Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2019 vyšlo
tiskem 6. 11. 2019. V elektronické verzi na webu 2. 12. 2019. 

Téma: Elektrické rozváděče a rozváděčová technika; rozvodny

Hlavní článek
Příčina mechanického chvění těžních synchronních motorů Palašer a jeho odstranění

Aktuality

Finále celorepublikové soutěže Energetická olympiáda proběhne na FEL ČVUT v Praze Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 15. listopadu od 8.30 hodin Den…

Chystaná digitalizace stavebnictví pomůže zkvalitnit budovy a ušetřit miliardy Od roku 2022 bude muset být u všech nadlimitních veřejných zakázek v českém stavebnictví…

Co vozí energetici v autě? TETRIS CHALLENGE Co vše se vejde energetikům do auta, které používají metodu práce pod napětím (PPN) –…

ENERGO SUMMIT – vrcholná událost energetického sektoru 15. listopadu 2019 se na pražském výstavišti PVA EXPO PRAHA uskuteční již 5. ročník…

Druhý ročník e-SALON bude větší a plný premiér čisté mobility Na úspěšnou premiéru e-SALON v roce 2018 naváže na výstavišti PVA v Praze Letňanech jeho…

FOR ARCH oslavil třicetiny! Největší stavební veletrh v ČR nemá konkurenci Stovky vystavovatelů napříč obory, tisíce spokojených návštěvníků, desítky novinek a…

Více aktualit

Toyota začne testovat vysoce účinné solární články pro své automobily

08.07.2019 | Electrek | www.electrek.co

Automobilka Toyota oznámila spuštění testů nových vysoce účinných solárních článků, jež mají pokrývat značnou část jejích elektrických vozidel a potenciálně tak navýšit dojezd až o 56 km za den.

Toyota původně zamýšlela využít solární panely jako doplňkovou výbavu již pro první Prius – jednalo se však pouze o 50 W panely, jež měly zajistit chod ventilátorů klimatizace a dalších energeticky nenáročných funkcí. V roce 2016 zařadila japonská automobilka do nabídky (za příplatek 2000 dolarů) solární střechu pro nový hybridní model Priusu, která se již mohla pochlubit výkonem 180 W.

Toyota

Takto výkonný systém by mohl teoreticky dodávat energii akumulátorům určeným k pohánění elektrických součástek automobilu, v takovém případě by se však dojezd navýšil pouze minimálně. Automobilka Toyota nyní spojila síly se společnostmi NEDO a Sharp a zahájila testy na veřejných silnicích za účelem „vyhodnocení účinnosti, navýšení dojezdu a snížení spotřeby paliva elektrických vozidel s vysoce účinnými solárními bateriemi“. Dle vyjádření automobilky dosahuje účinnost jejích solárních článků 34 %.

Celý článek na Electrek

Image Credit: Toyota

-jk-