Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 5/2018 vyšlo
tiskem 16. 5. 2018. V elektronické verzi na webu od 6. 6. 2018. 

Téma: Ochrana před bleskem a přepětím;EPS, EZS; ELO SYS 2018

Hlavní článek
Energy router a jeho úloha v inteligentní síti
Smart Cities (2. část – 1. díl)

Aktuality

Mezinárodní strojírenský veletrh oslaví šedesátku s novým vizuálem Ozubené kolo, modrá a červená barva, šipky a uprostřed písmena MSV - česká zkratka,…

ČEPS, a.s., hospodařila vloni se ziskem přes 2,8 miliardy Akciová společnost ČEPS vykázala za rok 2017 zisk 2,897 miliardy před zdaněním. K nárůstu…

Skupina LAPP překonala hranici obratu 1 miliardy eur Větší obrat, větší zisk, více zaměstnanců

ABB v České republice buduje síť rychlonabíjecích stanic Síť rychlonabíjecích stanic pro elektrická vozidla se v České republice díky technologiím…

60. ročník Mezinárodního strojírenského veletrhu Zapište si do kalendářů 1. – 5. října 2018. V tomto termínu se totiž na brněnském…

ČEZ ESCO instalovala na Dlouhých stráních nejvýše položenou fotovoltaickou elektrárnu v Česku Společnost ČEZ Solární ze skupiny ČEZ ESCO vybudovala u horní nádrže vodní přečerpávací…

Více aktualit

Plnou rychlostí vpřed

Švédská nadnárodní společnost SKF si k uspořádání gala večeře pořádané u příležitosti Evropského dne technického tisku 2008 (European Technical Press Day) vybrala unikátní prostor – expozici Trilogy of the Automobile – Speed. Posílila tím již tak silnou vazbu se světem automobilů. Za více než sto let byly do vozů všech značek, typů a velikostí namontovány stovky milionů ložisek SKF, přičemž mnohá řešení byla vyvinuta speciálně pro automobily. Stačí připomenout kolové jednotky nebo ložiska se zabudovanými snímači pro ABS.
 
Pevný svazek s automobilním průmyslem se stal hlavním tématem Evropského dne technického tisku 2008 v Turíně. Gala večeře v předvečer tiskové konference se konala v pavilonu Giovani Agnelli v areálu Turínského výstaviště, kde Národní muzeum automobilismu pod názvem Speed (rychlost) představilo druhou část třídílné výstavy o vzniku a vývoji automobilů. Ve středu pozornosti byl vůz Ferrari, který v loňském roce dovezl pilota Kimi Raikkonena k titulu mistra světa ve formuli F1. První vůz Ferrari (model 125 S) z roku 1947 byl vybaven ložisky společnosti RIV, kterou SKF odkoupila v roce 1965. Od roku 2001 zajišťuje dodávku více než sto padesáti ložisek SKF pro monopost Ferrari specializovaná jednotka automobilové divize SKF.
 
Rychlost je pouze jedním z pilířů, na nichž SKF buduje svou budoucnost. Stejně významné jsou i další oblasti, jako např. ziskovost, jakost, inovace a trvale udržitelný rozvoj. SKF zahájila program s názvem Beyond Zero, který je zaměřen na ekologický výkon jejích podniků. Název odkazuje na odhodlání SKF omezit interní i externí negativní dopad svého působení na životní prostředí a naopak posílit jeho pozitivní vliv. Nulového dopadu na životní prostředí chce SKF dosáhnout snižováním emisí a využíváním a výrobou výrobků s maximální možnou energetickou účinností. SKF zvláště usiluje o každoroční snížení emisí CO2 o 5 %. V loňském roce se tohoto výsledku podařilo dosáhnout právě v Itálii.
[Tiskové materiály SKF.]