Aktuální vydání

Číslo 10/2021 vyšlo tiskem 1. 10. 2021. V elektronické verzi na webu 1. 11. 2021. 

Téma: Elektroenergetika; Kvalita elektřiny; Obnovitelné zdroje energie

Hlavní článek
Lokální specifika Jihočeského kraje s ohledem na využívání automobilů s alternativními druhy paliv

Číslo 4-5/2021 vyšlo tiskem
17. 9. 2021. V elektronické verzi na webu 17. 9. 2021.

Světelnětechnická zařízení
Rekonstrukce osvětlení podchodu a nástupišť vlakového nádraží Ústí nad Orlicí

Veřejné osvětlení
Osvětlení parku u Biskupství ostravsko-opavského v Ostravě
Venkovní osvětlovací soustavy a rušivé světlo
Generel verejného osvetlenia 9. časť
Environmentálne hľadiská

Vítězům soutěže INTERIÉR ROKU budou rozdány pochodně Borise Klimka

15. 9. 2021 | INSTITUT BYTOVÉHO DESIGNU | www.interierroku.cz

Návrhu ocenění pro šestý ročník soutěže Interiér roku se ujal designér Boris Klimek. Společně se sklárnou Martina Wichterleho Bomma nejenže navázal na skvělé autory originálů z předchozích let, ale obohatil trofej o další významy. Skleněné pochodně budou předány v sedmi kategoriích v úterý 21. 9. 2021 v pražském Centru současného umění DOX jako vrcholný bod mezinárodního kongresu o bydlení designu a architektuře Living Forum.

  

Rozhovor:

Svítidlo jako symbol Interiéru roku je v historii soutěže předáváno poprvé. Koncept trofeje jste tedy ještě rozvinul. Co vás k tomu vedlo?

B. K.: Mou snahou bylo vnést do návrhu určitý odkaz či symbol, který by podtrhl význam samotné události a ocenění soutěže Interiér roku. Zároveň jsem do něj chtěl promítnout i zaměření výrobce ocenění, tedy společnosti Bomma, která exceluje právě v oblasti originálních svítidel. Spojení ceny za interiér, křišťálového skla a osvětlení se tedy začalo samo nabízet, stejně jako inspirace a tvar. Tak nějak vznikla pochodeň.

Zvolený tvar má jistě mnohé symbolické hodnoty. Co všechno pro vás pochodeň vyjadřuje?

B. K.: Pochodeň není jen přenosná svítilna, může být také symbolem světla, naděje či osvěty nebo předávání poselství…, a v současnosti možná i jakýmsi šťastným světlem na konci tunelu. Interiér roku rovněž považuji za nositele určitého poselství a osvěty.

Na řešení technické stránky skleněné pochodně se podílel i pan Ota Svoboda ze sklárny Bomma. Vyskytly se při realizaci nápadu nějaké technické překážky?

B. K.: Vzhledem k tomu, že jde o komplikovanější objekt než ocenění předcházejících ročníků, v nichž se jednalo primárně o typ vázy, drobné překážky se objevily, ale i díky Otovi se je podařilo překonat. S výsledkem jsme spokojeni a doufáme, že stejně spokojeni budou i vítězové soutěže.

Cena Interiér Roku 2021 Boris Klimek_foto Pavla Prochazkova

Vnímáte nějakou charakteristickou slabinu nebo naopak přednost českých a slovenských interiérů v oblasti osvětlení?

B. K.: U soutěžních interiérů slabiny nevidím, spíš naopak. Světlo je důležitý aspekt každého interiéru a z prací přihlášených do soutěže srší velká profesionalita a kvalitně zvolené osvětlení interiéru nejen po stránce funkčnosti, ale i z pohledu atmosféry a estetiky.


BORIS KLIMEK

Boris Klimek se stal krátce po absolutoriu pražské Vysoké školy uměleckoprůmyslové vítězem Elle Deco International Award v kategorii Talent roku, a to dokonce dvakrát za sebou. Za svítidla Memory byl v roce 2013 nominován na Czech Grand Design a v roce 2014 na German Design Award. V roce 2016 získal Grand Prix Design Shaker.


Šestý ročník soutěže Interiér roku je vyhlášen pod záštitou ministra kultury ČR, hlavního města Prahy a starosty městské části Praha 7.

Tiskové materiály INSTITUT BYTOVÉHO DESIGNU
Foto 1 a 2 Kristýna Hrabětová, Foto 3 Pavla Procházková