Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 4/2019 vyšlo
tiskem 17. 4. 2019. V elektronické verzi na webu 13. 5. 2019. 

Téma: Elektroinstalace; Inteligentní budovy; IoT; HVAC; Zabezpečovací technika

Hlavní článek
Smart Cities (9. část)

Aktuality

E.ON postavil novou rozvodnu v Boršicích za 100 milionů korun Společnost E.ON Distribuce dnes slavnostně otevřela novou rozvodnu v Boršicích u Blatnice…

Společnost Danfoss spustila nové webové stránky Společnost Danfoss spustila nové webové stránky, které jsou digitální, rychlé a snadné.

Veletrh FOR ARCH 2019 poradí jaké dotace lze čerpat Jubilejní 30. ročník veletrhu FOR ARCH přinese kromě novinek a trendů z oblasti…

Plovoucí jaderná elektrárna bude spuštěna v listopadu 2019 Zkušební provoz plovoucí jaderné elektrárny Akademik Lomonosov bude na Čukotce zahájen v…

Tomáš Hüner ředitelem provozní společnosti Smart Infrastructure společnosti Siemens Tomáš Hüner byl k 1. dubnu 2019 jmenován ředitelem provozní společnosti (operating…

Digitální továrna, cirkulární ekonomika - nová témata na 61. mezinárodním strojírenském veletrhu Od 7. do 11. října se uskuteční na brněnském výstavišti další ročník Mezinárodního…

Více aktualit

Vertikální pojezdové dráhy RX „Made by HIWIN“ pro kolaborativní roboty

05.04.2019 | HIWIN s.r.o. | www.hiwin.cz

Brněnská společnost HIWIN s.r.o. představila vertikální pojezdovou dráhu pro kolaborativní roboty s celkovým nominálním zatížením do 50 kg, výškou zdvihu až 3 metry a rychlostí 250 mm/s.

Vertikální pojezdové dráhy RX „Made by HIWIN“ pro kolaborativní robotySpolečnost HIWIN s.r.o., přední dodavatel lineární techniky, představila nové pojezdové dráhy pro kolaborativní roboty, které byly navržené na základě požadavku trhu. Nové pojezdové dráhy HIWIN umožňují pohybovat robotem o celkové hmotnosti 50 kg ve vertikálním – svislém – směru a to až do maximální výšky zdvihu 3 metry. S ohledem na požadavky kolaborativních pracovišť pro efektivní spolupráci člověka s robotem je maximální rychlost pojezdu nastavena na 250 mm/s. Samotný pohon je realizován pomocí ozubeného řemene, který je poháněný servomotorem s převodovkou. Volba servomotoru je na zvážení zákazníka, pojezdové dráhy HIWIN dokáží pracovat s pohonem od téměř všech výrobců. Lineární pohyb a vysokou přesnost polohování zabezpečuje lineární kuličkové vedení HIWIN. Konstrukčně jsou pak všechny použité komponenty lineárního vedení z produktů HIWIN připravené na instalaci ve všech směrech, a zajišťují tak plnohodnotnou funkčnost aplikace.

„Aktuálně připravujeme vertikální pojezdovou dráhu podle požadavků zákazníka s kompletním zakrytováním osy. Dalším požadavkem jsou kompaktní rozměry, včetně malého zástavbového půdorysu, a jednoduchá instalace. To jsme vyřešili tak, že dráha bude dodána jako komplet a mimo osazení do podlahy pomocí čtyř chemických kotev není třeba další speciální asistence při instalaci,“ doplňuje Tomáš Sojka, vedoucí oddělení polohovacích systémů HIWIN s.r.o., a upozorňuje na některá úskalí vertikálního řešení: „Vzhledem k působení zemské tíže je potřeba při nastavení řízení systému vyřešit všechny možné situace, při kterých by mohlo dojít k uvolnění jezdce a jeho nekontrolovatelnému uvolnění.“

Pojezdy HIWIN jsou momentálně připravené k osazení kolaborativními roboty UR10 a Techman TM12 a TM14. Je však možné upravit řešení pro jakékoli roboty s maximální hmotností 50 kg. Dle požadavků zákazníka lze pro využití mimo oblast kolaborativních podmínek navýšit i rychlost polohování.

Vertikální pojezdové dráhy HIWIN prošly fází výroby a testování prototypů, kdy se odzkoušely také různé varianty pohonů, a aktuálně jsou ve výrobě již konkrétní aplikace pro nasazení v průmyslu. Řešení je standardizované a bude zařazeno do portfolia produktů HIWIN.

Tiskové materiály HIWIN