Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2017 vyšlo
tiskem 17. 2. 2017. V elektronické verzi na webu od 10. 3. 2017. 

Téma: Elektrické přístroje – spínací, jisticí, ochranné a signalizační; Přístroje pro inteligentní sítě

Hlavní článek
Atypický návrh výkonového stejnosměrného zdroje se středofrekvenčním transformátorovým filtrem rušivého napětí

Aktuality

V distribuční soustavě (DS) ČEZ Distribuce, a. s. je vyhlášen kalamitní stav Od 9 h dne 24.2.2017 je vyhlášen kalamitní stav v Karlovarském kraji - okres Karlovy Vary…

Veletrh Věda Výzkum Inovace 2017 zahájí místopředseda vlády Pavel Bělobrádek Letošní ročník Veletrhu Věda Výzkum Inovace zahájí na brněnském výstavišti 28. února 2017…

Chytré lampy PRE potvrdily zhoršenou smogovou situaci v Praze Chytré lampy PRE potvrdily v rámci svého pilotního provozu, že v Holešovicích a…

Jak se bydlí v pasivních domech, řeknou jejich majitelé na veletrhu FOR PASIV Další ročník veletrhu FOR PASIV, který je zaměřený na projektování a výstavbu…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Loňská výroba Temelína by stačila k pokrytí téměř roční spotřeby českých domácností Přesně 12,1 terawatthodin elektřiny (TWh) loni vyrobila Jaderná elektrárna Temelín. Je to…

Více aktualit

Plnou rychlostí vpřed

Švédská nadnárodní společnost SKF si k uspořádání gala večeře pořádané u příležitosti Evropského dne technického tisku 2008 (European Technical Press Day) vybrala unikátní prostor – expozici Trilogy of the Automobile – Speed. Posílila tím již tak silnou vazbu se světem automobilů. Za více než sto let byly do vozů všech značek, typů a velikostí namontovány stovky milionů ložisek SKF, přičemž mnohá řešení byla vyvinuta speciálně pro automobily. Stačí připomenout kolové jednotky nebo ložiska se zabudovanými snímači pro ABS.
 
Pevný svazek s automobilním průmyslem se stal hlavním tématem Evropského dne technického tisku 2008 v Turíně. Gala večeře v předvečer tiskové konference se konala v pavilonu Giovani Agnelli v areálu Turínského výstaviště, kde Národní muzeum automobilismu pod názvem Speed (rychlost) představilo druhou část třídílné výstavy o vzniku a vývoji automobilů. Ve středu pozornosti byl vůz Ferrari, který v loňském roce dovezl pilota Kimi Raikkonena k titulu mistra světa ve formuli F1. První vůz Ferrari (model 125 S) z roku 1947 byl vybaven ložisky společnosti RIV, kterou SKF odkoupila v roce 1965. Od roku 2001 zajišťuje dodávku více než sto padesáti ložisek SKF pro monopost Ferrari specializovaná jednotka automobilové divize SKF.
 
Rychlost je pouze jedním z pilířů, na nichž SKF buduje svou budoucnost. Stejně významné jsou i další oblasti, jako např. ziskovost, jakost, inovace a trvale udržitelný rozvoj. SKF zahájila program s názvem Beyond Zero, který je zaměřen na ekologický výkon jejích podniků. Název odkazuje na odhodlání SKF omezit interní i externí negativní dopad svého působení na životní prostředí a naopak posílit jeho pozitivní vliv. Nulového dopadu na životní prostředí chce SKF dosáhnout snižováním emisí a využíváním a výrobou výrobků s maximální možnou energetickou účinností. SKF zvláště usiluje o každoroční snížení emisí CO2 o 5 %. V loňském roce se tohoto výsledku podařilo dosáhnout právě v Itálii.
[Tiskové materiály SKF.]