Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2018 vyšlo
tiskem 16. 1. 2018. V elektronické verzi na webu od 12. 2. 2018. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Elektroinstalační materiál

Hlavní článek
Nová elektroizolační kapalina a možnosti jejího nasazení do praxe

Aktuality

13. mezinárodní konference Centra pasivního domu poprvé v Praze O inovativních postupech a materiálech, které jsou vhodné pro výstavu  a rekonstrukce…

Temelín dosáhl nejvyšší roční výroby Elektřinu, která by českým domácnostem vystačila na téměř 12 měsíců, vyrobila od začátku…

MONETA Money Bank se jako první firma v ČR rozhodla zcela přejít na elektromobily MONETA Money Bank se jako první společnost v České republice oficiálně rozhodla, že do…

ŠKODA AUTO bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem ŠKODA AUTO bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již…

Největší českou techniku povede i nadále stávající rektor Petr Štěpánek Akademický senát VUT v Brně na dnešním zasedání zvolil kandidáta na funkci rektora pro…

44. Krajský aktiv revizních techniků v Brně Moravský svaz elektrotechniků Vás zve 21. listopadu na 44. KART v Brně.

Více aktualit

Samoregenerační katalyzátor ke skladování solární energie

20.09.2017 | Phys.org | www.phys.org

Jednu z nejúčinnějších metod skladování solární energie představuje  její přenos do katalyzátoru, který rozštěpí vodu na vodík a kyslík. Vodík lze následně využít jako palivo nebo jej lze znovu smísit s kyslíkem při produkci vody a uvolnění elektřiny.

Katalyzátor použitý při procesu uskladnění solární energie je však vyroben z hojně dostupných materiálů (např. mangan, kobalt a nikl), které v Ph neutrální vodě korodují. Aby tento problém překonali, navrhli výzkumníci katalyzátor schopný samoregenerace v přítomnosti ostatních elementů, jako např. negativně nabitých fosfátových nebo boritanových ionů.

Samoregenerační katalyzátor

Obrovskou výhodou samoregeneračního katalyzátoru je, že je-li v provozu, jeho možnosti samoregenerace jsou téměř neomezené.

Celý článek na Phys.org

 

 

Image Credit: Costentin

-jk-