časopis z vydavatelství
FCC PUBLIC

Aktuální vydání

Číslo 3/2020 vyšlo tiskem
8. 6. 2020. V elektronické verzi na webu 8. 7. 2020.

Činnost odborných organizací
Oznam: LUMEN V4 2020 je zrušený
Co je nového v CIE, duben 2020

Příslušenství osvětlovacích soustav
Foxtrot jako „Master Control“ v Hotelu Breukelen
Regulátory osvětlení – řízení osvětlení na konstantní úroveň

Nové xenonové výbojky pro ještě lepší vidění v noci

|

Poslední generace produktové řady Xenarc společnosti OSRAM má – v porovnání s konvečními xenonovými výbojkami – speciální přednosti. Xenonové výbojky OSRAM Xenarc Cool Blue Intense produkují namodrale bílé světlo, které poskytuje vysoce kontrastní osvětlení vozovky a díky tomu zlepšuje viditelnost vozu během jízdy v noci. Světlo těchto výbojek není filtrováno barevným potahem skleněné baňky, zabarvení je dosaženo novou výrobní technologií. Tato technologie také vede k vyšší efektivnosti a světelnému toku.
 
Xenonové výbojky OSRAM Xenarc Cool Blue Intense vyzařují namodrale bílé světlo díky speciálnímu systému plnění. Nově vyvinutá technologie jednoznačně odlišuje xenonové výbojky Xenarc Cool Blue Intense od jejích předchůdců. S teplotou chromatičnosti světla až 5 000 K, světelným tokem až 3 400 lm a měrným světelným výkonem 89 lm/W se vyznačují vysokou účinností a ve srovnání s běžnými xenonovými výbojkami – s barevným potahem skleněné baňky – poskytují až o 20 % více světla na vozovce.
 

Denní světlo ve světlometech

 
Světlo z čelních světlometů osazených výbojkami OSRAM Xenarc Cool Blue Intense je podobné dennímu, díky čemuž není řidič při řízení tolik unaven. Čirá vnější baňka umožňuje vyrovnanou distribuci světla a mimořádně dlouhý světelný kužel, což přispívá k co možná nejlepšímu osvětlení vozovky. Vysoce kontrastní namodrale bílé světlo zvýrazňuje ve tmě cyklisty, chodce, zvířata, značení na vozovce nebo výmoly.
 
Kromě toho mají tyto xenonové výbojky mimořádně dlouhý život a v provozu vydrží až 2 500 h, jak ukazují charakteristické hodnoty Weibullova statistického rozdělení života těchto světelných zdrojů. Z nich vyplývá, že 63,2 % výbojek přestává svítit až po 2 500 hodinách provozu. Pouhá 3 % výbojek přestávají svítit po 1 500 h v laboratorních podmínkách nepřetržitého svícení. Některé neznačkové asijské produkty dosahují hodnot klasické halogenové žárovky a přestávají svítit již po 500 až 600 h.
 

Prověřená kvalita i design

 
Stejně jako předchozí modely xenonových výbojek společnosti OSRAM, jsou také výbojky Xenarc Cool Blue Intense v souladu s evropskou normou ECE a nesou označení DOT, které je severoamerickou obdobou evropské normy. Kromě vyšší bezpečnosti pro řidiče a cestující propůjčuje toto vysoce kontrastní namodrale bílé světlo velmi moderní vzhled přední části vozu, který tak mezi ostatními modely – vybavenými xenonovými výbojkami a halogenovými žárovkami – jednoznačně vyniká.
[Tisková zpráva OSRAM.]