Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2016 vyšlo tiskem
5. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2017.

Osvětlení interiérů
Seminář Interiéry 2016 – páté výročí
Součinnost bytového interiéru a osvětlení 

Normy, předpisy a doporučení
Nové normy pro osvětlení pozemních komunikací

Aktuality

Svítící fasáda FEL ČVUT nabídne veřejnosti interaktivní program s názvem Creative Colours of FEL Dne 13. prosince v 16.30 hodin se v pražských Dejvicích veřejnosti představí interaktivní…

Češi v domácnostech více svítí a experimentují se světlem, doma mají přes 48 milionů svítidel Češi začali v domácnostech více svítit a snaží se vytvořit lepší světelné podmínky:…

Pražské Quadriennale představuje nový projekt věnovaný světelnému a zvukovému designu 36Q° Ve dnech 8. – 12. listopadu uvede site-specific výstavu v unikátním prostoru Lapidária…

THEATRE TECH & EVENT PRODUCTION v novém formátu a termínu Výstava divadelní a jevištní techniky THEATRE TECH & EVENT PRODUCTION se nebude konat…

Více aktualit

Čas na změnu

Blanka Huťová, EXX s. r. o.
 
Společnost Eurolux změnila logo a vizuální styl – od října se jmenuje EXX.
 
Každou významnou změnu je třeba dobře načasovat. Zvláště pokud jde o změnu ve společnosti pohybující se v dynamické oblasti moderního designu, plné žhavých novinek a nápadů. Eurolux k této změně dospěl po více než třinácti letech působení na trhu osvětlení a interiérů.
 
V současné době společnost EXX nabízí komplexní řešení v oblasti osvětlení a interiérů a široký sortiment svítidel a nábytku. Firma se opírá o téměř 130 pracovníků ve čtyřech pobočkách a kvalitu poskytovaných služeb dokazují mnohé prestižní reference: O2 Arena, sídlo ČSOB Praha, sídlo České pojišťovny Praha, prodejny O2 v celé ČR a SR a další. EXX je také zřizovatelem a jedním z hlavních partnerů Nadace Leontinka, založené v roce 2005 a zaměřené na pomoc zrakově postiženým dětem.
 
Jindřich Lukavský, zakladatel a jednatel společnosti EXX, ke změně říká: „Po celou dobu své existence byla naše firma otevřená změnám a novým výzvám: Zřizovali jsme nové pobočky, rozšiřovali a zkvalitňovali jsme nabídku služeb a sortimentu, získávali jsme zastoupení nových světových značek nábytku a svítidel, přizpůsobovali jsme firemní strategii aktuální situaci a požadavkům trhu.. V roce 2007 jsme přijali tu nejvýznamnější výzvu v historii firmy a dospěli k rozhodnutí, že dosavadní název přestal vyhovovat našemu zaměření na design a náročné zákazníky a naší komplexní nabídce sortimentu a služeb. Rozhodli jsme se, že nastal ten pravý čas pro změnu názvu, loga a celého vizuálního stylu naší společnosti.“
 
Cílem změny názvu i vizuálního dojmu je zřetelně deklarovat zaměření společnosti, stát se čitelným partnerem pro cílovou skupinu zákazníků a jasně se vymezit vzhledem ke konkurenci. Zatímco dosavadní název Eurolux charakterizoval společnost jako „světlaře“, nový název EXX je otevřený, výrazný a ponechává volný prostor pro vzájemnou komunikaci o poslání a zaměření společnosti na design, špičkové produkty a služby pro nejnáročnější zákazníky bez zavádějících očekávání.
 

Nový vizuální styl EXX

Název EXX vzešel z původního názvu Eurolux. Za dlouhé roky práce, úspěchů i porážek se ve společnosti ukotvily a utvrdily skutečně klíčové hodnoty: profesionalita a odbornost, výkonnost, prvotřídní kvalita, týmová spolupráce, tvůrčí přístup a flexibilita a rovněž odpovědnost k okolí. Cílem je, aby se značka EXX stala synonymem těchto hodnot, byla snadno zapamatovatelná a současně otevřená dalším podnikatelským příležitostem a aktivitám. Zdvojené „x“ dává tušit, že firma nabízí vždy něco víc než „jen“ to, co vzešlo ze zkušeností minulých let – nabízí inspiraci a řešení. Převrácené prostřední „x“ v logu naznačuje, že společnost EXX je flexibilní, má odvahu přinášet netradiční, překvapivá a hravá řešení, nebojí se nových věcí a změn. Celý vizuální styl EXX – založený na nenápadné, avšak luxusní metalické šedo-zlaté barvě a jednoduchých tvarech – podtrhuje základní vizi společnosti: být pro své zákazníky tím nejlepším partnerem v oblasti osvětlení a interiérů. Tím vším doplňuje motto společnosti EXX: „Tvoříme prostor pro život.“
 
Korporátní design EXX vytvořilo Studio Najbrt, jehož zakladatel Aleš Najbrt k této zakázce uvedl: „Spolupráci doporučilo několik špičkových designérů, jako je například Michal Froněk ze studia Olgoj Chorchoj, kteří se společností EXX spolupracují. Zaujal nás také úspěch firmy a korektní jednání od začátku naší spolupráce. Snad to nebude znít špatně, když řeknu, že jsme s výsledkem spokojeni velmi a vizuální styl EXX se objeví v mnoha našich prezentacích.“
 

Slavnostní večer

Změny byly oficiálně představeny v rámci slavnostního večera 9. října 2008 v prostorách společnosti za přítomnosti mnoha významných osobností ze světa designu a architektury. Během slavnostního večera bylo oficiálně pokřtěno nové logo společnosti EXX z dílny Studia Najbrt. Křest uzavřela laserová show v režii Michala Cabana. Slavnostnímu večeru předcházela tisková konference a prezentace společnosti EXX novinářům za účasti vzácného hosta – světoznámého architekta Jana Kaplického.
 
Změnou názvu se otevírá nová kapitola v historii společnosti. Úkolem pro následující měsíce a roky je značku EXX dále budovat, posilovat její hodnotu a zařadit ji mezi prestižní současné české značky. Minimálně do té doby, než přijde ten správný čas na další dobrou změnu...
 
Kontakt:
EXX s. r. o.
Radlická 714/113
150 00 Praha 5, tel.: 235 097 611
www.exx.cz (nově zpracované webové stránky ve stylu EXX)
 
Obr. 1. Nové logo společnosti EXX
Obr. 2. Zleva architekt Lubomír Zeman z Ateliéru L.Z. a Jindřich Lukavský, zakladatel a jednatel společnosti EXX
Obr. 3. Slavnostní večer a) hudební produkce b) křest loga
Obr. 4. Prezentační prostory společnosti EXX Praha