Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2018 vyšlo tiskem 6. 6. 2018. V elektronické verzi na webu od 26. 6. 2018. 

Téma: Točivé elektrické stroje, pohony a výkonová elektronika; Elektromobilita

Hlavní článek
Energetická platforma pro systém Vehicle to Grid/Home
Smart Cities (2. část – 2. díl)

Číslo 3/2018 vyšlo tiskem 15. 6. 2018. V elektronické verzi na webu 16. 7. 2018.

Příslušenství osvětlovacích soustav
Večer s Foxtrotem na Českém nebi

Veřejné osvětlení
Nadčasové svítidlo pro veřejné osvětlení – Streetlight 11
Ovládání veřejného osvětlení

Aktuality

Výběrové řízení na dodavatele pro krytí ztrát pokračuje pátým aukčním kolem Páté aukční kolo výběrového řízení na dodavatele elektřiny pro krytí ztrát v přenosové…

Sympozium o fyzice plazmatu – trendy jaderné fúze i aplikace netermálního plazmatu v medicíně Fakulta elektrotechnická Českého vysokého učení technického v Praze pořádá ve spolupráci…

Novinky z oblasti elektrotechniky, energetiky a elektroniky predstavil veľtrh ELO SYS 2018 24. ročník medzinárodného veľtrhu ELO SYS sa konal v termíne 22. až 25. mája 2018 na…

Chcete zlepšit výkon průmyslové sítě a digitalizovat vaši výrobu? Přihlaste se na odborný seminář společnosti Siemens na téma Řešení z oblasti průmyslové…

Více aktualit

Výzkumníci přišli s novým návrhem tzv. ultimátní baterie

16.12.2015 | University of Cambridge | www.cam.ac.uk

Výzkumníci s úspěchem demonstrovali, jak obejít řadu problémů doprovázejících vývoj tzv. „ultimátní“ baterie.

Podařilo se jim vyvinout funkční laboratorní vzorek lithium-vzduchové baterie s velmi vysokou hustotou energie, která vyniká více než 90% efektivitou oproti dnešním bateriím a více než 2.000 nabíjecími cykly. Výzkumníci tak dokázali, že mnoho problémů, které stojí za zdržením vývoje nové baterie, lze překonat.

Nový návrh lithium-air baterie

Lithium-vzduchové nebo lithium-air baterie jsou označovány jako „ultimátní“ baterie, a to díky teoretické hustotě energie, která dosahuje desetinásobku lithium-ion baterie. To je hodnota srovnatelná s hustotou energie benzínu - elektrický automobil by s takovou baterií, s pětinovou cenou a pětinovou váhou ve srovnání s dnešními bateriemi, dokázal na jedno nabití urazit trasu mezi Londýnem a Edinburghem. Jak tomu nicméně bývá v případě nových technologií, reálně existuje několik praktických problémů, které je potřeba vyřešit, než se lithium-air baterie stanou konkurenčně schopnou alternativou k benzínu.

Výzkumníci z Cambridgeské univerzity nyní předvedli, jak některé z těchto problémů překonat a vyvinuli laboratorní vzorek lithium-vzduchové baterie s vyšší kapacitou, efektivitou a vylepšenou stálostí oproti předchozím pokusům.

Jejich vzorek funguje díky vysoce pórovité, „nadýchané“ karbonové elektrodě vyrobené z grafenu a přísad, které mění chemické reakce probíhající v baterii, díky čemuž je baterie stabilnější a efektivnější. A zatímco výsledky studie jsou slibné, výzkumníci shrnují, že praktické využití jejich nové baterie zůstává otázkou přinejmenším deseti let.

Celý článek na University of Cambridge

Image Credit: University of Cambridge

-jk-