Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2017 vyšlo tiskem 28. 6. 2017. V elektronické verzi na webu od 28. 7. 2017. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Konektory; Software; Značení a štítkování

Hlavní článek
Elektrická izolace a tepelná vodivost

Číslo 4/2017 vyšlo tiskem 8. 8. 2017. V elektronické verzi na webu bude 8. 9. 2017.

Účinky a užití optického záření
Svatojánský brouček očima světelného technika

Světelnětechnická zařízení
OSRAM TecDay Česká republika 2017
Osvětlení pracovny provinciála dominikánů v Praze
innogy – rekonstrukce administrativního sídla společnosti

Aktuality

FOR ARCH 2017 přinese řadu zajímavých soutěží a konferencí Osmadvacátý ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH, který se uskuteční ve…

Premiér navštívil hlavní sídlo provozovatele přenosové soustavy Předseda vlády Bohuslav Sobotka a ministr průmyslu a obchodu Jiří Havlíček se přímo na…

Finálové kolo soutěže EBEC přivede do Brna 120 nejlepších inženýrů z celé Evropy Co vše je možné stihnout navrhnout, smontovat a následně odprezentovat během dvou dní? To…

Co si akce „Světlo v praxi“ klade za cíle V České republice se prvním rokem koná akce v oblasti světelné techniky, která chce…

Více aktualit

Všechny holandské vlaky jsou nyní poháněny větrnou energií

11.01.2017 | Phys.org | www.phys.org

Holandský národní dopravce NS ohlásil, že všechny holandské vlaky jsou nyní jako první na světě poháněny pouze elektřinou, jejíž příjem zajišťují větrné farmy.

Holandská elektrická společnost Eneco vyhrála výběrové řízení před dvěma lety a podepsala s NS 10letý kontrakt. Do ledna roku 2018 měly být všechny vlaky NS napájeny výhradně elektřinou získanou z větrných farem.

Holandské vlaky poháněny větrnou energií

Obě společnosti na svých webových stránkách oznámily, že každý den je díky větrné energii dopravováno více než 600 000 pasažérů. NS odbaví denně kolem 5 500 vlaků.

Jeden větrný mlýn dokáže za hodinu vygenerovat tolik energie, kolik stačí jednomu vlaku na 200 km dlouhou cestu, uvedla společnost NS. Společnost nyní usiluje o snížení množství spotřebované energie na jednoho pasažéra o 35 % do roku 2020 ve srovnání s rokem 2005.

Celý článek na Phys.org

Image Credit: Wikipedia Commons

-jk-