časopis z vydavatelství
FCC PUBLIC

Aktuální vydání

Číslo 12/2021 vyšlo
tiskem 1. 12. 2021. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Měření, zkoušení, péče o jakost

Trh, obchod, podnikání
Na co si dát pozor při změně dodavatele energie?

S velkými daty přichází velká zodpovědnost

12. 6. 2015 | VentureBeat | venturebeat.com

Marketingoví experti jsou v současné době schopni cílit reklamu na své zákazníky (a potencionální zákazníky) precizněji, než kdy dříve. 

Součástí revoluce v cílení reklamy na zákazníky jsou nové a efektivní analytické systémy, platformy a množství dalších nástrojů. Klíčem k úspěchu je ale rovněž dostupnost dostatčných objemů dat. Společnosti dnes dokáží obnovit i zdánlivě ztracená data a to jim dává schopnost dosáhnout skutečně obdivuhodné a občas i hrůzu nahánějící cílené reklamy.

Cílená reklama

Příkladem může být společnost Viant, která spravuje síť videoreklam a disponuje enormní databází, kterou využívá k nalezení potencionálních zákazníků. Jedním z důvodů, proč je databáze Viantu tak obsáhlá, je to, že firma vlastní gigant MySpace. I když dnes je MySpace se svými 40 miliony uživateli v porovnání s Facebookem jehlou v kupce sena, za dobu své existence získal přes miliardu registrovaných uživatelů.  A i přesto, že většina těchto uživatelů se do MySpace nepřihlásila již několik let, jejich účet stále obsahuje důležitá data - jméno, pohlaví, datum narození, emailovou adresu a další detaily.

Ve zkratce: Stejné databáze a technologie, které činí cílenou reklamu tak efektivní a silnou v rukou marketingových expertů, rovněž lákají hackery a vlády, které díky nim mohou jednoduše sledovat občany. Marketingoví experti tak sedí na truhle s pokladem. A je prakticky jisté, že přijdou lidé, kteří se budou snažit tento poklad přivlastnit a profitovat z jeho obsahu. Je tedy nutné, aby se zabezpečení tak ohromného množství dat v oblasti cílené reklamy stalo prioritou číslo 1. A to čím dříve, tím lépe.

Celý článek na VentureBeat

Image Credit: VentureBeat, Oleksiy Mark/Shutterstock

-jk-