Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2017 vyšlo
tiskem 18. 1. 2017. V elektronické verzi na webu od 17. 2. 2017. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Nástroje a pomůcky; Značení

Hlavní článek
Analýza dat fotovoltaického systému během zatmění Slunce
Rizikovost zapojení biometrických identifikačních systémů

Aktuality

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Loňská výroba Temelína by stačila k pokrytí téměř roční spotřeby českých domácností Přesně 12,1 terawatthodin elektřiny (TWh) loni vyrobila Jaderná elektrárna Temelín. Je to…

Osmý ročník Robosoutěže Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ovládli studenti Gymnázia Zlín V pátek 16. prosince se v Zengerově posluchárně Fakulty elektrotechnické ČVUT na Karlově…

Společnost ABF převzala značku projektu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE Specializovanou výstavu svítidel, designu a příslušenství s názvem SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE…

Chytré lampy v Praze Do hlavního města Prahy vstoupily „chytré lampy“. Nová technologie je součástí chytrých…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze zve na finále ROBOSOUTĚŽE Zajímavá technické řešení a soutěžní napětí nabídne 16. prosince finále letošní…

Více aktualit

Plnou rychlostí vpřed

Švédská nadnárodní společnost SKF si k uspořádání gala večeře pořádané u příležitosti Evropského dne technického tisku 2008 (European Technical Press Day) vybrala unikátní prostor – expozici Trilogy of the Automobile – Speed. Posílila tím již tak silnou vazbu se světem automobilů. Za více než sto let byly do vozů všech značek, typů a velikostí namontovány stovky milionů ložisek SKF, přičemž mnohá řešení byla vyvinuta speciálně pro automobily. Stačí připomenout kolové jednotky nebo ložiska se zabudovanými snímači pro ABS.
 
Pevný svazek s automobilním průmyslem se stal hlavním tématem Evropského dne technického tisku 2008 v Turíně. Gala večeře v předvečer tiskové konference se konala v pavilonu Giovani Agnelli v areálu Turínského výstaviště, kde Národní muzeum automobilismu pod názvem Speed (rychlost) představilo druhou část třídílné výstavy o vzniku a vývoji automobilů. Ve středu pozornosti byl vůz Ferrari, který v loňském roce dovezl pilota Kimi Raikkonena k titulu mistra světa ve formuli F1. První vůz Ferrari (model 125 S) z roku 1947 byl vybaven ložisky společnosti RIV, kterou SKF odkoupila v roce 1965. Od roku 2001 zajišťuje dodávku více než sto padesáti ložisek SKF pro monopost Ferrari specializovaná jednotka automobilové divize SKF.
 
Rychlost je pouze jedním z pilířů, na nichž SKF buduje svou budoucnost. Stejně významné jsou i další oblasti, jako např. ziskovost, jakost, inovace a trvale udržitelný rozvoj. SKF zahájila program s názvem Beyond Zero, který je zaměřen na ekologický výkon jejích podniků. Název odkazuje na odhodlání SKF omezit interní i externí negativní dopad svého působení na životní prostředí a naopak posílit jeho pozitivní vliv. Nulového dopadu na životní prostředí chce SKF dosáhnout snižováním emisí a využíváním a výrobou výrobků s maximální možnou energetickou účinností. SKF zvláště usiluje o každoroční snížení emisí CO2 o 5 %. V loňském roce se tohoto výsledku podařilo dosáhnout právě v Itálii.
[Tiskové materiály SKF.]