Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 4/2017 vyšlo tiskem 12. 4. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 5. 2017. 

Téma: Elektroinstalace; Inteligentní budovy; Stavební veletrhy Brno 2017

Hlavní článek
Návrh aplikace pro monitorování technologických procesů v administrativní budově

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Inspirativní osvětlení ze zahraničních veletrhů 

Příslušenství osvětlovacích soustav
Na osvětlení provozu lze šetřit s minimem investic
Maxos fusion – nový rychlomontážní systém Philips
Inteligentní řešení DALISYS® pro řízení osvětlení

Aktuality

Vadné adaptéry Tesla poškozují rychlodobíjecí stanice V uplynulých dnech na rychlodobíjecích stanicích ČEZ zaznamenal už několikátý případ…

Jaký byl Veletrh Dřevostavby a Moderní vytápění 2017? Souběh veletrhů DŘEVOSTAVBY a MODERNÍ VYTÁPĚNÍ je určen všem, kteří řeší stavbu,…

MSV 2017 zacílí na Průmysl 4.0, automatizaci, environmentální technologie, dopravu a logistiku Již potřetí se na MSV 2017 upře pozornost na nové trendy průmyslové výroby. Průmysl 4.0 s…

Současné možnosti elektromobility představí AMPER Motion 2017 Největší přehlídka elektromobility v ČR proběhne 21.- 24. 3. na brněnském výstavišti a…

Více aktualit

Všechny holandské vlaky jsou nyní poháněny větrnou energií

11.01.2017 | Phys.org | www.phys.org

Holandský národní dopravce NS ohlásil, že všechny holandské vlaky jsou nyní jako první na světě poháněny pouze elektřinou, jejíž příjem zajišťují větrné farmy.

Holandská elektrická společnost Eneco vyhrála výběrové řízení před dvěma lety a podepsala s NS 10letý kontrakt. Do ledna roku 2018 měly být všechny vlaky NS napájeny výhradně elektřinou získanou z větrných farem.

Holandské vlaky poháněny větrnou energií

Obě společnosti na svých webových stránkách oznámily, že každý den je díky větrné energii dopravováno více než 600 000 pasažérů. NS odbaví denně kolem 5 500 vlaků.

Jeden větrný mlýn dokáže za hodinu vygenerovat tolik energie, kolik stačí jednomu vlaku na 200 km dlouhou cestu, uvedla společnost NS. Společnost nyní usiluje o snížení množství spotřebované energie na jednoho pasažéra o 35 % do roku 2020 ve srovnání s rokem 2005.

Celý článek na Phys.org

Image Credit: Wikipedia Commons

-jk-