Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2017 vyšlo
tiskem 6. 12. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2018. 

Téma: Měření, měřicí přístroje a technika; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Meranie točivých strojov s použitím metódy SFRA
Aplikační možnosti ultrakapacitorů a akumulátorů LiFePO4 v trolejbusové síti Dopravního podniku města Brna

Aktuality

Temelín dosáhl nejvyšší roční výroby Elektřinu, která by českým domácnostem vystačila na téměř 12 měsíců, vyrobila od začátku…

MONETA Money Bank se jako první firma v ČR rozhodla zcela přejít na elektromobily MONETA Money Bank se jako první společnost v České republice oficiálně rozhodla, že do…

ŠKODA AUTO bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem ŠKODA AUTO bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již…

Největší českou techniku povede i nadále stávající rektor Petr Štěpánek Akademický senát VUT v Brně na dnešním zasedání zvolil kandidáta na funkci rektora pro…

44. Krajský aktiv revizních techniků v Brně Moravský svaz elektrotechniků Vás zve 21. listopadu na 44. KART v Brně.

Soutěž o nejlepší realizovaný projekt KNX instalace Spolek KNX národní skupina České republiky, z. s. vyhlásil soutěž o nejlepší projekt…

Více aktualit

Dopravní stavba roku má vítěze

Soutěž Dopravní stavba roku je každoročně vypisována Ministerstvem dopravy ČR a Státním fondem dopravní infrastruktury. V letošním, již pátém ročníku bylo na titul Dopravní stavba roku nominováno jedenáct staveb. Slavnostní vyhlášení výsledků a oficiální ukončení soutěže proběhlo 20. listopadu 2008 v prostorách Ekotechnického muzea v Praze 6.
 
Byly uděleny tyto ceny:
 
I. Čestné uznání společnosti ABF, a. s.
Dopravně obchodní centrum Mercury v Českých Budějovicích
Přihlašovatel: CB – Mercury Center, a. s.
Zdůvodnění poroty:
Jde o stavbu, která sceluje porušené urbanistické struktury lokality. Objekt vznikl na místě nevyhovujícího autobusového nádraží. Spojuje dosavadní železniční a autobusové nádraží s obchodním centrem. Jedinečností projektu je synergie pěšího provozu, provozu osobních automobilů, integrovaného autobusového nádraží, vlakového nádraží – rychlostního koridoru a potencionálně terminálu letecké dopravy kraje.
 
II. Čestné uznání poroty
Zavěšený most přes Labe u Nymburka
Přihlašovatel: SMP CZ, a. s.
Zdůvodnění poroty:
Most přes Labe na přeložce silnice 1/38 na obchvatu Nymburka je prvním zavěšeným mostem typu extradosed v ČR s unikátním vložením ocelové části spřažené desky přímo z lodi. Délka přemostění je 528,6 m.
 
III. Cena poroty
Silnice I/42 Brno, VMO, MÚK Hlinky
Přihlašovatel: Skanska DS a. s.
Zdůvodnění poroty:
Tato stavba se dotýká velmi cenné části stavební struktury města Brna. Jde o netradiční projektové řešení, a to o spojení mimoúrovňové křižovatky a průtahu komunikace rychlostního typu s klasicky městským prostorem obklopeným hodnotnými budovami.
 
IV. Cena veřejnosti
Rekonstrukce mostu ev. č. 152-018 v Jaroměřicích
Přihlašovatel: Kraj Vysočina
Zdůvodnění:
Cena byla udělena na základě hlasů návštěvníků webových stránek soutěže a vydavatelství Konstrukce Média, hlavního mediálního partnera soutěže.
 
V. Cena SFDI
Přeložka silnice I/7, první etapa Chomutov–Křimov
Přihlašovatel: VPÚ DECO PRAHA a. s.
Zdůvodnění poroty:
Jde o realizaci významné etapy rychlostní silnice R7 na území Ústeckého kraje se stoupajícími a klesacími pruhy a mnoha zajímavými mostními objekty. Výstavba probíhala v náročných geologických podmínkách se značným výškovým převýšením (354 m). U mnoha objektů byla použita netradiční řešení, včetně aplikace moderních technologií.
 
VI. Cena ministra dopravy
Elektrizace traťového úseku, včetně předelektrizačních úprav žst. Ostrava hl. nádraží–žst. Ostrava Kunčice
Přihlašovatel: TCHAS, spol. s r. o.
Zdůvodnění poroty:
Jde o elektrizovanou a celkově modernizovanou významnou železniční trať. Propojuje žst. Ostrava hlavní nádraží a žst. Ostrava Kunčice. Je součástí dvoukolejné trati směr Valašské Meziříčí, a umožňuje tak mj. kvalitní vlakové spojení s turisticky atraktivní oblastí Beskyd.
 
VII. Titul dopravní stavba roku 2007
Zavěšený most na D47 přes Odru a Antošovické jezero (viz obr.)
Přihlašovatel: Skanska DS a. s., závod 77 – Mosty
Zdůvodnění poroty:
Je to technicky nejsložitější mostní dílo realizované na D47. Hlavní pole přes řeku Odru, které je 105 m dlouhé, je zavěšeno na ocelobetonovém pylonu o výšce 50 m pomocí 2 176 lan o celkové délce 136 km.
[Tiskové materiály ABF.]