Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2019 vyšlo tiskem 4. 12. 2019. V elektronické verzi na webu 4. 1. 2020. 

Téma: Měřicí přístroje, metody měření a dálkové měření

Hlavní článek
Inovativní postupy při diagnostice částečných výbojů při AC a DC napětí

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 9. 12. 2019. V elektronické verzi na webu 9. 1. 2020.

Činnost odborných organizací
Svetelnotechnická konferencia Vyšehradských krajín LUMEN V4 2020 – 1. oznámenie
23. mezinárodní konference SVĚTLO – LIGHT 2019
56. konference Společnosti pro rozvoj veřejného osvětlení v Plzni
Co je nového v CIE

Osvětlení interiérů
Halla osvětlila nové kanceláře Booking.com v centru Prahy

Aktuality

Česká komora architektů vyhlásila 5. ročník České ceny za architekturu Soutěžní přehlídka je otevřena architektonickým realizacím postaveným na území České…

FOR CITY 2020: Inovace pro města, obce i regiony Jaká inovativní řešení, která pomocí moderních technologií zvýší kvalitu života obyvatel…

Nový elektronický obchod Rosatomu usnadňuje povolování nových jaderných bloků Koncern Rosenergoatom (elektroenergetická divize ruské korporace pro atomovou energii…

Veletrh Light+Building slaví dvacáté narozeniny Přijeďte se podívat do Frankfurtu nad Mohanem. V areálu frankfurtského výstaviště se bude…

Více aktualit

Volvo bude testovat robotická auta v běžném provozu

06.12.2013 | |

Volvo společně s konsorciem švédských výzkumných institucí bude od roku 2017 testovat v Gothenburgu a okolí robotická auta. Projekt začne příští rok sociologickým průzkumem mezi zákazníky a vývojem hardwaru. Testovací flotila by měla mít 100 vozidel schopných přepínat mezi plně automatickým modem a manuálním řízením.

Záměr má plnou podporu Gothenburské radnice. Město si totiž uvědomuje, že by v budoucnu mohlo z projektu profitovat plynulejším provozem a pokud se autonomní vozidla podaří integorvat do vhodného systému sdílení aut, tak také menší potřebou parkovacích míst. Pro testy budou zpřístupněny jen některé ulice. Toto omezení dobře ilustruje limity dnešních robotických aut. Některá místa jsou pro ně „jednodušší“ než jiná a systémy pro zvládání těch obtížnějších se zatím vyvíjejí. Obdobně jako jiné automobilky které pracují na autonomním vozidle, také Volvo rozděluje úkol na menší části, které nasazuje v sériových vozidlech. Příští generace modelu XC 90 tak bude schopna sama zaparkovat a mít některé jiné samořídicí funkce.

Protože tento Gothenburský projekt bude mít navíc přepínání mezi autonomním řízením a lidskou obsluhou, měl by Volvu pomoct lépe prozkoumat právě problematiku momentu převzetí řízení zpět lidskou posádkou. Volvo bude řešit podobnou otázku, která již dlouho trrápí BMW: jak řešit kritické situace v případech, kdy není dostatek času k předání řízení zpět člověku za volantem.

Celá tisková zpráva ZDE