Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2018 vyšlo
tiskem 6. 6. 2018. V elektronické verzi na webu od 23. 6. 2018. 

Téma: Točivé elektrické stroje, pohony a výkonová elektronika; Elektromobilita

Hlavní článek
Energetická platforma pro systém Vehicle to Grid/Home
Smart Cities (2. část – 2. díl)

Aktuality

Nejlepší studenti 2018 nalezeni Do finálového kola 8. ročníku soutěže Nejlepší student, které se konalo 20. června 2018 v…

Výběrové řízení na dodavatele pro krytí ztrát pokračuje pátým aukčním kolem Páté aukční kolo výběrového řízení na dodavatele elektřiny pro krytí ztrát v přenosové…

Sympozium o fyzice plazmatu – trendy jaderné fúze i aplikace netermálního plazmatu v medicíně Fakulta elektrotechnická Českého vysokého učení technického v Praze pořádá ve spolupráci…

Novinky z oblasti elektrotechniky, energetiky a elektroniky predstavil veľtrh ELO SYS 2018 24. ročník medzinárodného veľtrhu ELO SYS sa konal v termíne 22. až 25. mája 2018 na…

Chcete zlepšit výkon průmyslové sítě a digitalizovat vaši výrobu? Přihlaste se na odborný seminář společnosti Siemens na téma Řešení z oblasti průmyslové…

Kolínský Kaufland nabízí rychlé dobití elektromobilů Vybrané lokality řetězce Kaufland po celé České republice postupně nabízejí svým…

Více aktualit

Informační kampaň digitalizace startuje

Ve čtvrtek 4. prosince 2008 byly oficiálně spuštěny první součásti informační kampaně k přechodu na digitální televizní vysílání. K dispozici byla dána bezplatná telefonní infolinka a informační webové stránky.
 
Spuštění těchto aktivit je začátkem informační kampaně, jejíž první vrchol nastane na konci dubna 2009, kdy dojde k vypnutí (ukončení) zemského analogového televizního vysílání v územní oblasti Praha město. Další vypnutí je plánováno na září 2009 v územní oblasti Plzeň a v říjnu 2009 v územní oblasti Praha, tzn. ve středních Čechách.
 
Bezplatná telefonní infolinka (tel. 800 906 030) poskytuje spektrum informací pro ty, kteří nejsou o digitalizaci dostatečně informováni nebo nevědí, jak a s kým řešit otázku příjmu digitálního televizního vysílání. Webové stránky (www.digitalne.tv) jsou obsahově zaměřeny tak, aby srozumitelně informovaly běžného televizního diváka o všech podstatných aspektech digitalizace, jako např. o tom, jak tento proces probíhá, jak se na něj připravit a jak postupovat při řešení obvyklých problémů. Nechybí ani interaktivní mapa České republiky s lokalitami, kterých se aktuálně digitalizace dotýká. Poskytované informace kladou důraz na technologickou neutralitu, což znamená, že poskytují objektivní informace o všech typech příjmu televizního digitálního vysílání. Realizace komunikace podléhá Národní koordinační skupině (NKS) pro digitalizaci. Ta také v blízké době plánuje zahájení cílených mediálních aktivit, zejména v oblastech, kde v roce 2009 dojde k vypnutí zemského analogového televizního vysílání. Tyto aktivity mají za cíl zajistit dostatečnou informovanost obyvatelstva o přechodu na digitální televizní vysílání.
 
Kampaň je financována podle zákona č. 304/2007 Sb., podle jehož ustanovení Česká televize ukládá určenou část výnosu z reklam na svůj zvláštní účet, který zřídila a který spravuje. Dvě třetiny prostředků uložených na tomto účtu používá Česká televize na podporu a rozvoj zemského digitálního televizního vysílání v České republice, zejména na rozvoj a provoz multiplexu veřejné služby podle zákona o České televizi, ostatní prostředky uložené na tomto účtu používá na správu a digitalizaci archivu České televize; dále hradí z tohoto účtu prokázané účelně vynaložené náklady spojené s výběrem a se správou výnosů z reklam. Česká televize uzavřela s Ministerstvem vnitra ČR za spoluúčasti Národní koordinační skupiny smlouvu o spolupráci, podle níž uzavírá smlouvy s třetími osobami na služby při zajištění informační kampaně a proplácí je ze zvláštního účtu.
[Tiskové materiály NKS.]