Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 13. 2. 2019. V elektronické verzi na webu 11. 3. 2019. 

Téma: Elektrické přístroje – spínací, jisticí, ochranné, signalizační a speciální

Hlavní článek
Perspektivní topologie výkonových měničů
Smart Cities (7. část)

Číslo 1/2019 vyšlo tiskem 4. 2. 2019. V elektronické verzi na webu 5. 3. 2019.

Veletrhy a výstavy
Pozvánka na výstavu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE
Prolight + Sound 2019: pojďte s dobou
Světlo na veletrhu For Arch 2018

Veřejné osvětlení
Světla měst a obcí 2018 – setkání u kulatého stolu

Aktuality

50. konferencia elektrotechnikov Slovenska SEZ-KES Vás pozýva na jubilejnú 50. konferenciu elektrotechnikov Slovenska, ktorá sa…

Do přípravy Národní strategie umělé inteligence se zapojí široká veřejnost Ministerstvo průmyslu a obchodu spustilo konzultaci s odbornou veřejností, firmami i…

Ještě větší FOR PASIV a FOR WOOD 2019 Sedmý veletrh nízkoenergetických, pasivních a nulových staveb FOR PASIV, který proběhne v…

Novým děkanem FEL ČVUT v Praze byl zvolen prof. Petr Páta V pátek 25. ledna se na Fakultě elektrotechnické ČVUT v Praze konalo 30. řádné zasedání…

Více aktualit

Za elektromobily hlučnější

09.01.2013 | |

S tím, jak roste množství elektromobilů na silnicích, vyvstává otázka: nejsou elektromobily příliš tiché? A nejsou kvůli tomu, že jim chybí rachotící motor, nebezpečné pro ostatní účastníky provozu? Bezhlučnosti elektromobilů je již dlouhopovažována za problém. Americký National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA – národní úřad pro bezpečnost silničního provozu) navrhnul pravidla, která od výrobců automobilů požadují, aby do svých elektrických modelů zabudovávali generátory zvuku, které budou aktivní, pokud vozidlo pojede rychlostí nižší než 18 mil za hodinu. To by mělo zmírnit riziko zranění chodců, kteří ne vždy zaslechnou elektromobil zavčas.

Někteří výrobci již na základě dřívějšího stanoviska Kongresu ohledně minimální úrovně hlučnosti elektromobilů, přijali v tomto směru některá opatření. Například Nissan má již hotový varovný signál pro svůj model Leaf. Ford již v roce 2011 nabízel zákazníkům „hlučnou“ verzi elektrického Focusu.

www.smartplanet.com
foto: Nissan