Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 13. 2. 2019. V elektronické verzi na webu 11. 3. 2019. 

Téma: Elektrické přístroje – spínací, jisticí, ochranné, signalizační a speciální

Hlavní článek
Perspektivní topologie výkonových měničů
Smart Cities (7. část)

Číslo 1/2019 vyšlo tiskem 4. 2. 2019. V elektronické verzi na webu 5. 3. 2019.

Veletrhy a výstavy
Pozvánka na výstavu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE
Prolight + Sound 2019: pojďte s dobou
Světlo na veletrhu For Arch 2018

Veřejné osvětlení
Světla měst a obcí 2018 – setkání u kulatého stolu

Aktuality

50. konferencia elektrotechnikov Slovenska SEZ-KES Vás pozýva na jubilejnú 50. konferenciu elektrotechnikov Slovenska, ktorá sa…

Do přípravy Národní strategie umělé inteligence se zapojí široká veřejnost Ministerstvo průmyslu a obchodu spustilo konzultaci s odbornou veřejností, firmami i…

Ještě větší FOR PASIV a FOR WOOD 2019 Sedmý veletrh nízkoenergetických, pasivních a nulových staveb FOR PASIV, který proběhne v…

Novým děkanem FEL ČVUT v Praze byl zvolen prof. Petr Páta V pátek 25. ledna se na Fakultě elektrotechnické ČVUT v Praze konalo 30. řádné zasedání…

Více aktualit

Zajištění efektivnější využitelnosti Li-lon baterií

11.09.2017 | University of Illinois at Chicago | today.uic.edu

Dnešní dobíjitelné Li-lon baterie jsou účinné, ale v budoucnu by mohly být mnohonásobně lepší. Vyplývá to ze zjištění výzkumníků University of Illinois at Chicago a Argonne National Laboratory na základě rozsáhlé studie s využitím elektronové mikroskopie.

V článku uveřejněném v časopise Nature Communications výzkumníci uvádí důvody, proč je tato technika nejúčinnějším způsobem porozumění elektrochemických reakcí Li-lon baterií a nástrojem k prozkoumání způsobů modifikace baterií a zajištění lepší bezpečnosti, vyššího výkonu, levnější výroby a delší výdrže.

Efektivnost Li-lon baterií

Li-lon baterie se dnes běžně uplatňují v elektronickém a automobilovém průmyslu. „Navzdory obecnému rozšíření čelí dobíjitelné Li-lon baterie mnoha výzvám, které znemožňují jejich využití v oblastech průmyslu, kde je vyžadován vysoký výkon,” uvedl Reza Shahbazian-Yassar, docent mechanického a průmyslového inženýrství.

Celý článek na University of Illinois at Chicago

Image Credit: University of Illinois at Chicago

-jk-