Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 5/2017 vyšlo
tiskem 11. 5. 2017. V elektronické verzi na webu od 2. 6. 2017. 

Zdůrazněné téma: Ochrana před bleskem a přepětím;
23. ELO SYS 2017

Hlavní článek
Vibrace točivých strojů s magnetickými ložisky

Aktuality

Konference Internet a Technologie 17 Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, si Vás dovoluje pozvat na již tradiční…

Alza.cz se chystá revolučně ovlivnit prodej elektromobilů Jako první e-shop je totiž zalistuje do své stálé nabídky. První upoutávkou na tento…

Projekt studentů FEL ČVUT v Praze míří na celosvětové finále Microsoft Imagine Studentský startup XGLU, zabývající se vývojem bezbateriového glukometru, vybojoval…

ČEZ zřizuje novou divizi jaderná energetika. Povede ji Bohdan Zronek Vedení Skupiny ČEZ rozhodlo o vzniku nové divize jaderná energetika s platností od 1.…

Příští týden začne v Praze strojírenský veletrh FOR INDUSTRY Letos na něm předvedou jedinečné novinky české společnosti. Spojení designu a moderní…

Vadné adaptéry Tesla poškozují rychlodobíjecí stanice V uplynulých dnech na rychlodobíjecích stanicích ČEZ zaznamenal už několikátý případ…

Více aktualit

OSRAM a americký sen

Nový Ford Mustang, který představil výrobce na Auto Show v Los Angeles, se může pochlubit nejnovější osvětlovací technikou od společnosti OSRAM. Toto americké sportovní auto, které se na trhu objeví v roce 2010, má interiér osazený variabilním diodovým osvětlením, které zajišťuje systém TOPLED společnosti OSRAM. Systém JOULE LED je použit u zadních směrovek a umožňuje nejen účinné a bezpečné osvětlení vozu, ale také moderní vzhled. Pokrokové osvětlovací systémy společnosti OSRAM u Mustangu 2010 zajišťují účinné a bezpečné osvětlení a také vizuální efekty. Systém OSRAM TOPLED poskytuje řidiči několik možností podsvícení přístrojové desky i nápisu na prahu dveří. Barva diody se dá změnit stisknutím tlačítka a s nimi i barvené ladění osvětlení interiéru. Systém OSRAM JOULE LED, ukrytý za trojdílným zadním světlometem mustangu, zajišťuje veškeré světelné funkce, tj. brzdová světla, směrová a zadní koncová světla. Tento standardizovaný systém, vyvinutý pro automobilový průmysl, využívá vysoce účinné diody, které odebírají desetkrát méně elektrické energie než klasické žárovky. V praxi tak tento způsob osvětlení ušetří několik litrů paliva ročně. V oblasti bezpečnosti, zejména u brzdění, kdy rozhodují zlomky sekundy, je důležitý fakt, že diody mají kratší reakční dobu. Není pochyb, že diodové osvětlení představuje budoucnost na poli osvětlení automobilů.