Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2018 vyšlo tiskem 6. 6. 2018. V elektronické verzi na webu od 23. 6. 2018. 

Téma: Točivé elektrické stroje, pohony a výkonová elektronika; Elektromobilita

Hlavní článek
Energetická platforma pro systém Vehicle to Grid/Home
Smart Cities (2. část – 2. díl)

Číslo 3/2018 vyšlo tiskem 15. 6. 2018. V elektronické verzi na webu 16. 7. 2018.

Příslušenství osvětlovacích soustav
Večer s Foxtrotem na Českém nebi

Veřejné osvětlení
Nadčasové svítidlo pro veřejné osvětlení – Streetlight 11
Ovládání veřejného osvětlení

Aktuality

Nejlepší studenti 2018 nalezeni Do finálového kola 8. ročníku soutěže Nejlepší student, které se konalo 20. června 2018 v…

Výběrové řízení na dodavatele pro krytí ztrát pokračuje pátým aukčním kolem Páté aukční kolo výběrového řízení na dodavatele elektřiny pro krytí ztrát v přenosové…

Sympozium o fyzice plazmatu – trendy jaderné fúze i aplikace netermálního plazmatu v medicíně Fakulta elektrotechnická Českého vysokého učení technického v Praze pořádá ve spolupráci…

Novinky z oblasti elektrotechniky, energetiky a elektroniky predstavil veľtrh ELO SYS 2018 24. ročník medzinárodného veľtrhu ELO SYS sa konal v termíne 22. až 25. mája 2018 na…

Více aktualit

Zajištění efektivnější využitelnosti Li-lon baterií

11.09.2017 | University of Illinois at Chicago | today.uic.edu

Dnešní dobíjitelné Li-lon baterie jsou účinné, ale v budoucnu by mohly být mnohonásobně lepší. Vyplývá to ze zjištění výzkumníků University of Illinois at Chicago a Argonne National Laboratory na základě rozsáhlé studie s využitím elektronové mikroskopie.

V článku uveřejněném v časopise Nature Communications výzkumníci uvádí důvody, proč je tato technika nejúčinnějším způsobem porozumění elektrochemických reakcí Li-lon baterií a nástrojem k prozkoumání způsobů modifikace baterií a zajištění lepší bezpečnosti, vyššího výkonu, levnější výroby a delší výdrže.

Efektivnost Li-lon baterií

Li-lon baterie se dnes běžně uplatňují v elektronickém a automobilovém průmyslu. „Navzdory obecnému rozšíření čelí dobíjitelné Li-lon baterie mnoha výzvám, které znemožňují jejich využití v oblastech průmyslu, kde je vyžadován vysoký výkon,” uvedl Reza Shahbazian-Yassar, docent mechanického a průmyslového inženýrství.

Celý článek na University of Illinois at Chicago

Image Credit: University of Illinois at Chicago

-jk-