Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2019 vyšlo
tiskem 5. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 24. 6. 2019. 

Téma: Točivé elektrické stroje, pohony a výkonová elektronika; Elektromobilita

Hlavní článek
Hybridní pohon posunovací lokomotivy

Aktuality

Logická mobilní hra „Zrecykluj to!“ naučí správně recyklovat elektrozařízení Cílem hry je zábavnou formou širokému publiku vysvětlit, že elektroodpad nepatří do…

První šumavskou rychlodobíjecí stanici pro elektromobily mají Kašperské Hory Rychlé dobití baterií všech typů a značek elektromobilů nabízí ode dneška také Šumava.…

Společnosti ČEPS a SEPS podepsaly dohodu o účasti v platformě IPDE na výměnu dat Společnosti ČEPS a SEPS, provozovatelé přenosových soustav v České republice a na…

FOR ARCH 2019 zaostří na chytrá města i na bezpečnost Objevte novou, chytřejší a bezpečnější budoucnostna 30. ročníku mezinárodního stavebního…

FEL_Camp pro středoškoláky Jak přežít v přírodě a opatřit si základní životní potřeby, jako je připojení k internetu…

Hľadáš svoje uplatnenie? Pripoj sa k nám! Sme SEMIKRON. SEMIKRON je rodinná nemecká spoločnosť s dlhoročnou tradíciou a skúsenosťami. Sme jedným…

Více aktualit

Vertikální pojezdové dráhy RX „Made by HIWIN“ pro kolaborativní roboty

05.04.2019 | HIWIN s.r.o. | www.hiwin.cz

Brněnská společnost HIWIN s.r.o. představila vertikální pojezdovou dráhu pro kolaborativní roboty s celkovým nominálním zatížením do 50 kg, výškou zdvihu až 3 metry a rychlostí 250 mm/s.

Vertikální pojezdové dráhy RX „Made by HIWIN“ pro kolaborativní robotySpolečnost HIWIN s.r.o., přední dodavatel lineární techniky, představila nové pojezdové dráhy pro kolaborativní roboty, které byly navržené na základě požadavku trhu. Nové pojezdové dráhy HIWIN umožňují pohybovat robotem o celkové hmotnosti 50 kg ve vertikálním – svislém – směru a to až do maximální výšky zdvihu 3 metry. S ohledem na požadavky kolaborativních pracovišť pro efektivní spolupráci člověka s robotem je maximální rychlost pojezdu nastavena na 250 mm/s. Samotný pohon je realizován pomocí ozubeného řemene, který je poháněný servomotorem s převodovkou. Volba servomotoru je na zvážení zákazníka, pojezdové dráhy HIWIN dokáží pracovat s pohonem od téměř všech výrobců. Lineární pohyb a vysokou přesnost polohování zabezpečuje lineární kuličkové vedení HIWIN. Konstrukčně jsou pak všechny použité komponenty lineárního vedení z produktů HIWIN připravené na instalaci ve všech směrech, a zajišťují tak plnohodnotnou funkčnost aplikace.

„Aktuálně připravujeme vertikální pojezdovou dráhu podle požadavků zákazníka s kompletním zakrytováním osy. Dalším požadavkem jsou kompaktní rozměry, včetně malého zástavbového půdorysu, a jednoduchá instalace. To jsme vyřešili tak, že dráha bude dodána jako komplet a mimo osazení do podlahy pomocí čtyř chemických kotev není třeba další speciální asistence při instalaci,“ doplňuje Tomáš Sojka, vedoucí oddělení polohovacích systémů HIWIN s.r.o., a upozorňuje na některá úskalí vertikálního řešení: „Vzhledem k působení zemské tíže je potřeba při nastavení řízení systému vyřešit všechny možné situace, při kterých by mohlo dojít k uvolnění jezdce a jeho nekontrolovatelnému uvolnění.“

Pojezdy HIWIN jsou momentálně připravené k osazení kolaborativními roboty UR10 a Techman TM12 a TM14. Je však možné upravit řešení pro jakékoli roboty s maximální hmotností 50 kg. Dle požadavků zákazníka lze pro využití mimo oblast kolaborativních podmínek navýšit i rychlost polohování.

Vertikální pojezdové dráhy HIWIN prošly fází výroby a testování prototypů, kdy se odzkoušely také různé varianty pohonů, a aktuálně jsou ve výrobě již konkrétní aplikace pro nasazení v průmyslu. Řešení je standardizované a bude zařazeno do portfolia produktů HIWIN.

Tiskové materiály HIWIN