Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2019 vyšlo
tiskem 6. 11. 2019. V elektronické verzi na webu 2. 12. 2019. 

Téma: Elektrické rozváděče a rozváděčová technika; rozvodny

Hlavní článek
Příčina mechanického chvění těžních synchronních motorů Palašer a jeho odstranění

Aktuality

Finále celorepublikové soutěže Energetická olympiáda proběhne na FEL ČVUT v Praze Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 15. listopadu od 8.30 hodin Den…

Chystaná digitalizace stavebnictví pomůže zkvalitnit budovy a ušetřit miliardy Od roku 2022 bude muset být u všech nadlimitních veřejných zakázek v českém stavebnictví…

Co vozí energetici v autě? TETRIS CHALLENGE Co vše se vejde energetikům do auta, které používají metodu práce pod napětím (PPN) –…

ENERGO SUMMIT – vrcholná událost energetického sektoru 15. listopadu 2019 se na pražském výstavišti PVA EXPO PRAHA uskuteční již 5. ročník…

Druhý ročník e-SALON bude větší a plný premiér čisté mobility Na úspěšnou premiéru e-SALON v roce 2018 naváže na výstavišti PVA v Praze Letňanech jeho…

FOR ARCH oslavil třicetiny! Největší stavební veletrh v ČR nemá konkurenci Stovky vystavovatelů napříč obory, tisíce spokojených návštěvníků, desítky novinek a…

Více aktualit

Nové přísady slibují vyšší výkon elektromobilů při nízkých teplotách

28.06.2019 | IEEE Spectrum | spectrum.ieee.org

Jednou z nevýhod elektrických automobilů je jejich náchylnost k extrémním teplotám, které mohou snížit účinnost roztoku elektrolytu, jež vede ionty mezi anodou a katodou v lithium-iontové baterii. Nová studie ukazuje, že účinnost lithium-iontových baterií při vystavení extrémním teplotám lze navýšit pomocí různých přísad.

Klíčovou přísadou většiny těchto roztoků elektrolytů je etylenkarbonát, který pomáhá vytvářet ochrannou vrstvu zabraňující dalšímu rozkladu komponent v elektrolytu při interakci s anodou. Etylenkarbonát má nicméně vysokou teplotu tání, což omezuje jeho výkon při nízkých teplotách.

Nové přísady pro elektromobily

Výzkumníci z Pacific Northwest National Laboratory v Richlandu ve Washingtonu otestovali účinky pěti různých přísad pro elektrolyty na výkon lithium-iontových baterií v rozmezí od -40 do 60 °C. Podařilo se jim identifikovat optimální kombinaci tří přísad, jež přidali k předchozímu roztoku elektrolytu. Nová směs vytvořila vysoce vodivou, jednotnou a robustní ochrannou vrstvu na anodě i katodě. Při teplotě -40 °C dosáhly baterie obsahující tuto směs 67 procentního výkonu při vybíjení v porovnání s pokojovou teplotou.

Celý článek na IEEE Spectrum

Image Credit: Shutterstock

-jk-