěvníky od 17. do 21. října na holešovické Výstaviště. Největší tuzemský festival designu a módy odhalil vizuál, které každoročně vytváří fotograf Salim Issa a grafická designérka Martina Černá. Podobu Designerie, hlavní tematické výstavy Designbloku, vytvoří Lucie Koldová. Návštěvníci budou spolu s designéry prozkoumávat svět budoucnosti a sledovat, jak se právě design může zasadit o jeho zlepšení pro následující generace.

Budoucnost jako hlavní téma tematicky propojí celý ročník včetně doprovodného programu a hlavní výstavy. Budeme zkoumat roli designéra při navrhování produktů v dnešním věcmi přeplněném světě, a jaká je zodpovědná cesta výrobců při samotné výrobě. Designéři i výrobci budou muset svůj talent a um použít v budoucnosti mnohem širším způsobem. Budou spíše řešit problémysledovat ekologické aspekty a společenský dopad své práce, než navrhovat nové výrobky. V rámci 21. ročníku Designbloku chceme ukázat, co může design udělat pro naši lepší budoucnost,“ uvedla ředitelka Designbloku Jana Zielinski.

Vizuál zachycuje děti nejužšího týmu, který Designblok připravuje už více jak dvacet let spolu s předměty ze symbolické rikši, kterou na cestu do budoucnosti připravila Tereza Rosalie Kladošová. „Když mluvíme o budoucnosti, vidíme planetu a vesmír, ale vždycky myslíme na naše děti. Děsí nás předpovědi nedostatku vody, špatného ovzduší, či nutnost stěhování, ale zároveň k nim upínáme svou naději. Doufáme, že povedou svět k lepší budoucnosti. A pak si říkáme, co si budou pamatovat ze svého dětství? Co budou pro ně ty důležité okamžiky? Jaké předměty v nich zůstanou, jaké si budou chtít nechat a jaký bude příběh těchto předmětů jejich očima? Ikony, obyčejné předměty, symboly i drobné vizuální hry,“ popisuje Jiří Macek, kreativní ředitel festivalu. Fotografie pro vizuály vytvořil Salim Issa, grafickou stránku zpracovala Martina Černá ze studia Imagery. 

Festival i letos naplní designem prostor Výstavišti Praha Holešovice. Designeriecentrální výstava umístěná ve střední hale Průmyslového paláce, bude členěna do několika tematických okruhů – jak budeme v budoucnu žít, jak budeme pracovat, hrát si, nebo odpočívat. Nebude chybět ani interaktivní zóna pro děti. Celkovou podobu střední haly má na starosti designérka Lucie Koldová. Prostor Designerie je řešen jako všeobjímající universum, ve kterém jsou zastoupeny různé oblasti lidského života a práce v jejich aktuálním stavu, a navíc bez hranic a bariér. Tyto oblasti nejsou pouze produktový design jako takový, ale prezentuji také výsledky lidského konání a kreativity v oblasti robotiky, digitalizace na straně jedné a udržitelnosti a humanitární pomoci na straně druhé. Cílem konceptu Designerie je ukázat jakýsi pomyslný odkaz budoucím generacím, který bychom v tuto chvíli zanechali. Jde jak o velmi vysoký technologický pokrok, tak o lidskou odpovědnost vůči našim potomkům. Z mého pohledu není možná spokojená budoucnost bez řádně využité minulosti,“ vysvětlila Koldová. 

Jako jedna z významných kulturních akcí v Praze je Designblok podporován ze strany Hlavního města Prahy. Nové nápady designérů a estetika jdou ruku v ruce s vývojem technologií a se stále větším důrazem na ekologii a udržitelný rozvoj. Pro Prahu jakožto moderní metropoli, jde o jedno z klíčových témat. A to jakým způsobem jej uchopíme, ovlivní budoucí životy nás všech. Festivalu proto do budoucna přeji, aby nalákal nejen co nejvíce návštěvníků, ale i designérů a aby byl otevřenou platformou pro výměnu kreativních myšlenek a zkušeností,“ uvedl primátor hl. m. Prahy Zdeněk Hřib.  

Designblok se koná za cenné podpory partnerů, zejména generálního partnera Erste Premier. Petra Ondrušová, ředitelka Erste Premier, ke spolupráci říká: Každý ročník Designbloku je pro nás úžasný zážitek a podzim si už ani bez přehlídky designu nedovedeme představit. Designblok 2019 je ale pro Erste Premier významný tím, že oslavíme společné kulatiny. Ano, je to neuvěřitelné, ale v roli generálního partnera Designbloku budeme již podesáté. Design nás i naše klienty stále baví a inspiruje! Ostatně investicí právě do předmětů, které vedle výjimečného nápadu nabízí i dlouhou životnost, můžeme všichni přispět k trvalé udržitelnosti a my naše klienty k podobě chytrým investicím rádi vedeme. Letošní téma "Budoucnost" je nám více než blízké. Nabízíme klientům naši "Banku budoucnosti", což je komplexní balíček produktů a služeb internetového a mobilního bankovnictví, dále pak oblíbenou a oceňovanou platební kartu VISA Infinite nebo aktuálně žádané mobilní platby Apple Pay a Google Pay. Ale zpět k letošnímu Designbloku: velmi se těším na naše klienty, které tradičně zveme do Erste Premier Lounge, ve které si dobijí energii nebo si vychutnají speciální workshopy a setkání s designéry. 

Také letos se jako hlavní partner Designbloku představí značka Renault. Designblok zvolil jako nosné téma ročníku 2019 téma Budoucnost a automobily jsou a určitě budou nedílnou součástí budoucnosti, i když celé odvětví, zejména vEvropě, projde určitou proměnou. Jedná se hledání alternativních pohonů, kde nejblíže k uplatnění v širším měřítku mají různé formy elektrifikace jejich pohonu – jedné se tedy nejen o vozy s plně elektrický pohonem, ale také čím dále tím více sofistikované hybridní pohony a plug in hybridy. Dále můžeme v blízké budoucnosti mluvit i o nových formách využívání a v jistém smyslu i o „konzumaci“ automobilu formou sdílené mobility. Určitě ve střednědobé budoucnosti se nás dotkne téma autonomních vozů… Renault ve svojí prezentaci kombinuje  technologii blízké budoucnosti se světem moderního designu. Ztělesněním tohoto spojení  je jeden z nejnovějších konceptů Renault Trezor,“ poznamenal k partnerství Zdeněk Grunt, generální ředitel společnosti Renault Česká republika, a.s.   

Kromě hlavního prostoru Designbloku na pražském Výstavišti v Holešovicích, kde bude v Průmyslovém paláci, na prostranství před palácem a v Lapidáriu Národního muzea více než 10 000 m2 výstav, bude již tradičně otevřena řada galerií, pop-up shopů a showroomů po Praze.

Tiskové materiály Profil Media s.r.o.