časopis z vydavatelství
FCC PUBLIC

Aktuální vydání

Číslo 12/2021 vyšlo
tiskem 1. 12. 2021. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Měření, zkoušení, péče o jakost

Trh, obchod, podnikání
Na co si dát pozor při změně dodavatele energie?

Informační kampaň digitalizace startuje

|

Ve čtvrtek 4. prosince 2008 byly oficiálně spuštěny první součásti informační kampaně k přechodu na digitální televizní vysílání. K dispozici byla dána bezplatná telefonní infolinka a informační webové stránky.
 
Spuštění těchto aktivit je začátkem informační kampaně, jejíž první vrchol nastane na konci dubna 2009, kdy dojde k vypnutí (ukončení) zemského analogového televizního vysílání v územní oblasti Praha město. Další vypnutí je plánováno na září 2009 v územní oblasti Plzeň a v říjnu 2009 v územní oblasti Praha, tzn. ve středních Čechách.
 
Bezplatná telefonní infolinka (tel. 800 906 030) poskytuje spektrum informací pro ty, kteří nejsou o digitalizaci dostatečně informováni nebo nevědí, jak a s kým řešit otázku příjmu digitálního televizního vysílání. Webové stránky (www.digitalne.tv) jsou obsahově zaměřeny tak, aby srozumitelně informovaly běžného televizního diváka o všech podstatných aspektech digitalizace, jako např. o tom, jak tento proces probíhá, jak se na něj připravit a jak postupovat při řešení obvyklých problémů. Nechybí ani interaktivní mapa České republiky s lokalitami, kterých se aktuálně digitalizace dotýká. Poskytované informace kladou důraz na technologickou neutralitu, což znamená, že poskytují objektivní informace o všech typech příjmu televizního digitálního vysílání. Realizace komunikace podléhá Národní koordinační skupině (NKS) pro digitalizaci. Ta také v blízké době plánuje zahájení cílených mediálních aktivit, zejména v oblastech, kde v roce 2009 dojde k vypnutí zemského analogového televizního vysílání. Tyto aktivity mají za cíl zajistit dostatečnou informovanost obyvatelstva o přechodu na digitální televizní vysílání.
 
Kampaň je financována podle zákona č. 304/2007 Sb., podle jehož ustanovení Česká televize ukládá určenou část výnosu z reklam na svůj zvláštní účet, který zřídila a který spravuje. Dvě třetiny prostředků uložených na tomto účtu používá Česká televize na podporu a rozvoj zemského digitálního televizního vysílání v České republice, zejména na rozvoj a provoz multiplexu veřejné služby podle zákona o České televizi, ostatní prostředky uložené na tomto účtu používá na správu a digitalizaci archivu České televize; dále hradí z tohoto účtu prokázané účelně vynaložené náklady spojené s výběrem a se správou výnosů z reklam. Česká televize uzavřela s Ministerstvem vnitra ČR za spoluúčasti Národní koordinační skupiny smlouvu o spolupráci, podle níž uzavírá smlouvy s třetími osobami na služby při zajištění informační kampaně a proplácí je ze zvláštního účtu.
[Tiskové materiály NKS.]