Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2017 vyšlo
tiskem 5. 9. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 9. 2017. 

Téma: 59. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně; Elektrotechnika v průmyslu

Hlavní článek
Palivové články
Renesance synchronních reluktančních motorů
Návrh aktuátoru pracujícího s magnetickým polem

Aktuality

Praha otestuje elektrobus s dynamickým dobíjením Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zahájil výstavbu trolejového vedení v Prosecké ulici.…

Na veletrhu FOR ARCH najdou lidé na osm stovek expozic a bezplatná poradenská centra Ve dnech 19. – 23. září 2017 se koná 28. ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR…

Technologické Fórum 2017 – jedinečné setkání odborníků stavebního trhu Premiéru na letošním ročníku mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH bude mít…

Od 1. září začne ve společnosti ČEZ fungovat nová divize Jaderná energetika Šest jaderných bloků, přes dva tisíce zaměstnanců včetně týmu, který zodpovídání za…

FOR ARCH 2017 přinese řadu zajímavých soutěží a konferencí Osmadvacátý ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH, který se uskuteční ve…

Premiér navštívil hlavní sídlo provozovatele přenosové soustavy Předseda vlády Bohuslav Sobotka a ministr průmyslu a obchodu Jiří Havlíček se přímo na…

Více aktualit

Novináři s ABB v Brně a v Hyundai Nošovice

V druhé polovině října se pod záštitou společnosti ABB uskutečnilo několik odborných akcí pro novináře odborných periodik. První z nich byla v Brně, kde působí hned dvě výrobní jednotky ABB. Jejich výrobky slouží převážně pro výrobu a distribuci elektrické energie – obr. 1.
 
Jedna z výrobních jednotek – ABB AP Brno, původní EJF Brno – je orientována na výrobu zařízení vn (nad 1 000 V), druhá na zařízení nn (do 1 000 V). V ABB AP Brno (68 % žen, 32 % mužů) se jedná o jednu z nejmodernějších výrob na světě!
 
Obě společnosti mají charakter FF (tzv. Feeder Factory), což znamená, že z brněnských továren zásobují rozsáhlé obchodní oblasti ABB, a to jak evropské, tak světové, elektrickými rozváděči i přístroji příslušné napěťové hladiny.
 
Druhá akce byla rovněž v Brně, v rekonstruovaných a velmi inspirativních prostorách Technického muzea Brno. Zde se uskutečnilo předvedení nového, pětiúrovňového napěťového střídače ACS 2000 – obr. 2. Tento střídač sdružuje progresivní inovace pro vysokonapěťové měniče ABB: novou koncepci pětiúrovňové topologie, technologii IGBT tranzistorů a jejich sériové zapojení (blíže viz již Elektro č. 8-9/09, str. 12).
 
Třetí akcí byla exkurze ve výrobním závodě HMMC Nošovice (Hyundai Motor Manufacturing Company), kde jsou aplikovány rozváděče a další technologie ABB – obr. 3. Dodávka pro všechny objekty automobilky Hyundai Nošovice zahrnovala rozváděče nn i vn a rovněž transformátory vn/nn.
 
Rozváděče vysokého a nízkého napětí z provenience ABB jsou nasazeny hned ve čtyřech automobilkách v České republice na Slovensku: Škoda Mladá Boleslav, Kia Žilina, TPCA Kolín a Huyndai Nošovice. Spolehlivost a kvalita rozvodného zařízení je v automobilovém průmyslu, ale nejen tam, jedním z nejdůležitějších parametrů.
 
Stejně tak rozvádí ABB elektrickou energii v pražském metru, které denně přepraví více než 1 milión pasažérů. Důvodem je právě vysoká kvalita a nadprůměrná spolehlivost energetických zařízení ABB.
(jk)
 
Obr. 1. V Brně působí hned dvě výrobní jednotky ABB, převážně pro výrobu prvků a komponent vn a nn k výrobě a distribuci elektrické energie
Obr. 2. V rekonstruovaných a velmi inspirativních prostorách Technického muzea Brno se uskutečnilo předvedení nového, pětiúrovňového napěťového střídače ACS 2000 ABB
Obr. 3. Ve výrobním závodě HMMC Nošovice (Hyundai Motor Manufacturing Company) jsou aplikovány rozváděče NN i VN a rovněž transformátory VN/NN z provenience ABB