Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2019 vyšlo tiskem 4. 12. 2019. V elektronické verzi na webu 4. 1. 2020. 

Téma: Měřicí přístroje, metody měření a dálkové měření

Hlavní článek
Inovativní postupy při diagnostice částečných výbojů při AC a DC napětí

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 9. 12. 2019. V elektronické verzi na webu 9. 1. 2020.

Činnost odborných organizací
Svetelnotechnická konferencia Vyšehradských krajín LUMEN V4 2020 – 1. oznámenie
23. mezinárodní konference SVĚTLO – LIGHT 2019
56. konference Společnosti pro rozvoj veřejného osvětlení v Plzni
Co je nového v CIE

Osvětlení interiérů
Halla osvětlila nové kanceláře Booking.com v centru Prahy

Aktuality

Cenu ABB za výzkum získal projekt bezbateriového senzoru Grant ve výši 300 000 amerických dolarů získal Ambuj Varshney, který jej využije na…

Rating ČEPS na úrovni Aa3 se stabilním výhledem Ratingová agentura Moody´s aktualizovala ohodnocení akciové společnosti ČEPS na úroveň…

Finále celorepublikové soutěže Energetická olympiáda proběhne na FEL ČVUT v Praze Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 15. listopadu od 8.30 hodin Den…

Chystaná digitalizace stavebnictví pomůže zkvalitnit budovy a ušetřit miliardy Od roku 2022 bude muset být u všech nadlimitních veřejných zakázek v českém stavebnictví…

Více aktualit

Výzkumníci přišli s novým návrhem tzv. ultimátní baterie

16.12.2015 | University of Cambridge | www.cam.ac.uk

Výzkumníci s úspěchem demonstrovali, jak obejít řadu problémů doprovázejících vývoj tzv. „ultimátní“ baterie.

Podařilo se jim vyvinout funkční laboratorní vzorek lithium-vzduchové baterie s velmi vysokou hustotou energie, která vyniká více než 90% efektivitou oproti dnešním bateriím a více než 2.000 nabíjecími cykly. Výzkumníci tak dokázali, že mnoho problémů, které stojí za zdržením vývoje nové baterie, lze překonat.

Nový návrh lithium-air baterie

Lithium-vzduchové nebo lithium-air baterie jsou označovány jako „ultimátní“ baterie, a to díky teoretické hustotě energie, která dosahuje desetinásobku lithium-ion baterie. To je hodnota srovnatelná s hustotou energie benzínu - elektrický automobil by s takovou baterií, s pětinovou cenou a pětinovou váhou ve srovnání s dnešními bateriemi, dokázal na jedno nabití urazit trasu mezi Londýnem a Edinburghem. Jak tomu nicméně bývá v případě nových technologií, reálně existuje několik praktických problémů, které je potřeba vyřešit, než se lithium-air baterie stanou konkurenčně schopnou alternativou k benzínu.

Výzkumníci z Cambridgeské univerzity nyní předvedli, jak některé z těchto problémů překonat a vyvinuli laboratorní vzorek lithium-vzduchové baterie s vyšší kapacitou, efektivitou a vylepšenou stálostí oproti předchozím pokusům.

Jejich vzorek funguje díky vysoce pórovité, „nadýchané“ karbonové elektrodě vyrobené z grafenu a přísad, které mění chemické reakce probíhající v baterii, díky čemuž je baterie stabilnější a efektivnější. A zatímco výsledky studie jsou slibné, výzkumníci shrnují, že praktické využití jejich nové baterie zůstává otázkou přinejmenším deseti let.

Celý článek na University of Cambridge

Image Credit: University of Cambridge

-jk-