Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2017 vyšlo tiskem 6. 12. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2018. 

Téma: Měření, měřicí přístroje a technika; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Meranie točivých strojov s použitím metódy SFRA
Aplikační možnosti ultrakapacitorů a akumulátorů LiFePO4 v trolejbusové síti Dopravního podniku města Brna

Číslo 6/2017 vyšlo tiskem 11. 12. 2017. V elektronické verzi na webu bude 11. 1. 2018.

Světelnětechnická zařízení
Osvětlení univerzitní budovy Centrale Supélec v Saclay ve Francii
Světlo pro naši budoucnost

Denní světlo
Použití a posuzování světlovodů Solatube®

Aktuality

Temelín dosáhl nejvyšší roční výroby Elektřinu, která by českým domácnostem vystačila na téměř 12 měsíců, vyrobila od začátku…

MONETA Money Bank se jako první firma v ČR rozhodla zcela přejít na elektromobily MONETA Money Bank se jako první společnost v České republice oficiálně rozhodla, že do…

ŠKODA AUTO bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem ŠKODA AUTO bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již…

Soutěž o nejlepší realizovaný projekt KNX instalace Spolek KNX národní skupina České republiky, z. s. vyhlásil soutěž o nejlepší projekt…

Více aktualit

Výzkumníci přišli s novým návrhem tzv. ultimátní baterie

16.12.2015 | University of Cambridge | www.cam.ac.uk

Výzkumníci s úspěchem demonstrovali, jak obejít řadu problémů doprovázejících vývoj tzv. „ultimátní“ baterie.

Podařilo se jim vyvinout funkční laboratorní vzorek lithium-vzduchové baterie s velmi vysokou hustotou energie, která vyniká více než 90% efektivitou oproti dnešním bateriím a více než 2.000 nabíjecími cykly. Výzkumníci tak dokázali, že mnoho problémů, které stojí za zdržením vývoje nové baterie, lze překonat.

Nový návrh lithium-air baterie

Lithium-vzduchové nebo lithium-air baterie jsou označovány jako „ultimátní“ baterie, a to díky teoretické hustotě energie, která dosahuje desetinásobku lithium-ion baterie. To je hodnota srovnatelná s hustotou energie benzínu - elektrický automobil by s takovou baterií, s pětinovou cenou a pětinovou váhou ve srovnání s dnešními bateriemi, dokázal na jedno nabití urazit trasu mezi Londýnem a Edinburghem. Jak tomu nicméně bývá v případě nových technologií, reálně existuje několik praktických problémů, které je potřeba vyřešit, než se lithium-air baterie stanou konkurenčně schopnou alternativou k benzínu.

Výzkumníci z Cambridgeské univerzity nyní předvedli, jak některé z těchto problémů překonat a vyvinuli laboratorní vzorek lithium-vzduchové baterie s vyšší kapacitou, efektivitou a vylepšenou stálostí oproti předchozím pokusům.

Jejich vzorek funguje díky vysoce pórovité, „nadýchané“ karbonové elektrodě vyrobené z grafenu a přísad, které mění chemické reakce probíhající v baterii, díky čemuž je baterie stabilnější a efektivnější. A zatímco výsledky studie jsou slibné, výzkumníci shrnují, že praktické využití jejich nové baterie zůstává otázkou přinejmenším deseti let.

Celý článek na University of Cambridge

Image Credit: University of Cambridge

-jk-