Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 10/2017 vyšlo
tiskem 4. 10. 2017. V elektronické verzi na webu od 4. 10. 2017. 

Téma: Elektroenergetika; OZE; Palivové články; Baterie a akumulátory

Hlavní článek
Skladování elektrické energie
Elektrochemická impedanční spektroskopie akumulátorů

Aktuality

Soutěž o nejlepší realizovaný projekt KNX instalace Spolek KNX národní skupina České republiky, z. s. vyhlásil soutěž o nejlepší projekt…

Slovensko bude partnerskou zemí MSV 2018 Příští rok se chystají oslavy několika kulatých výročí včetně 100 let od založení…

ABB na MSV 2017 v Brně vystavuje stavební kameny továrny budoucnosti Společnost ABB na Mezinárodním strojírenském veletrhu 2017 v hale G2/30 představuje…

Výroční SIGNAL festival provede diváky po nových trasách i svou historií Festival světla SIGNAL divákům předvede 20 instalací od umělců z České republiky i…

Nejlepší exponáty veletrhu FOR ARCH získaly ocenění GRAND PRIX Odborná porota i letos vybírala ty nejlepší exponáty a technologie. Ocenění GRAND PRIX…

Indická jazyková verze webové stránky TME Společnost Transfer Multisort Elektronik Sp. z o.o oznámila, že veškeré nezbytné…

Více aktualit

Plnou rychlostí vpřed

Švédská nadnárodní společnost SKF si k uspořádání gala večeře pořádané u příležitosti Evropského dne technického tisku 2008 (European Technical Press Day) vybrala unikátní prostor – expozici Trilogy of the Automobile – Speed. Posílila tím již tak silnou vazbu se světem automobilů. Za více než sto let byly do vozů všech značek, typů a velikostí namontovány stovky milionů ložisek SKF, přičemž mnohá řešení byla vyvinuta speciálně pro automobily. Stačí připomenout kolové jednotky nebo ložiska se zabudovanými snímači pro ABS.
 
Pevný svazek s automobilním průmyslem se stal hlavním tématem Evropského dne technického tisku 2008 v Turíně. Gala večeře v předvečer tiskové konference se konala v pavilonu Giovani Agnelli v areálu Turínského výstaviště, kde Národní muzeum automobilismu pod názvem Speed (rychlost) představilo druhou část třídílné výstavy o vzniku a vývoji automobilů. Ve středu pozornosti byl vůz Ferrari, který v loňském roce dovezl pilota Kimi Raikkonena k titulu mistra světa ve formuli F1. První vůz Ferrari (model 125 S) z roku 1947 byl vybaven ložisky společnosti RIV, kterou SKF odkoupila v roce 1965. Od roku 2001 zajišťuje dodávku více než sto padesáti ložisek SKF pro monopost Ferrari specializovaná jednotka automobilové divize SKF.
 
Rychlost je pouze jedním z pilířů, na nichž SKF buduje svou budoucnost. Stejně významné jsou i další oblasti, jako např. ziskovost, jakost, inovace a trvale udržitelný rozvoj. SKF zahájila program s názvem Beyond Zero, který je zaměřen na ekologický výkon jejích podniků. Název odkazuje na odhodlání SKF omezit interní i externí negativní dopad svého působení na životní prostředí a naopak posílit jeho pozitivní vliv. Nulového dopadu na životní prostředí chce SKF dosáhnout snižováním emisí a využíváním a výrobou výrobků s maximální možnou energetickou účinností. SKF zvláště usiluje o každoroční snížení emisí CO2 o 5 %. V loňském roce se tohoto výsledku podařilo dosáhnout právě v Itálii.
[Tiskové materiály SKF.]