Aktuální vydání

Číslo 3/2021 vyšlo tiskem 10. 3. 2021. V elektronické verzi na webu 26. 3. 2021. 

Téma: Elektrotechnika v průmyslu; Ochrana před přepětím

Inovace, technologie, projekty
Historie výrobků STEGO
Průmysl 4.0 – kdysi a dnes (3)
Panasonic: Produkty průmyslové automatizace k vašemu otestování
ABB oznámila výrazný nárůst v počtu nabíjecích stanic v Česku

Číslo 2/2021 vyšlo tiskem
9. 4. 2021. V elektronické verzi na webu 19. 4. 2021.

Denní světlo
Denné osvetlenie novostavby telocvične pomocou GLASSFLOOR

Příslušenství osvětlovacích soustav
DALI LINK – inteligentní a ekonomické řízení osvětlení pro samostatné místnosti
Napájecí zdroje LED s bezdrátovým rozhraním v nabídce MEAN WELL

Zvýšení životnosti a bezpečnosti baterií pomocí umělé inteligence

6. 4. 2020 | University of Cambridge | www.cam.ac.uk

Výzkumníci z University of Cambridge vyvinuli ve spolupráci s kolegy z Newcastle University metodu strojového učení, která dokáže předpovědět aktuální stav baterie s až 10x vyšší přesností ve srovnání se současnými metodami, což by mohlo vést k vývoji bezpečnějších a spolehlivějších baterií pro elektromobily a spotřební elektroniku.

Současné metody využívané pro předpovídání stavu baterie jsou založeny na sledování aktuálního proudu a elektrického napětí během nabíjení a vybíjení baterie. Tato metoda však opomíjí funkce indikující dlouhodobý stav baterie. Sledování procesů probíhajících v baterii vyžaduje nové techniky zkoumání baterií, stejně jako nové algoritmy, jež by dokázaly detekovat jemné signály při nabíjení a vybíjení.

Techniky umělé inteligence

S možným řešením nyní přišel vědecký tým složený z odborníků výše uvedených univerzit, kteří navrhli nový způsob monitorování baterií pomocí elektrických pulzů a měření odezvy. Získaná data jsou následně zpracována pomocí algoritmů strojového učení k předpovězení stavu a životnosti baterie. Tato metoda je neinvazivní a jednoduše integrovatelná. Výsledky výzkumu byly zveřejněny v časopise Nature Communications.

Celý článek na University of Cambridge

Image Credit: University of Cambridge

-jk-