Aktuální vydání

Číslo 7/2021 vyšlo tiskem 30. 6. 2021. V elektronické verzi na webu 30. 7. 2021. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Technická informace o výrobku
Nová generace přepěťových ochran CITEL s integrovaným předjištěním – DACF25S
Opakovaně použitelné čisticí utěrky pro průmysl, řemesla a dokonalou čistotu

Číslo 3/2021 vyšlo tiskem
18. 6. 2021. V elektronické verzi na webu 19. 7. 2021.

Osvětlení interiérů
Osvětlení nového ateliéru Ronyho Plesla
Realizace osvětlení INGE aneb dobrých zpráv není nikdy dost

Měření a výpočty
Měřič UV záření VOLTCRAFT UV-500

Za elektromobily hlučnější

9. 1. 2013 | |

S tím, jak roste množství elektromobilů na silnicích, vyvstává otázka: nejsou elektromobily příliš tiché? A nejsou kvůli tomu, že jim chybí rachotící motor, nebezpečné pro ostatní účastníky provozu? Bezhlučnosti elektromobilů je již dlouhopovažována za problém. Americký National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA – národní úřad pro bezpečnost silničního provozu) navrhnul pravidla, která od výrobců automobilů požadují, aby do svých elektrických modelů zabudovávali generátory zvuku, které budou aktivní, pokud vozidlo pojede rychlostí nižší než 18 mil za hodinu. To by mělo zmírnit riziko zranění chodců, kteří ne vždy zaslechnou elektromobil zavčas.

Někteří výrobci již na základě dřívějšího stanoviska Kongresu ohledně minimální úrovně hlučnosti elektromobilů, přijali v tomto směru některá opatření. Například Nissan má již hotový varovný signál pro svůj model Leaf. Ford již v roce 2011 nabízel zákazníkům „hlučnou“ verzi elektrického Focusu.

www.smartplanet.com
foto: Nissan