Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2018 vyšlo
tiskem 16. 1. 2018. V elektronické verzi na webu od 12. 2. 2018. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Elektroinstalační materiál

Hlavní článek
Nová elektroizolační kapalina a možnosti jejího nasazení do praxe

Aktuality

13. mezinárodní konference Centra pasivního domu poprvé v Praze O inovativních postupech a materiálech, které jsou vhodné pro výstavu  a rekonstrukce…

Temelín dosáhl nejvyšší roční výroby Elektřinu, která by českým domácnostem vystačila na téměř 12 měsíců, vyrobila od začátku…

MONETA Money Bank se jako první firma v ČR rozhodla zcela přejít na elektromobily MONETA Money Bank se jako první společnost v České republice oficiálně rozhodla, že do…

ŠKODA AUTO bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem ŠKODA AUTO bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již…

Největší českou techniku povede i nadále stávající rektor Petr Štěpánek Akademický senát VUT v Brně na dnešním zasedání zvolil kandidáta na funkci rektora pro…

44. Krajský aktiv revizních techniků v Brně Moravský svaz elektrotechniků Vás zve 21. listopadu na 44. KART v Brně.

Více aktualit

Informační kampaň digitalizace startuje

Ve čtvrtek 4. prosince 2008 byly oficiálně spuštěny první součásti informační kampaně k přechodu na digitální televizní vysílání. K dispozici byla dána bezplatná telefonní infolinka a informační webové stránky.
 
Spuštění těchto aktivit je začátkem informační kampaně, jejíž první vrchol nastane na konci dubna 2009, kdy dojde k vypnutí (ukončení) zemského analogového televizního vysílání v územní oblasti Praha město. Další vypnutí je plánováno na září 2009 v územní oblasti Plzeň a v říjnu 2009 v územní oblasti Praha, tzn. ve středních Čechách.
 
Bezplatná telefonní infolinka (tel. 800 906 030) poskytuje spektrum informací pro ty, kteří nejsou o digitalizaci dostatečně informováni nebo nevědí, jak a s kým řešit otázku příjmu digitálního televizního vysílání. Webové stránky (www.digitalne.tv) jsou obsahově zaměřeny tak, aby srozumitelně informovaly běžného televizního diváka o všech podstatných aspektech digitalizace, jako např. o tom, jak tento proces probíhá, jak se na něj připravit a jak postupovat při řešení obvyklých problémů. Nechybí ani interaktivní mapa České republiky s lokalitami, kterých se aktuálně digitalizace dotýká. Poskytované informace kladou důraz na technologickou neutralitu, což znamená, že poskytují objektivní informace o všech typech příjmu televizního digitálního vysílání. Realizace komunikace podléhá Národní koordinační skupině (NKS) pro digitalizaci. Ta také v blízké době plánuje zahájení cílených mediálních aktivit, zejména v oblastech, kde v roce 2009 dojde k vypnutí zemského analogového televizního vysílání. Tyto aktivity mají za cíl zajistit dostatečnou informovanost obyvatelstva o přechodu na digitální televizní vysílání.
 
Kampaň je financována podle zákona č. 304/2007 Sb., podle jehož ustanovení Česká televize ukládá určenou část výnosu z reklam na svůj zvláštní účet, který zřídila a který spravuje. Dvě třetiny prostředků uložených na tomto účtu používá Česká televize na podporu a rozvoj zemského digitálního televizního vysílání v České republice, zejména na rozvoj a provoz multiplexu veřejné služby podle zákona o České televizi, ostatní prostředky uložené na tomto účtu používá na správu a digitalizaci archivu České televize; dále hradí z tohoto účtu prokázané účelně vynaložené náklady spojené s výběrem a se správou výnosů z reklam. Česká televize uzavřela s Ministerstvem vnitra ČR za spoluúčasti Národní koordinační skupiny smlouvu o spolupráci, podle níž uzavírá smlouvy s třetími osobami na služby při zajištění informační kampaně a proplácí je ze zvláštního účtu.
[Tiskové materiály NKS.]