Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2018 vyšlo tiskem 16. 1. 2018. V elektronické verzi na webu od 12. 2. 2018. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Elektroinstalační materiál

Hlavní článek
Nová elektroizolační kapalina a možnosti jejího nasazení do praxe

Číslo 6/2017 vyšlo tiskem 11. 12. 2017. V elektronické verzi na webu bude 11. 1. 2018.

Světelnětechnická zařízení
Osvětlení univerzitní budovy Centrale Supélec v Saclay ve Francii
Světlo pro naši budoucnost

Denní světlo
Použití a posuzování světlovodů Solatube®

Aktuality

13. mezinárodní konference Centra pasivního domu poprvé v Praze O inovativních postupech a materiálech, které jsou vhodné pro výstavu  a rekonstrukce…

Temelín dosáhl nejvyšší roční výroby Elektřinu, která by českým domácnostem vystačila na téměř 12 měsíců, vyrobila od začátku…

MONETA Money Bank se jako první firma v ČR rozhodla zcela přejít na elektromobily MONETA Money Bank se jako první společnost v České republice oficiálně rozhodla, že do…

ŠKODA AUTO bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem ŠKODA AUTO bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již…

Více aktualit

Obsah Speciálu

Měření při údržbě motorů a pohonů

Měření při údržbě motorů a pohonů

V současné době jsou na točivé elektrické stroje a pohony kladeny stále větší nároky nejen s ohledem na jejich efektivitu, ale také na provozní spolehlivost. Cílená a správně prováděná i interpretovaná diagnostika elektrických točivých strojů jsou spolu s odbornou údržbou základem energetických úspor a minimalizace nákladů vznikajících v důsledku výpadků provozovaných zařízení vlivem poruch.

V tomto seriálu se jeho autor – Ing. Jaroslav Smetana, zkušený odborník a praktik v oblasti měření – systematicky věnuje problematice ověřování aktuálního stavu elektrického pohonu v průběhu jeho života. Při popisu jednotlivých měření postupuje logicky od napájecích svorek pohonu, přes měření na vnitřním meziobvodu a výstupních svorkách měniče až k měření na vlastním motoru. Pozornost je zde věnována také využití termovizní techniky k identifikaci poruch, bezpečnosti měřicích přístrojů, ale také např. problematice hřídelového napětí a ložiskových proudů, včetně jejich identifikace a měření.