Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 2. 2017. V elektronické verzi na webu od 10. 3. 2017. 

Téma: Elektrické přístroje – spínací, jisticí, ochranné a signalizační; Přístroje pro inteligentní sítě

Hlavní článek
Atypický návrh výkonového stejnosměrného zdroje se středofrekvenčním transformátorovým filtrem rušivého napětí

Číslo 1/2017 vyšlo tiskem 7. 2. 2017. V elektronické verzi na webu od 7. 3. 2017.

Veletrhy a výstavy
Pozvánka na výstavu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE 2017 

Architekturní a scénické osvětlení
Světelný design v kostce – Část 28
Osvětlení spiegeltentu a jeho specifika

Aktuality

Chytré lampy PRE potvrdily zhoršenou smogovou situaci v Praze Chytré lampy PRE potvrdily v rámci svého pilotního provozu, že v Holešovicích a…

Jak se bydlí v pasivních domech, řeknou jejich majitelé na veletrhu FOR PASIV Další ročník veletrhu FOR PASIV, který je zaměřený na projektování a výstavbu…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Loňská výroba Temelína by stačila k pokrytí téměř roční spotřeby českých domácností Přesně 12,1 terawatthodin elektřiny (TWh) loni vyrobila Jaderná elektrárna Temelín. Je to…

Více aktualit

Závěr listopadu patřil v Holešovicích autobusům i novinkám v hromadné dopravě

17.12.2015 | Incheba Expo Praha | www.czechbus.eu

Výstaviště Praha Holešovice má v letošním roce opravdu bohatý program napříč všemi segmenty. V termínu od 24. do 26. listopadu se zde uskutečnil 5. ročník středoevropského veletrhu autobusů, hromadné dopravy, garážové a servisní techniky.

Tento specializovaný, interaktivní B2B veletrh představil novinky a trendy v segmentu středoevropské hromadné silniční dopravy. Expozice a exponáty zaplnily celý Průmyslový palác a volné prostranství před ním – na celkové výstavní ploše 15 000 m2 zde bylo 100 vystavovatelů, což je o 33 % více než v roce 2014. Návštěvníci si mohli prohlédnout vybrané modely autobusů, včetně specialit v podobě dvoupodlažních modelů nebo vozidel s CNG pohonem a také elektrobusy. Prostor dostaly také nejnovější technologie a mnoho dalšího. Pořadatelé nezapomněli ani na bohatý doprovodný program. Veletrh shlédli zejména profesionálové z oboru dopravy z ČR, SR a okolních zemí. Oproti minulému roku se návštěvnost zvýšila o 14 procent a dosáhla hranice 5 000 lidí.

„Velice nás těší kladná odezva nejen ze strany vystavovatelů, ale i návštěvníků. Letos jsme jim nabídli opravdu komplexní program zacílený na zviditelnění partnerů a vystavovatelů v dlouhodobém horizontu″, komentuje Jan Novotný, koordinátor projektu. „Jedním z dokladů stoupající prestiže našeho veletrhu je prezentace 21 značek autobusů od výrobců z 10 zemí″, dodává.

Základem veletrhu byly prezentace jednotlivých značek, ty vůbec největší v řádech stovek m2 připravili Solaris, IVECO Bus, SOR a Evobus. Novinky představily např. SCANIA, MERCEDES, VOLVO, MAN, SOLARIS, SOR. IVECO Bus se prezentoval celou produktovou řadou EURO 6 atd. Premiérově se v Holešovicích letos zúčastnily značky VDL Bus & Coach Czech Republic, ostravská EKOVA Electric a polský MERCUS Bus. Premiéru absolvoval i přední výrobce pneumatik a gumárenských výrobků Bridgestone i producent nejrůznějších plastických materiálů CARPENTER SAS z Francie, španělský producent nátěrů a izolací MEXACOVER, italský GOMMEUR s nabídkou mobilních pneuservisů či český výrobce zařízení pneuservisů FERDUS.

Doprovodný program přinesl zajímavé přednášky, semináře i působivé veterány. Těch si mohli návštěvníci prohlédnout hned několik v čele s premiérově představenou TATROU 85/91 z roku 1938. RTO klub představil hned 3 základní verze populárních autobusů z poloviny minulého století. Milovníci historického odkazu značky ŠKODA si nemohli nechat ujít slavnostní odhalení kalendáře pro rok 2016 od Klubu českých historických autobusů. Novinkou na programu byl také workshop „Setkání mistrů renovací″, kteří bravurně ovládají kouzlo obnovy technického kulturního dědictví. V sekci veteránů byla představena rovněž nová kniha Martina Haráka s titulem České trolejbusy z nakladatelství GRADA.

Odborný program dále zahrnoval konferenci „Elektrické autobusy pro město IV, jejímž tématem jsou nové technologie, jejich financování i praktické rady pro provoz. S velkým zájmem se setkala konference pojednávající o využití zkapalněného plynu – LNG. Proběhly i další semináře v souvislosti s dotační tématikou, legislativou platnou při hromadné dopravě osob, alternativními pohony či „on line aspekty veřejné dopravy. Letošní ročník byl též významný z hlediska podstatného nárůstu vystavovatelů zaměřených na garážovou a servisní techniku.

Více informací na www.czechbus.eu

Další ročník proběhne v termínu 22. – 24. 11. 2016

Tiskové materiály Incheba