Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 2. 2017. V elektronické verzi na webu od 10. 3. 2017. 

Téma: Elektrické přístroje – spínací, jisticí, ochranné a signalizační; Přístroje pro inteligentní sítě

Hlavní článek
Atypický návrh výkonového stejnosměrného zdroje se středofrekvenčním transformátorovým filtrem rušivého napětí

Číslo 1/2017 vyšlo tiskem 7. 2. 2017. V elektronické verzi na webu od 7. 3. 2017.

Veletrhy a výstavy
Pozvánka na výstavu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE 2017 

Architekturní a scénické osvětlení
Světelný design v kostce – Část 28
Osvětlení spiegeltentu a jeho specifika

Aktuality

V distribuční soustavě (DS) ČEZ Distribuce, a. s. je vyhlášen kalamitní stav Od 9 h dne 24.2.2017 je vyhlášen kalamitní stav v Karlovarském kraji - okres Karlovy Vary…

Veletrh Věda Výzkum Inovace 2017 zahájí místopředseda vlády Pavel Bělobrádek Letošní ročník Veletrhu Věda Výzkum Inovace zahájí na brněnském výstavišti 28. února 2017…

Chytré lampy PRE potvrdily zhoršenou smogovou situaci v Praze Chytré lampy PRE potvrdily v rámci svého pilotního provozu, že v Holešovicích a…

Jak se bydlí v pasivních domech, řeknou jejich majitelé na veletrhu FOR PASIV Další ročník veletrhu FOR PASIV, který je zaměřený na projektování a výstavbu…

Více aktualit

Výzkumníci přišli s novým návrhem tzv. ultimátní baterie

16.12.2015 | University of Cambridge | www.cam.ac.uk

Výzkumníci s úspěchem demonstrovali, jak obejít řadu problémů doprovázejících vývoj tzv. „ultimátní“ baterie.

Podařilo se jim vyvinout funkční laboratorní vzorek lithium-vzduchové baterie s velmi vysokou hustotou energie, která vyniká více než 90% efektivitou oproti dnešním bateriím a více než 2.000 nabíjecími cykly. Výzkumníci tak dokázali, že mnoho problémů, které stojí za zdržením vývoje nové baterie, lze překonat.

Nový návrh lithium-air baterie

Lithium-vzduchové nebo lithium-air baterie jsou označovány jako „ultimátní“ baterie, a to díky teoretické hustotě energie, která dosahuje desetinásobku lithium-ion baterie. To je hodnota srovnatelná s hustotou energie benzínu - elektrický automobil by s takovou baterií, s pětinovou cenou a pětinovou váhou ve srovnání s dnešními bateriemi, dokázal na jedno nabití urazit trasu mezi Londýnem a Edinburghem. Jak tomu nicméně bývá v případě nových technologií, reálně existuje několik praktických problémů, které je potřeba vyřešit, než se lithium-air baterie stanou konkurenčně schopnou alternativou k benzínu.

Výzkumníci z Cambridgeské univerzity nyní předvedli, jak některé z těchto problémů překonat a vyvinuli laboratorní vzorek lithium-vzduchové baterie s vyšší kapacitou, efektivitou a vylepšenou stálostí oproti předchozím pokusům.

Jejich vzorek funguje díky vysoce pórovité, „nadýchané“ karbonové elektrodě vyrobené z grafenu a přísad, které mění chemické reakce probíhající v baterii, díky čemuž je baterie stabilnější a efektivnější. A zatímco výsledky studie jsou slibné, výzkumníci shrnují, že praktické využití jejich nové baterie zůstává otázkou přinejmenším deseti let.

Celý článek na University of Cambridge

Image Credit: University of Cambridge

-jk-