Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2017 vyšlo
tiskem 7. 6. 2017. V elektronické verzi na webu od 26. 6. 2017. 

Zdůrazněné téma: Točivé el. stroje; Pohony a výkonová elektronika; Měniče frekvence; Elektromobilita

Hlavní článek
Použití programovatelných logických obvodů v elektrických pohonech
Stejnosměrné elektrické stroje s permanentními magnety

Aktuality

Startuje hlasování veřejnosti o vítězích 9. ročníku ekologické soutěže E.ON Energy Globe V Praze byly 20. 6. 2017 slavnostně představeny nominované projekty 9. ročníku prestižní…

Nejnovější monopost týmu ČVUT eForce FEE Prague Formula se představil na Václavském náměstí Dne 16. června se v dolní části Václavského náměstí prezentoval tým Fakulty…

IQRF Summit 2017 svědkem reálných IoT aplikací Akce zaměřená na reálná řešení v oblasti chytrých měst, budov, domácností, transportu,…

Konference Internet a Technologie 17 Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, si Vás dovoluje pozvat na již tradiční…

Alza.cz se chystá revolučně ovlivnit prodej elektromobilů Jako první e-shop je totiž zalistuje do své stálé nabídky. První upoutávkou na tento…

Projekt studentů FEL ČVUT v Praze míří na celosvětové finále Microsoft Imagine Studentský startup XGLU, zabývající se vývojem bezbateriového glukometru, vybojoval…

Více aktualit

Plnou rychlostí vpřed

Švédská nadnárodní společnost SKF si k uspořádání gala večeře pořádané u příležitosti Evropského dne technického tisku 2008 (European Technical Press Day) vybrala unikátní prostor – expozici Trilogy of the Automobile – Speed. Posílila tím již tak silnou vazbu se světem automobilů. Za více než sto let byly do vozů všech značek, typů a velikostí namontovány stovky milionů ložisek SKF, přičemž mnohá řešení byla vyvinuta speciálně pro automobily. Stačí připomenout kolové jednotky nebo ložiska se zabudovanými snímači pro ABS.
 
Pevný svazek s automobilním průmyslem se stal hlavním tématem Evropského dne technického tisku 2008 v Turíně. Gala večeře v předvečer tiskové konference se konala v pavilonu Giovani Agnelli v areálu Turínského výstaviště, kde Národní muzeum automobilismu pod názvem Speed (rychlost) představilo druhou část třídílné výstavy o vzniku a vývoji automobilů. Ve středu pozornosti byl vůz Ferrari, který v loňském roce dovezl pilota Kimi Raikkonena k titulu mistra světa ve formuli F1. První vůz Ferrari (model 125 S) z roku 1947 byl vybaven ložisky společnosti RIV, kterou SKF odkoupila v roce 1965. Od roku 2001 zajišťuje dodávku více než sto padesáti ložisek SKF pro monopost Ferrari specializovaná jednotka automobilové divize SKF.
 
Rychlost je pouze jedním z pilířů, na nichž SKF buduje svou budoucnost. Stejně významné jsou i další oblasti, jako např. ziskovost, jakost, inovace a trvale udržitelný rozvoj. SKF zahájila program s názvem Beyond Zero, který je zaměřen na ekologický výkon jejích podniků. Název odkazuje na odhodlání SKF omezit interní i externí negativní dopad svého působení na životní prostředí a naopak posílit jeho pozitivní vliv. Nulového dopadu na životní prostředí chce SKF dosáhnout snižováním emisí a využíváním a výrobou výrobků s maximální možnou energetickou účinností. SKF zvláště usiluje o každoroční snížení emisí CO2 o 5 %. V loňském roce se tohoto výsledku podařilo dosáhnout právě v Itálii.
[Tiskové materiály SKF.]