Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2018 vyšlo tiskem 4. 9. 2018. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektrotechnika v průmyslu; 60. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně

Hlavní článek
Smart Cities (3. část – 2. díl)

Číslo 5/2018 vyšlo tiskem 17. 9. 2018. V elektronické verzi na webu ihned.

Osvětlení interiérů
Výběr svítidla podle konceptu interiéru
Unikátní kniha o interiérech právě v prodeji
Pozvánka na seminář Interiéry 2018 – výjimečná akce již posedmé

Aktuality
Pan profesor Jiří Habel odešel – vzpomínky zůstanou

Aktuality

Studentská konference VĚDĚNÍ MLADÝM Univerzita Pardubice ve spolupráci se studenty Universitas zve zejména středoškolské…

TECHNOLOGICKÉ FÓRUM konfrontovalo Programové prohlášení vlády pro stavebnictví Odborný kongres TECHNOLOGICKÉ FÓRUM: investice_technologie zahájil mezinárodní stavební…

Robosoutěž 2018 pro středoškolské týmy Soutěž je určena pro tříčlenné středoškolské týmy z České republiky. Úkolem každého týmu…

Více aktualit

Všechny holandské vlaky jsou nyní poháněny větrnou energií

11.01.2017 | Phys.org | www.phys.org

Holandský národní dopravce NS ohlásil, že všechny holandské vlaky jsou nyní jako první na světě poháněny pouze elektřinou, jejíž příjem zajišťují větrné farmy.

Holandská elektrická společnost Eneco vyhrála výběrové řízení před dvěma lety a podepsala s NS 10letý kontrakt. Do ledna roku 2018 měly být všechny vlaky NS napájeny výhradně elektřinou získanou z větrných farem.

Holandské vlaky poháněny větrnou energií

Obě společnosti na svých webových stránkách oznámily, že každý den je díky větrné energii dopravováno více než 600 000 pasažérů. NS odbaví denně kolem 5 500 vlaků.

Jeden větrný mlýn dokáže za hodinu vygenerovat tolik energie, kolik stačí jednomu vlaku na 200 km dlouhou cestu, uvedla společnost NS. Společnost nyní usiluje o snížení množství spotřebované energie na jednoho pasažéra o 35 % do roku 2020 ve srovnání s rokem 2005.

Celý článek na Phys.org

Image Credit: Wikipedia Commons

-jk-