Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2019 vyšlo tiskem 6. 11. 2019. V elektronické verzi na webu 2. 12. 2019. 

Téma: Elektrické rozváděče a rozváděčová technika; rozvodny

Hlavní článek
Příčina mechanického chvění těžních synchronních motorů Palašer a jeho odstranění

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

Finále celorepublikové soutěže Energetická olympiáda proběhne na FEL ČVUT v Praze Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 15. listopadu od 8.30 hodin Den…

Chystaná digitalizace stavebnictví pomůže zkvalitnit budovy a ušetřit miliardy Od roku 2022 bude muset být u všech nadlimitních veřejných zakázek v českém stavebnictví…

Co vozí energetici v autě? TETRIS CHALLENGE Co vše se vejde energetikům do auta, které používají metodu práce pod napětím (PPN) –…

ENERGO SUMMIT – vrcholná událost energetického sektoru 15. listopadu 2019 se na pražském výstavišti PVA EXPO PRAHA uskuteční již 5. ročník…

Více aktualit

Zajištění efektivnější využitelnosti Li-lon baterií

11.09.2017 | University of Illinois at Chicago | today.uic.edu

Dnešní dobíjitelné Li-lon baterie jsou účinné, ale v budoucnu by mohly být mnohonásobně lepší. Vyplývá to ze zjištění výzkumníků University of Illinois at Chicago a Argonne National Laboratory na základě rozsáhlé studie s využitím elektronové mikroskopie.

V článku uveřejněném v časopise Nature Communications výzkumníci uvádí důvody, proč je tato technika nejúčinnějším způsobem porozumění elektrochemických reakcí Li-lon baterií a nástrojem k prozkoumání způsobů modifikace baterií a zajištění lepší bezpečnosti, vyššího výkonu, levnější výroby a delší výdrže.

Efektivnost Li-lon baterií

Li-lon baterie se dnes běžně uplatňují v elektronickém a automobilovém průmyslu. „Navzdory obecnému rozšíření čelí dobíjitelné Li-lon baterie mnoha výzvám, které znemožňují jejich využití v oblastech průmyslu, kde je vyžadován vysoký výkon,” uvedl Reza Shahbazian-Yassar, docent mechanického a průmyslového inženýrství.

Celý článek na University of Illinois at Chicago

Image Credit: University of Illinois at Chicago

-jk-