Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2018 vyšlo
tiskem 14. 2. 2018. V elektronické verzi na webu od 12. 3. 2018. 

Téma: Elektrické přístroje; Přístroje pro chytré sítě;
Internet věcí

Hlavní článek
Řízení toku výkonu v síti pomocí výkonových měničů

Aktuality

SENO spol. s r. o. – 25 let s Vámi Když jsme s pány Josefem Steineggerem a Jirkou Novotným zakládali v roce 1993 firmu, byli…

15. Zákaznický den ZAT byl opět rekordní Koncem ledna proběhl už tradiční Zákaznický den společnosti ZAT, největší české firmy s…

Brněnská technika představila novou kampaň jako generační výpověď mladých Nová náborová kampaň brněnské techniky s názvem Generace VUT upozorňuje na časté…

Výroba z biomasy vzrostla o 14 %, dodala čistou elektřinu pro 230 tisíc domácností Téměř 573 milionů kWh ekologické elektřiny vyprodukovaly v loňském roce výrobny Skupiny…

Dva veletrhy úsporného, komfortního a moderního bydlení – DŘEVOSTAVBY, MODERNÍ VYTÁPĚNÍ 13. ročník veletrhu DŘEVOSTAVBY se koná souběžně s veletrhem MODERNÍ VYTÁPĚNÍ. Společná…

Synergie oborů na veletrhu FOR ARCH přináší větší zájem vystavovatelů Mezinárodní stavební veletrh FOR ARCH se uskuteční v PVA EXPO PRAHA v Letňanech 18.–22.…

Více aktualit

Dopravní stavba roku má vítěze

Soutěž Dopravní stavba roku je každoročně vypisována Ministerstvem dopravy ČR a Státním fondem dopravní infrastruktury. V letošním, již pátém ročníku bylo na titul Dopravní stavba roku nominováno jedenáct staveb. Slavnostní vyhlášení výsledků a oficiální ukončení soutěže proběhlo 20. listopadu 2008 v prostorách Ekotechnického muzea v Praze 6.
 
Byly uděleny tyto ceny:
 
I. Čestné uznání společnosti ABF, a. s.
Dopravně obchodní centrum Mercury v Českých Budějovicích
Přihlašovatel: CB – Mercury Center, a. s.
Zdůvodnění poroty:
Jde o stavbu, která sceluje porušené urbanistické struktury lokality. Objekt vznikl na místě nevyhovujícího autobusového nádraží. Spojuje dosavadní železniční a autobusové nádraží s obchodním centrem. Jedinečností projektu je synergie pěšího provozu, provozu osobních automobilů, integrovaného autobusového nádraží, vlakového nádraží – rychlostního koridoru a potencionálně terminálu letecké dopravy kraje.
 
II. Čestné uznání poroty
Zavěšený most přes Labe u Nymburka
Přihlašovatel: SMP CZ, a. s.
Zdůvodnění poroty:
Most přes Labe na přeložce silnice 1/38 na obchvatu Nymburka je prvním zavěšeným mostem typu extradosed v ČR s unikátním vložením ocelové části spřažené desky přímo z lodi. Délka přemostění je 528,6 m.
 
III. Cena poroty
Silnice I/42 Brno, VMO, MÚK Hlinky
Přihlašovatel: Skanska DS a. s.
Zdůvodnění poroty:
Tato stavba se dotýká velmi cenné části stavební struktury města Brna. Jde o netradiční projektové řešení, a to o spojení mimoúrovňové křižovatky a průtahu komunikace rychlostního typu s klasicky městským prostorem obklopeným hodnotnými budovami.
 
IV. Cena veřejnosti
Rekonstrukce mostu ev. č. 152-018 v Jaroměřicích
Přihlašovatel: Kraj Vysočina
Zdůvodnění:
Cena byla udělena na základě hlasů návštěvníků webových stránek soutěže a vydavatelství Konstrukce Média, hlavního mediálního partnera soutěže.
 
V. Cena SFDI
Přeložka silnice I/7, první etapa Chomutov–Křimov
Přihlašovatel: VPÚ DECO PRAHA a. s.
Zdůvodnění poroty:
Jde o realizaci významné etapy rychlostní silnice R7 na území Ústeckého kraje se stoupajícími a klesacími pruhy a mnoha zajímavými mostními objekty. Výstavba probíhala v náročných geologických podmínkách se značným výškovým převýšením (354 m). U mnoha objektů byla použita netradiční řešení, včetně aplikace moderních technologií.
 
VI. Cena ministra dopravy
Elektrizace traťového úseku, včetně předelektrizačních úprav žst. Ostrava hl. nádraží–žst. Ostrava Kunčice
Přihlašovatel: TCHAS, spol. s r. o.
Zdůvodnění poroty:
Jde o elektrizovanou a celkově modernizovanou významnou železniční trať. Propojuje žst. Ostrava hlavní nádraží a žst. Ostrava Kunčice. Je součástí dvoukolejné trati směr Valašské Meziříčí, a umožňuje tak mj. kvalitní vlakové spojení s turisticky atraktivní oblastí Beskyd.
 
VII. Titul dopravní stavba roku 2007
Zavěšený most na D47 přes Odru a Antošovické jezero (viz obr.)
Přihlašovatel: Skanska DS a. s., závod 77 – Mosty
Zdůvodnění poroty:
Je to technicky nejsložitější mostní dílo realizované na D47. Hlavní pole přes řeku Odru, které je 105 m dlouhé, je zavěšeno na ocelobetonovém pylonu o výšce 50 m pomocí 2 176 lan o celkové délce 136 km.
[Tiskové materiály ABF.]