Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 4/2018 vyšlo tiskem 18. 4. 2018. V elektronické verzi na webu od 15. 5. 2018. 

Téma: Elektroinstalace; Inteligentní budovy; IoT; HVAC

Hlavní článek
Smart Cities (1. část)

Číslo 2/2018 vyšlo tiskem 16. 3. 2018. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Interiérová elita opět po roce v Letňanech

Svítidla a světelné přístroje
Nouzové osvětlení
Budoucnost průmyslového osvětlení se jmenuje INNOVA
Svítidlo GOLY – praktické svítidlo high bay“
McLED® – značka kvalitního LED osvětlení
Svítidlo VOLGA EU – naše volba pro Evropu

Aktuality

Mezinárodní strojírenský veletrh oslaví šedesátku s novým vizuálem Ozubené kolo, modrá a červená barva, šipky a uprostřed písmena MSV - česká zkratka,…

ČEPS, a.s., hospodařila vloni se ziskem přes 2,8 miliardy Akciová společnost ČEPS vykázala za rok 2017 zisk 2,897 miliardy před zdaněním. K nárůstu…

ABB v České republice buduje síť rychlonabíjecích stanic Síť rychlonabíjecích stanic pro elektrická vozidla se v České republice díky technologiím…

60. ročník Mezinárodního strojírenského veletrhu Zapište si do kalendářů 1. – 5. října 2018. V tomto termínu se totiž na brněnském…

Více aktualit

Volvo bude testovat robotická auta v běžném provozu

06.12.2013 | |

Volvo společně s konsorciem švédských výzkumných institucí bude od roku 2017 testovat v Gothenburgu a okolí robotická auta. Projekt začne příští rok sociologickým průzkumem mezi zákazníky a vývojem hardwaru. Testovací flotila by měla mít 100 vozidel schopných přepínat mezi plně automatickým modem a manuálním řízením.

Záměr má plnou podporu Gothenburské radnice. Město si totiž uvědomuje, že by v budoucnu mohlo z projektu profitovat plynulejším provozem a pokud se autonomní vozidla podaří integorvat do vhodného systému sdílení aut, tak také menší potřebou parkovacích míst. Pro testy budou zpřístupněny jen některé ulice. Toto omezení dobře ilustruje limity dnešních robotických aut. Některá místa jsou pro ně „jednodušší“ než jiná a systémy pro zvládání těch obtížnějších se zatím vyvíjejí. Obdobně jako jiné automobilky které pracují na autonomním vozidle, také Volvo rozděluje úkol na menší části, které nasazuje v sériových vozidlech. Příští generace modelu XC 90 tak bude schopna sama zaparkovat a mít některé jiné samořídicí funkce.

Protože tento Gothenburský projekt bude mít navíc přepínání mezi autonomním řízením a lidskou obsluhou, měl by Volvu pomoct lépe prozkoumat právě problematiku momentu převzetí řízení zpět lidskou posádkou. Volvo bude řešit podobnou otázku, která již dlouho trrápí BMW: jak řešit kritické situace v případech, kdy není dostatek času k předání řízení zpět člověku za volantem.

Celá tisková zpráva ZDE