Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 3/2019 vyšlo tiskem 11. 3. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Amper 2019 – 27. mezinárodní elektrotechnický veletrh

Hlavní článek
Smart Cities (8. část)

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 15. 3. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Architekturní a scénické osvětlení
Architekturní osvětlení hradu Bečov nad Teplou
Světelný design v kostce (41)
Analýza světelného obrazu trochu více teoreticky

Denní světlo
Největší chyby v návrhu denního osvětlení budov

Aktuality

Největší větrná elektrárna v Česku pomohla skupině Portiva překonat rekord Energetická divize investiční skupiny Portiva loni dokázala vyrobit nejvíce elektrické…

Světlo v architektuře - 6. ročník specializované výstavy V březnu budou zářit nejen hvězdy, ale i svítidla na výstavě SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE!

Diskuze u kulatého stolu nastínila trendy v oblasti chytrých budov Kulatý stůl uspořádaný Kanceláří Evropského parlamentu ve spolupráci s Aliancí pro…

CANDELA 2019 – 7. ročník konference o veřejném osvětlení Jsou opravdu dominantním zdrojem rušivého světla soustavy veřejného osvětlení jak…

Více aktualit

Volvo bude testovat robotická auta v běžném provozu

06.12.2013 | |

Volvo společně s konsorciem švédských výzkumných institucí bude od roku 2017 testovat v Gothenburgu a okolí robotická auta. Projekt začne příští rok sociologickým průzkumem mezi zákazníky a vývojem hardwaru. Testovací flotila by měla mít 100 vozidel schopných přepínat mezi plně automatickým modem a manuálním řízením.

Záměr má plnou podporu Gothenburské radnice. Město si totiž uvědomuje, že by v budoucnu mohlo z projektu profitovat plynulejším provozem a pokud se autonomní vozidla podaří integorvat do vhodného systému sdílení aut, tak také menší potřebou parkovacích míst. Pro testy budou zpřístupněny jen některé ulice. Toto omezení dobře ilustruje limity dnešních robotických aut. Některá místa jsou pro ně „jednodušší“ než jiná a systémy pro zvládání těch obtížnějších se zatím vyvíjejí. Obdobně jako jiné automobilky které pracují na autonomním vozidle, také Volvo rozděluje úkol na menší části, které nasazuje v sériových vozidlech. Příští generace modelu XC 90 tak bude schopna sama zaparkovat a mít některé jiné samořídicí funkce.

Protože tento Gothenburský projekt bude mít navíc přepínání mezi autonomním řízením a lidskou obsluhou, měl by Volvu pomoct lépe prozkoumat právě problematiku momentu převzetí řízení zpět lidskou posádkou. Volvo bude řešit podobnou otázku, která již dlouho trrápí BMW: jak řešit kritické situace v případech, kdy není dostatek času k předání řízení zpět člověku za volantem.

Celá tisková zpráva ZDE