Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 10/2019 vyšlo tiskem 2. 10. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektroenergetika; Zařízení pro přenos a distribuci elektřiny

Hlavní článek
Problematika a měření na invertorových svařovacích zdrojích z hlediska odebíraného proudu

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

ENERGO SUMMIT – vrcholná událost energetického sektoru 15. listopadu 2019 se na pražském výstavišti PVA EXPO PRAHA uskuteční již 5. ročník…

Druhý ročník e-SALON bude větší a plný premiér čisté mobility Na úspěšnou premiéru e-SALON v roce 2018 naváže na výstavišti PVA v Praze Letňanech jeho…

FOR ARCH oslavil třicetiny! Největší stavební veletrh v ČR nemá konkurenci Stovky vystavovatelů napříč obory, tisíce spokojených návštěvníků, desítky novinek a…

Společnost Eaton opět partnerem projektu Machři roku Společnost Eaton Elektrotechnika, která je součástí globálního leadera v oblasti řízení…

Více aktualit

Všechny holandské vlaky jsou nyní poháněny větrnou energií

11.01.2017 | Phys.org | www.phys.org

Holandský národní dopravce NS ohlásil, že všechny holandské vlaky jsou nyní jako první na světě poháněny pouze elektřinou, jejíž příjem zajišťují větrné farmy.

Holandská elektrická společnost Eneco vyhrála výběrové řízení před dvěma lety a podepsala s NS 10letý kontrakt. Do ledna roku 2018 měly být všechny vlaky NS napájeny výhradně elektřinou získanou z větrných farem.

Holandské vlaky poháněny větrnou energií

Obě společnosti na svých webových stránkách oznámily, že každý den je díky větrné energii dopravováno více než 600 000 pasažérů. NS odbaví denně kolem 5 500 vlaků.

Jeden větrný mlýn dokáže za hodinu vygenerovat tolik energie, kolik stačí jednomu vlaku na 200 km dlouhou cestu, uvedla společnost NS. Společnost nyní usiluje o snížení množství spotřebované energie na jednoho pasažéra o 35 % do roku 2020 ve srovnání s rokem 2005.

Celý článek na Phys.org

Image Credit: Wikipedia Commons

-jk-