Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 4/2017 vyšlo
tiskem 12. 4. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 5. 2017. 

Téma: Elektroinstalace; Inteligentní budovy; Stavební veletrhy Brno 2017

Hlavní článek
Návrh aplikace pro monitorování technologických procesů v administrativní budově

Aktuality

Vadné adaptéry Tesla poškozují rychlodobíjecí stanice V uplynulých dnech na rychlodobíjecích stanicích ČEZ zaznamenal už několikátý případ…

Jaký byl Veletrh Dřevostavby a Moderní vytápění 2017? Souběh veletrhů DŘEVOSTAVBY a MODERNÍ VYTÁPĚNÍ je určen všem, kteří řeší stavbu,…

Trendy chytrého řízení budov, energetiky a měst aneb Čtvrtá průmyslová revoluce nejenom v průmyslu Přednáška Ing Jaromíra Klabana se uskuteční ve středu dne 19. 4. 2017 ve 14 hod v…

Češi chtějí bydlet lépe – návštěvnost jarních veletrhů o bydlení stoupla o čtvrtinu Výstaviště PVA EXPO PRAHA v Letňanech bylo v minulých dnech nabité k prasknutí. Téměř…

MSV 2017 zacílí na Průmysl 4.0, automatizaci, environmentální technologie, dopravu a logistiku Již potřetí se na MSV 2017 upře pozornost na nové trendy průmyslové výroby. Průmysl 4.0 s…

Současné možnosti elektromobility představí AMPER Motion 2017 Největší přehlídka elektromobility v ČR proběhne 21.- 24. 3. na brněnském výstavišti a…

Více aktualit

Dopravní stavba roku má vítěze

Soutěž Dopravní stavba roku je každoročně vypisována Ministerstvem dopravy ČR a Státním fondem dopravní infrastruktury. V letošním, již pátém ročníku bylo na titul Dopravní stavba roku nominováno jedenáct staveb. Slavnostní vyhlášení výsledků a oficiální ukončení soutěže proběhlo 20. listopadu 2008 v prostorách Ekotechnického muzea v Praze 6.
 
Byly uděleny tyto ceny:
 
I. Čestné uznání společnosti ABF, a. s.
Dopravně obchodní centrum Mercury v Českých Budějovicích
Přihlašovatel: CB – Mercury Center, a. s.
Zdůvodnění poroty:
Jde o stavbu, která sceluje porušené urbanistické struktury lokality. Objekt vznikl na místě nevyhovujícího autobusového nádraží. Spojuje dosavadní železniční a autobusové nádraží s obchodním centrem. Jedinečností projektu je synergie pěšího provozu, provozu osobních automobilů, integrovaného autobusového nádraží, vlakového nádraží – rychlostního koridoru a potencionálně terminálu letecké dopravy kraje.
 
II. Čestné uznání poroty
Zavěšený most přes Labe u Nymburka
Přihlašovatel: SMP CZ, a. s.
Zdůvodnění poroty:
Most přes Labe na přeložce silnice 1/38 na obchvatu Nymburka je prvním zavěšeným mostem typu extradosed v ČR s unikátním vložením ocelové části spřažené desky přímo z lodi. Délka přemostění je 528,6 m.
 
III. Cena poroty
Silnice I/42 Brno, VMO, MÚK Hlinky
Přihlašovatel: Skanska DS a. s.
Zdůvodnění poroty:
Tato stavba se dotýká velmi cenné části stavební struktury města Brna. Jde o netradiční projektové řešení, a to o spojení mimoúrovňové křižovatky a průtahu komunikace rychlostního typu s klasicky městským prostorem obklopeným hodnotnými budovami.
 
IV. Cena veřejnosti
Rekonstrukce mostu ev. č. 152-018 v Jaroměřicích
Přihlašovatel: Kraj Vysočina
Zdůvodnění:
Cena byla udělena na základě hlasů návštěvníků webových stránek soutěže a vydavatelství Konstrukce Média, hlavního mediálního partnera soutěže.
 
V. Cena SFDI
Přeložka silnice I/7, první etapa Chomutov–Křimov
Přihlašovatel: VPÚ DECO PRAHA a. s.
Zdůvodnění poroty:
Jde o realizaci významné etapy rychlostní silnice R7 na území Ústeckého kraje se stoupajícími a klesacími pruhy a mnoha zajímavými mostními objekty. Výstavba probíhala v náročných geologických podmínkách se značným výškovým převýšením (354 m). U mnoha objektů byla použita netradiční řešení, včetně aplikace moderních technologií.
 
VI. Cena ministra dopravy
Elektrizace traťového úseku, včetně předelektrizačních úprav žst. Ostrava hl. nádraží–žst. Ostrava Kunčice
Přihlašovatel: TCHAS, spol. s r. o.
Zdůvodnění poroty:
Jde o elektrizovanou a celkově modernizovanou významnou železniční trať. Propojuje žst. Ostrava hlavní nádraží a žst. Ostrava Kunčice. Je součástí dvoukolejné trati směr Valašské Meziříčí, a umožňuje tak mj. kvalitní vlakové spojení s turisticky atraktivní oblastí Beskyd.
 
VII. Titul dopravní stavba roku 2007
Zavěšený most na D47 přes Odru a Antošovické jezero (viz obr.)
Přihlašovatel: Skanska DS a. s., závod 77 – Mosty
Zdůvodnění poroty:
Je to technicky nejsložitější mostní dílo realizované na D47. Hlavní pole přes řeku Odru, které je 105 m dlouhé, je zavěšeno na ocelobetonovém pylonu o výšce 50 m pomocí 2 176 lan o celkové délce 136 km.
[Tiskové materiály ABF.]