Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2019 vyšlo tiskem 3. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektrotechnika v průmyslu; 61. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně

Hlavní článek
Proudové chrániče – přehled a použití

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

ČEPS, a.s., v prvním pololetí vykázala zisk 2,3 mld., investovat bude do rozvoje soustavy Akciová společnost ČEPS uzavřela první polovinu roku 2019 se ziskem před zdaněním v…

ČEPS dokončila zaústění nejdelšího vedení zvn Společnost ČEPS dokončila realizaci zaústění nejdelšího vedení zvn v ČR V413, spojujícího…

Cenu Architekt roku 2019 získal český architekt Stanislav Fiala Ocenění za mimořádný přínos architektuře v posledních pěti letech, cenu Architekt roku…

VACON® drives zajišťují maximální provozuschopnost v největších ocelárnách v České republice Zřídkakdy je spolehlivá doba provozu tak kritická, jako při kontilití v ocelárnách. Aby…

Více aktualit

Osvětlení prezentačních prostor nábytku Stockist

06.02.2012 | |

-- Ing. arch. Luboš Sekal, A. A. L. S. – atelier architektury -- Pro novou značku na trhu designového nábytku Stockist, nabízející nábytkové skvosty od 50. let minulého století do současnosti, byly navrženy dvě prezentační prostory (showroomy). Obě jsou v rekonstruovaných prostorách domů z počátku 20. století, prvorepublikového modernistického období na pražských Vinohradech v ulicích Vinohradská a Sázavská.

Účelem bylo vytvořit univerzální interiér, kde je možné měnit expozice. Zároveň ale tím, že byly pro přístup klientů zrekonstruovány i plochy dosud tvořící zázemí prodejen – zadní, dvorní části, suterén, jsou tak na jedné ploše k dispozici prostory s různou světlou výškou, s rozdílnými konstrukcemi – od plochého trámového železobetonového stropu po cihelné klenby do válcovaných ocelových nosičů.

Kontrast mezi technicistním, neutrálním výrazem základního osvětlení (stropní svítidla)
a vystavenými tvarově, barevně i velikostně výraznějšími stylovými svítidly

Tím vzniklo mnoho zajímavých situací určujících modelování prostoru světlem. Důležité bylo i to, že majitel plánoval nabízet k prodeji i stylová svítidla, pro něž bylo třeba ponechat prostor (obr. 1). Proto intenzitu osvětlení dotčené části výstavní plochy bylo nutné zvolit jen takovou, aby byl patrný pouze světelný efekt nabízených svítidel.

Dalším faktorem vymezujícím návrh osvětlení byl požadavek na dojmové sjednocení architektonicky rozdílné výstavní plochy. Asi nejdůležitějším prvkem návrhu osvětlovací soustavy bylo vytvoření dostatečné hladiny osvětlení s výborným indexem podání barev tak, aby vystavený sortiment (nábytek, pohovky, křesla, textilie) byl nezkresleně nabídnut kupujícím a navíc byl ještě zdůrazněn jeho materiál, barva, struktura povrchů (obr. 2). Rovněž podstatným faktorem byla spotřeba elektrické energie.

Pokračování článku naleznete v tištěném vydání časopisu Světlo 1/2012, které vyšlo 2. 2. 2012. Na internetu bude toto číslo k dispozici 13. 3. 2012.