Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2016 vyšlo tiskem
7. 11. 2016. V elektronické verzi na webu od 1. 12. 2016. 

Téma: Rozváděče a rozváděčová technika; Točivé stroje a výkonová elektronika

Hlavní článek
Lithiové trakční akumulátory pro elektromobilitu

Aktuality

Fakulta elektrotechnická je na špici excelentního výzkumu na ČVUT Expertní panely Rady vlády pro výzkum, vývoj, inovace (RVVI) vybraly ve II. pilíři…

Švýcaři v referendu odmítli uzavřít jaderné elektrárny dříve V referendu hlasovalo 45 procent obyvatel, z toho 54,2 procent voličů řeklo návrhu na…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. 11. 2016 den otevřených dveří Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. listopadu od 8.30 hodin Den otevřených…

Calliope mini – multifunkční deska Calliope mini poskytuje kreativní možnosti pro každého. A nezáleží na tom, zda jde o…

Ocenění v soutěži České hlavičky získal za elektromagnetický urychlovač student FEL ČVUT Student programu Elektronika a komunikace Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze Vojtěch…

Češi v domácnostech více svítí a experimentují se světlem, doma mají přes 48 milionů svítidel Češi začali v domácnostech více svítit a snaží se vytvořit lepší světelné podmínky:…

Více aktualit

Informační kampaň digitalizace startuje

Ve čtvrtek 4. prosince 2008 byly oficiálně spuštěny první součásti informační kampaně k přechodu na digitální televizní vysílání. K dispozici byla dána bezplatná telefonní infolinka a informační webové stránky.
 
Spuštění těchto aktivit je začátkem informační kampaně, jejíž první vrchol nastane na konci dubna 2009, kdy dojde k vypnutí (ukončení) zemského analogového televizního vysílání v územní oblasti Praha město. Další vypnutí je plánováno na září 2009 v územní oblasti Plzeň a v říjnu 2009 v územní oblasti Praha, tzn. ve středních Čechách.
 
Bezplatná telefonní infolinka (tel. 800 906 030) poskytuje spektrum informací pro ty, kteří nejsou o digitalizaci dostatečně informováni nebo nevědí, jak a s kým řešit otázku příjmu digitálního televizního vysílání. Webové stránky (www.digitalne.tv) jsou obsahově zaměřeny tak, aby srozumitelně informovaly běžného televizního diváka o všech podstatných aspektech digitalizace, jako např. o tom, jak tento proces probíhá, jak se na něj připravit a jak postupovat při řešení obvyklých problémů. Nechybí ani interaktivní mapa České republiky s lokalitami, kterých se aktuálně digitalizace dotýká. Poskytované informace kladou důraz na technologickou neutralitu, což znamená, že poskytují objektivní informace o všech typech příjmu televizního digitálního vysílání. Realizace komunikace podléhá Národní koordinační skupině (NKS) pro digitalizaci. Ta také v blízké době plánuje zahájení cílených mediálních aktivit, zejména v oblastech, kde v roce 2009 dojde k vypnutí zemského analogového televizního vysílání. Tyto aktivity mají za cíl zajistit dostatečnou informovanost obyvatelstva o přechodu na digitální televizní vysílání.
 
Kampaň je financována podle zákona č. 304/2007 Sb., podle jehož ustanovení Česká televize ukládá určenou část výnosu z reklam na svůj zvláštní účet, který zřídila a který spravuje. Dvě třetiny prostředků uložených na tomto účtu používá Česká televize na podporu a rozvoj zemského digitálního televizního vysílání v České republice, zejména na rozvoj a provoz multiplexu veřejné služby podle zákona o České televizi, ostatní prostředky uložené na tomto účtu používá na správu a digitalizaci archivu České televize; dále hradí z tohoto účtu prokázané účelně vynaložené náklady spojené s výběrem a se správou výnosů z reklam. Česká televize uzavřela s Ministerstvem vnitra ČR za spoluúčasti Národní koordinační skupiny smlouvu o spolupráci, podle níž uzavírá smlouvy s třetími osobami na služby při zajištění informační kampaně a proplácí je ze zvláštního účtu.
[Tiskové materiály NKS.]