časopis z vydavatelství
FCC PUBLIC

Aktuální vydání

Číslo 6/2021 vyšlo tiskem
29. 11. 2021. V elektronické verzi na webu ihned.

Aktuality
Poslední zasedání redakční rady časopisu Světlo?
Ing. Jiří Novotný šéfredaktorem časopisu Světlo od jeho založení

Z odborného tisku
Nový datový formát pro popis svítidel

Bezpečná plavba ve velkých vodách s komponenty LAPP

1. 11. 2019 | LAPP Czech Republic s.r.o. | www.lappgroup.cz

Hamburská námořní asociace klade velký důraz na vysokou kvalitu všech technických komponentů, včetně těch kabelových, a proto nyní námořní klub instaloval kabely LAPP do své jachty Haspa. Závodní plachetnice totiž vyžadují nejen skvělou posádku, ale i dokonalé vybavení.

Plachtění je v současné době mnohem bezpečnější než za doby Kryštofa Kolumba, který se na svou dobrodružnou plavbu vydal téměř před více než 500 lety. Nicméně plavba na dlouhé vzdálenosti je i dnes výzvou jak pro posádku, tak pro samotnou loď. Své o tom ví Wibke Bormann, 46 letá žena, která dobrodružství přes Atlantický oceán absolvovala hned dvakrát. Wibke je matka dvou dětí, pracuje na plný úvazek v reklamní agentuře a v současnosti ještě pracuje jako kapitánka pro hamburskou námořní asociaci. Tato asociace již funguje více než sto let a její cíl zůstává stále stejný: školení mladých lidí, aby se z nich v budoucnu stali námořníci. Na plavbách v Severním moři, Baltském moři i jinde se každý den plaví tucet mladých lidí, kteří tři týdny vkuse žijí na 17 metrů dlouhé lodi. „Jednak je to velmi fyzicky náročné a samozřejmě také psychicky, protože každý kdo je na lodi se musí naučit vypořádat sám se sebou a také dobře vycházet s ostatními.“ říká Wibke Borrmann, která tuto výzvu nazývá jako: „Škola života.“

Jelikož psychická i fyzická zátěž je na palubě už tak dost vysoká, žádná další překvapení a technické komplikace se nepřipouští. Členové klubu provádí údržbu v zimních měsících, kdy se starají o dvě jachty Broader View Hamburg (56 stop) a Haspa Hamburg (52 stop). Obě lodě jsou relativně mladé, Broader View byla spuštěna na moře v roce 1999 a Haspa v roce 2009. Přesto námořníci vyměňují každých pár let důležité komponenty, včetně zapojení vodičů pro pohony a ovládací prvky. Servis lodě Haspa proběhl v zimě 2018/2019. „Naše jachty jsou špičkové lodě vybavené nejmodernější technologií v oblasti elektronicky řízených bezpečnostních zařízení, z toho důvodu požadujeme jen ty nejkvalitnější komponenty“ říká Wibke. „V posledních letech jsme Haspu vybavili několika novými systémy, jako jsou satelitní sledovač, dále byly revidovány lampy a instalována nová litinová baterie.“

Volba padla na tyto 3 řídící vodiče:

ÖLFLEX® HEAT 125 MC – tento kabel je vhodný do teplot v rozmezí od - 55 °C až do 125 °C. Je schválen společností Germanischer Lloyd pro použití v přepravě.

ÖLFLEX® HEAT 180 SIHF - Tento silikonový kabel je dokonce vhodný pro teploty do 180 °C, například do horkých částí motoru.

ÖLFLEX® H07RN-F – tento kabel je vhodný pro teploty od - 40 °C do + 90 °C.

V určitých částech pod palubou často bývá velmi vysoká teplota, naopak na palubě může být mráz. Proto jsou všechny kabely vysoce teplotně odolné, bezhalogenové a také odolné vůči korozi. Samozřejmostí je odolnost všech kabelů vůči vodě, bez ohledu, zda se jedná o slanou či sladkou vodu.

„Se všemi komponenty jsem spokojen a spolupráce s LAPP byla skvělá.“ pochvaluje si spolupráci Marvin Schlesiger.

Tiskové materiály Lapp

EMC v instalaci

Vloženo: 30. 11. 2021