Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2019 vyšlo tiskem 4. 12. 2019. V elektronické verzi na webu 4. 1. 2020. 

Téma: Měřicí přístroje, metody měření a dálkové měření

Hlavní článek
Inovativní postupy při diagnostice částečných výbojů při AC a DC napětí

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 9. 12. 2019. V elektronické verzi na webu 9. 1. 2020.

Činnost odborných organizací
Svetelnotechnická konferencia Vyšehradských krajín LUMEN V4 2020 – 1. oznámenie
23. mezinárodní konference SVĚTLO – LIGHT 2019
56. konference Společnosti pro rozvoj veřejného osvětlení v Plzni
Co je nového v CIE

Osvětlení interiérů
Halla osvětlila nové kanceláře Booking.com v centru Prahy

Aktuality

Veletrh Light+Building slaví dvacáté narozeniny Přijeďte se podívat do Frankfurtu nad Mohanem. V areálu frankfurtského výstaviště se bude…

Cenu ABB za výzkum získal projekt bezbateriového senzoru Grant ve výši 300 000 amerických dolarů získal Ambuj Varshney, který jej využije na…

Rating ČEPS na úrovni Aa3 se stabilním výhledem Ratingová agentura Moody´s aktualizovala ohodnocení akciové společnosti ČEPS na úroveň…

Finále celorepublikové soutěže Energetická olympiáda proběhne na FEL ČVUT v Praze Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 15. listopadu od 8.30 hodin Den…

Více aktualit

Všechny holandské vlaky jsou nyní poháněny větrnou energií

11.01.2017 | Phys.org | www.phys.org

Holandský národní dopravce NS ohlásil, že všechny holandské vlaky jsou nyní jako první na světě poháněny pouze elektřinou, jejíž příjem zajišťují větrné farmy.

Holandská elektrická společnost Eneco vyhrála výběrové řízení před dvěma lety a podepsala s NS 10letý kontrakt. Do ledna roku 2018 měly být všechny vlaky NS napájeny výhradně elektřinou získanou z větrných farem.

Holandské vlaky poháněny větrnou energií

Obě společnosti na svých webových stránkách oznámily, že každý den je díky větrné energii dopravováno více než 600 000 pasažérů. NS odbaví denně kolem 5 500 vlaků.

Jeden větrný mlýn dokáže za hodinu vygenerovat tolik energie, kolik stačí jednomu vlaku na 200 km dlouhou cestu, uvedla společnost NS. Společnost nyní usiluje o snížení množství spotřebované energie na jednoho pasažéra o 35 % do roku 2020 ve srovnání s rokem 2005.

Celý článek na Phys.org

Image Credit: Wikipedia Commons

-jk-