časopis z vydavatelství
FCC PUBLIC

Aktuální vydání

Číslo 12/2021 vyšlo
tiskem 1. 12. 2021. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Měření, zkoušení, péče o jakost

Trh, obchod, podnikání
Na co si dát pozor při změně dodavatele energie?

Co nám přineslo zrušení kontaktních míst

|

Právě se zamýšlím nad tím, co se změnilo v po­sledních pár letech. Jest­liže jsem přišel vyřídit na tehdy kontaktní mís­to JME přepis, odhláše­ní nebo přihlášení odbě­ru elektrické energie, ob­vykle jsem do půl hodiny odcházel uspokojen s vy­řízením. Dnes, po zrušení kontaktních míst, trvá celé vyřízení i několik měsíců s tím, že mi narostou náklady telefo­nováním, psaním či čekáním.
 
Nárůst byrokracie vůbec je všeobecně zná­mým jevem posledních let. Připadá mi, že jsme přestali přemýšlet a začali úřadovat. Kde zůstal zákazník, vedoucí pracovní­ky energetických společnos­tí netrápí. Jen si, zákazníku, projdi trnitou cestu a při­spěj na naše superplaty a tučné prémie. Je vůbec mož­né tuto situaci změnit? Snad jedině mít vlastní elektrárnu a být nezávislý. Za čí peníze byla energetika vybudována a teprve následně zprivati­zována? Ve Velké Británii jsou energetické spo­lečnosti znárodňovány. To je zřejmě to, co vyře­ší déle neudržitelný stav energetiky – již ne naší –, mohu-li vůbec říci, u nás.

(Jiří Reich, předseda jihomoravské sekce UE při KHK Brno – na obr. první zprava)