Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2016 vyšlo tiskem 7. 11. 2016. V elektronické verzi na webu od 1. 12. 2016. 

Téma: Rozváděče a rozváděčová technika; Točivé stroje a výkonová elektronika

Hlavní článek
Lithiové trakční akumulátory pro elektromobilitu

Číslo 5/2016 vyšlo v tištěné podobě 19. září 2016. Na internetu v elektronické verzi bude k dispozici ihned.

Normy, předpisy a doporučení

Nařízení č. 10/2016 (pražské stavební předpisy) z hlediska stavební světelné techniky

 

Světelnětechnická zařízení

PROLICHT CZECH – dodavatel osvětlení pro nové kanceláře SAP

Posviťte si v práci na práci

Moderní a úsporné LED osvětlení bazénové haly

Aktuality

Fakulta elektrotechnická je na špici excelentního výzkumu na ČVUT Expertní panely Rady vlády pro výzkum, vývoj, inovace (RVVI) vybraly ve II. pilíři…

Švýcaři v referendu odmítli uzavřít jaderné elektrárny dříve V referendu hlasovalo 45 procent obyvatel, z toho 54,2 procent voličů řeklo návrhu na…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. 11. 2016 den otevřených dveří Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. listopadu od 8.30 hodin Den otevřených…

Ocenění v soutěži České hlavičky získal za elektromagnetický urychlovač student FEL ČVUT Student programu Elektronika a komunikace Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze Vojtěch…

Více aktualit

Zahájení výroby a prodeje nové generace elektromobilu Smart ForTwo

14.06.2012 | |

Daimler AG zahájil ve svém závodě ve Francouzském Hambachu výrobu nového Smartu ForTwo s elektrickým pohonem. Elektrické Smarty nyní sjíždějí z výrobní linky jako výsledek standardizovaného výrobního procesu, podobně jako verze s konvenčním spalovacím motorem. Daimler navíc investoval více než 200 milionů EUR do modernizace závodu.

"Nový Smart s elektrickým pohonem a rozšíření závodu v Hambachu jsou dvěma důležitými milníky v rozvoji projektu vozítek Smart", řekla Dr. Annette Winklerová, ředitelka Smart . "S novým Smartem na elektrický pohon jsme upevnili svou vedoucí pozici v oblasti městské mobility a plně elektrický pohon učinili dostupným pro všechny zájemce. Také jsme investovali do modernizace závodu v Hambachu, kde se vyrábí jak současný, tak nastupující model Smartu. Jsem přesvědčena, že to jsou dobře vynaložené peníze."

Dr. Joachim Betker, ředitel továrny Smart v Hambachu, zdůraznil průlomový význam integrace elektrické verze do standardního výrobního procesu: "Poprvé jsme dosáhli konzistentní a dokonale integrované výroby modelů na elektrický pohon i se spalovacími motory. Ve výrobě se nyní jasně projevila vhodnost konceptu Smart pro různé typy pohonů."

Jedná se o začátek prodeje první skutečně plnohodnotné alternativy k běžným vozidlům se spalovacím motorem, jak tvrdí zástupci Smartu? Nový Smart ForTwo na elektrický pohon si zákazníci budou moci pořídit za atraktivní cenu - vozítko známých kompaktních rozměrů bude nabízeno buď jako kupé nebo jako kabriolet. Nejvýznamnější rys, kterým se bude lišit od svých sourozenců s klasickými spalovacími motory bude skutečnost, že nemá výfuk - to znamená, že při provozu nevytváří žádné zplodiny.
S 55 kW elektromotorem zrychlí Smart ForTwo z nuly na 60 km/h za 4,8 sekundy a s maximální rychlostí 125 km/h přinese jisté potěšení z jízdy i na dálnici. 17,6 kWh baterie umožní městskému dvoumístnému vozítku urazit asi 145 kilometrů v městském provozu, aniž by do ovzduší vypustilo byť jen gram emisí (spotřeba elektrické energie v kombinovaném provozu: 15,1 kWh/100 km, emise CO2 v kombinovaném provozu: 0 g/km, třída energetické účinnosti : A+).

Komponenty do nového Smartu pocházejí ze společných podniků Daimler Group a společností Bosch (EM-motiv) a Evonik (Deutsche ACCUmotive). Nový Smart For Two na elektrický pohon je tak prvním skutečně evropským elektromobilem.
Nový model prodeje a péče o zákazníky rozhodnutí potenciálních zákazníků pro elektromobilitu dále zatraktivňuje: nabízí totiž  možnost koupit, financovat nebo najmout si vozidlo a baterii si pronajmout zvlášť za měsíční poplatek. Nákup, financování nebo leasing vozidla i s baterií je však možný také.

Ceny v Německu (včetně 19% DPH):

Sale & Care Coupé Cabrio
Smart ForTwo Electric Drive 18 910 EUR 22 000 EUR
Pronájem baterie

65 EUR / měsíc

Vozidlo včetně baterie Coupé Cabrio
Smart ForTwo Electric Drive 23 680 EUR 26 770 EUR

Významné investice do rozšíření a úprav výrobních zařízení
Daimler Group provedla s ohledem na budoucnost významné investice do výrobních zařízení. Celkové investice do rozšíření a úpravy továrny a přípravné práce pro výrobu nástupce současné řady Smartů přesáhly 200 milionů EUR. Největší individuálním projektem s celkovou výší investice více než 50 milionů EUR je nová lakovna, kde ekologický proces nanášení tekutého laku, splňující aktuální environmentální standardy skupiny Daimler pro zařízení na výrobu osobních automobilů, nahradí současné lakování práškem. Nová lakovna podstatně rozšíří škálu nátěrů v nabídce automobilky, což znamená, že v zákazníci Smartu mohou nyní vybírat barvu pro karoserii Tridion Safety Cell z celé řady nových odstínů.

www.daimler.com