Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2018 vyšlo tiskem 4. 9. 2018. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektrotechnika v průmyslu; 60. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně

Hlavní článek
Smart Cities (3. část – 2. díl)

Číslo 5/2018 vyšlo tiskem 17. 9. 2018. V elektronické verzi na webu ihned.

Osvětlení interiérů
Výběr svítidla podle konceptu interiéru
Unikátní kniha o interiérech právě v prodeji
Pozvánka na seminář Interiéry 2018 – výjimečná akce již posedmé

Aktuality
Pan profesor Jiří Habel odešel – vzpomínky zůstanou

Aktuality

Studentská konference VĚDĚNÍ MLADÝM Univerzita Pardubice ve spolupráci se studenty Universitas zve zejména středoškolské…

TECHNOLOGICKÉ FÓRUM konfrontovalo Programové prohlášení vlády pro stavebnictví Odborný kongres TECHNOLOGICKÉ FÓRUM: investice_technologie zahájil mezinárodní stavební…

Robosoutěž 2018 pro středoškolské týmy Soutěž je určena pro tříčlenné středoškolské týmy z České republiky. Úkolem každého týmu…

Více aktualit

Volvo bude testovat robotická auta v běžném provozu

06.12.2013 | |

Volvo společně s konsorciem švédských výzkumných institucí bude od roku 2017 testovat v Gothenburgu a okolí robotická auta. Projekt začne příští rok sociologickým průzkumem mezi zákazníky a vývojem hardwaru. Testovací flotila by měla mít 100 vozidel schopných přepínat mezi plně automatickým modem a manuálním řízením.

Záměr má plnou podporu Gothenburské radnice. Město si totiž uvědomuje, že by v budoucnu mohlo z projektu profitovat plynulejším provozem a pokud se autonomní vozidla podaří integorvat do vhodného systému sdílení aut, tak také menší potřebou parkovacích míst. Pro testy budou zpřístupněny jen některé ulice. Toto omezení dobře ilustruje limity dnešních robotických aut. Některá místa jsou pro ně „jednodušší“ než jiná a systémy pro zvládání těch obtížnějších se zatím vyvíjejí. Obdobně jako jiné automobilky které pracují na autonomním vozidle, také Volvo rozděluje úkol na menší části, které nasazuje v sériových vozidlech. Příští generace modelu XC 90 tak bude schopna sama zaparkovat a mít některé jiné samořídicí funkce.

Protože tento Gothenburský projekt bude mít navíc přepínání mezi autonomním řízením a lidskou obsluhou, měl by Volvu pomoct lépe prozkoumat právě problematiku momentu převzetí řízení zpět lidskou posádkou. Volvo bude řešit podobnou otázku, která již dlouho trrápí BMW: jak řešit kritické situace v případech, kdy není dostatek času k předání řízení zpět člověku za volantem.

Celá tisková zpráva ZDE