Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2017 vyšlo
tiskem 28. 6. 2017. V elektronické verzi na webu od 28. 7. 2017. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Konektory; Software; Značení a štítkování

Hlavní článek
Elektrická izolace a tepelná vodivost

Aktuality

Generační změna ve skupině LAPP S účinností od 1. července 2017 odstoupila Ursula Ida Lapp, spoluzakladatelka skupiny…

Finálové kolo soutěže EBEC přivede do Brna 120 nejlepších inženýrů z celé Evropy Co vše je možné stihnout navrhnout, smontovat a následně odprezentovat během dvou dní? To…

Co si akce „Světlo v praxi“ klade za cíle V České republice se prvním rokem koná akce v oblasti světelné techniky, která chce…

Startuje hlasování veřejnosti o vítězích 9. ročníku ekologické soutěže E.ON Energy Globe V Praze byly 20. 6. 2017 slavnostně představeny nominované projekty 9. ročníku prestižní…

Nejnovější monopost týmu ČVUT eForce FEE Prague Formula se představil na Václavském náměstí Dne 16. června se v dolní části Václavského náměstí prezentoval tým Fakulty…

IQRF Summit 2017 svědkem reálných IoT aplikací Akce zaměřená na reálná řešení v oblasti chytrých měst, budov, domácností, transportu,…

Více aktualit

OSRAM a americký sen

Nový Ford Mustang, který představil výrobce na Auto Show v Los Angeles, se může pochlubit nejnovější osvětlovací technikou od společnosti OSRAM. Toto americké sportovní auto, které se na trhu objeví v roce 2010, má interiér osazený variabilním diodovým osvětlením, které zajišťuje systém TOPLED společnosti OSRAM. Systém JOULE LED je použit u zadních směrovek a umožňuje nejen účinné a bezpečné osvětlení vozu, ale také moderní vzhled. Pokrokové osvětlovací systémy společnosti OSRAM u Mustangu 2010 zajišťují účinné a bezpečné osvětlení a také vizuální efekty. Systém OSRAM TOPLED poskytuje řidiči několik možností podsvícení přístrojové desky i nápisu na prahu dveří. Barva diody se dá změnit stisknutím tlačítka a s nimi i barvené ladění osvětlení interiéru. Systém OSRAM JOULE LED, ukrytý za trojdílným zadním světlometem mustangu, zajišťuje veškeré světelné funkce, tj. brzdová světla, směrová a zadní koncová světla. Tento standardizovaný systém, vyvinutý pro automobilový průmysl, využívá vysoce účinné diody, které odebírají desetkrát méně elektrické energie než klasické žárovky. V praxi tak tento způsob osvětlení ušetří několik litrů paliva ročně. V oblasti bezpečnosti, zejména u brzdění, kdy rozhodují zlomky sekundy, je důležitý fakt, že diody mají kratší reakční dobu. Není pochyb, že diodové osvětlení představuje budoucnost na poli osvětlení automobilů.