Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2017 vyšlo
tiskem 18. 1. 2017. V elektronické verzi na webu od 17. 2. 2017. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Nástroje a pomůcky; Značení

Hlavní článek
Analýza dat fotovoltaického systému během zatmění Slunce
Rizikovost zapojení biometrických identifikačních systémů

Aktuality

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Loňská výroba Temelína by stačila k pokrytí téměř roční spotřeby českých domácností Přesně 12,1 terawatthodin elektřiny (TWh) loni vyrobila Jaderná elektrárna Temelín. Je to…

Osmý ročník Robosoutěže Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ovládli studenti Gymnázia Zlín V pátek 16. prosince se v Zengerově posluchárně Fakulty elektrotechnické ČVUT na Karlově…

Společnost ABF převzala značku projektu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE Specializovanou výstavu svítidel, designu a příslušenství s názvem SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE…

Chytré lampy v Praze Do hlavního města Prahy vstoupily „chytré lampy“. Nová technologie je součástí chytrých…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze zve na finále ROBOSOUTĚŽE Zajímavá technické řešení a soutěžní napětí nabídne 16. prosince finále letošní…

Více aktualit

Dopravní stavba roku má vítěze

Soutěž Dopravní stavba roku je každoročně vypisována Ministerstvem dopravy ČR a Státním fondem dopravní infrastruktury. V letošním, již pátém ročníku bylo na titul Dopravní stavba roku nominováno jedenáct staveb. Slavnostní vyhlášení výsledků a oficiální ukončení soutěže proběhlo 20. listopadu 2008 v prostorách Ekotechnického muzea v Praze 6.
 
Byly uděleny tyto ceny:
 
I. Čestné uznání společnosti ABF, a. s.
Dopravně obchodní centrum Mercury v Českých Budějovicích
Přihlašovatel: CB – Mercury Center, a. s.
Zdůvodnění poroty:
Jde o stavbu, která sceluje porušené urbanistické struktury lokality. Objekt vznikl na místě nevyhovujícího autobusového nádraží. Spojuje dosavadní železniční a autobusové nádraží s obchodním centrem. Jedinečností projektu je synergie pěšího provozu, provozu osobních automobilů, integrovaného autobusového nádraží, vlakového nádraží – rychlostního koridoru a potencionálně terminálu letecké dopravy kraje.
 
II. Čestné uznání poroty
Zavěšený most přes Labe u Nymburka
Přihlašovatel: SMP CZ, a. s.
Zdůvodnění poroty:
Most přes Labe na přeložce silnice 1/38 na obchvatu Nymburka je prvním zavěšeným mostem typu extradosed v ČR s unikátním vložením ocelové části spřažené desky přímo z lodi. Délka přemostění je 528,6 m.
 
III. Cena poroty
Silnice I/42 Brno, VMO, MÚK Hlinky
Přihlašovatel: Skanska DS a. s.
Zdůvodnění poroty:
Tato stavba se dotýká velmi cenné části stavební struktury města Brna. Jde o netradiční projektové řešení, a to o spojení mimoúrovňové křižovatky a průtahu komunikace rychlostního typu s klasicky městským prostorem obklopeným hodnotnými budovami.
 
IV. Cena veřejnosti
Rekonstrukce mostu ev. č. 152-018 v Jaroměřicích
Přihlašovatel: Kraj Vysočina
Zdůvodnění:
Cena byla udělena na základě hlasů návštěvníků webových stránek soutěže a vydavatelství Konstrukce Média, hlavního mediálního partnera soutěže.
 
V. Cena SFDI
Přeložka silnice I/7, první etapa Chomutov–Křimov
Přihlašovatel: VPÚ DECO PRAHA a. s.
Zdůvodnění poroty:
Jde o realizaci významné etapy rychlostní silnice R7 na území Ústeckého kraje se stoupajícími a klesacími pruhy a mnoha zajímavými mostními objekty. Výstavba probíhala v náročných geologických podmínkách se značným výškovým převýšením (354 m). U mnoha objektů byla použita netradiční řešení, včetně aplikace moderních technologií.
 
VI. Cena ministra dopravy
Elektrizace traťového úseku, včetně předelektrizačních úprav žst. Ostrava hl. nádraží–žst. Ostrava Kunčice
Přihlašovatel: TCHAS, spol. s r. o.
Zdůvodnění poroty:
Jde o elektrizovanou a celkově modernizovanou významnou železniční trať. Propojuje žst. Ostrava hlavní nádraží a žst. Ostrava Kunčice. Je součástí dvoukolejné trati směr Valašské Meziříčí, a umožňuje tak mj. kvalitní vlakové spojení s turisticky atraktivní oblastí Beskyd.
 
VII. Titul dopravní stavba roku 2007
Zavěšený most na D47 přes Odru a Antošovické jezero (viz obr.)
Přihlašovatel: Skanska DS a. s., závod 77 – Mosty
Zdůvodnění poroty:
Je to technicky nejsložitější mostní dílo realizované na D47. Hlavní pole přes řeku Odru, které je 105 m dlouhé, je zavěšeno na ocelobetonovém pylonu o výšce 50 m pomocí 2 176 lan o celkové délce 136 km.
[Tiskové materiály ABF.]