Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2018 vyšlo
tiskem 5. 12. 2018. V elektronické verzi na webu 5. 1. 2019. 

Téma: Měření a měřicí přístroje; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Termovízne merania v energetike
Smart Cities (5. část)

Aktuality

Elektromobil nabitý za 30 minut Společnost ABB jako celosvětový lídr v oblasti e-mobility pro hromadnou i osobní přepravu…

Zavedení družicové navigace na pražské tramvaje může zvýšit jejich bezpečnost Technologii dnes otestovali odborníci z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ve…

ŠKODA AUTO DigiLab začíná v Praze testovat mobilní nabíjecí stanice pro elektromobily ŠKODA AUTO DigiLab spustila v Praze pilotní fázi nového projektu mobilních nabíjecích…

Nejlepší projekt energetických úspor na Slovensku je z dílny ENESA z ČEZ ESCO V Bratislavě se předávaly ceny za nejlepší slovenské energeticky úsporné projekty. Letos…

Veletrh DŘEVOSTAVBY 2019 se bude konat souběžně s veletrhem MODERNÍ VYTÁPĚNÍ 2019 14. Veletrh DŘEVOSTAVBY 2019 nabídne vše, co lze ze dřeva vyrobit, moderní technologie,…

Výstava Národního technického muzea Pražské vzorkové veletrhy Výstava „Pražské vzorkové veletrhy“, která je součástí projektu k oslavě výročí republiky…

Více aktualit

Samoregenerační katalyzátor ke skladování solární energie

20.09.2017 | Phys.org | www.phys.org

Jednu z nejúčinnějších metod skladování solární energie představuje  její přenos do katalyzátoru, který rozštěpí vodu na vodík a kyslík. Vodík lze následně využít jako palivo nebo jej lze znovu smísit s kyslíkem při produkci vody a uvolnění elektřiny.

Katalyzátor použitý při procesu uskladnění solární energie je však vyroben z hojně dostupných materiálů (např. mangan, kobalt a nikl), které v Ph neutrální vodě korodují. Aby tento problém překonali, navrhli výzkumníci katalyzátor schopný samoregenerace v přítomnosti ostatních elementů, jako např. negativně nabitých fosfátových nebo boritanových ionů.

Samoregenerační katalyzátor

Obrovskou výhodou samoregeneračního katalyzátoru je, že je-li v provozu, jeho možnosti samoregenerace jsou téměř neomezené.

Celý článek na Phys.org

 

 

Image Credit: Costentin

-jk-