Aktuální vydání

Číslo 3/2020 vyšlo tiskem 13. 3. 2020. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Trendy v elektrotechnice a souvisejících oborech

Hlavní článek
Využití měniče frekvence pro experimentální zařízení

Číslo 2/2020 vyšlo tiskem 6. 3. 2020. V elektronické verzi na webu ihned.

Trh, obchod, podnikání
BOOBA v novém showroomu, který předčil veškerá očekávání
Rozhovor s předsedou představenstva Technologií hlavního města Prahy

Denní světlo
Diagram zastínění pro 21. březen
Moderní metody získávání dat pro zpracování světelnětechnických posudků

Volvo bude testovat robotická auta v běžném provozu

6. 12. 2013 | |

Volvo společně s konsorciem švédských výzkumných institucí bude od roku 2017 testovat v Gothenburgu a okolí robotická auta. Projekt začne příští rok sociologickým průzkumem mezi zákazníky a vývojem hardwaru. Testovací flotila by měla mít 100 vozidel schopných přepínat mezi plně automatickým modem a manuálním řízením.

Záměr má plnou podporu Gothenburské radnice. Město si totiž uvědomuje, že by v budoucnu mohlo z projektu profitovat plynulejším provozem a pokud se autonomní vozidla podaří integorvat do vhodného systému sdílení aut, tak také menší potřebou parkovacích míst. Pro testy budou zpřístupněny jen některé ulice. Toto omezení dobře ilustruje limity dnešních robotických aut. Některá místa jsou pro ně „jednodušší“ než jiná a systémy pro zvládání těch obtížnějších se zatím vyvíjejí. Obdobně jako jiné automobilky které pracují na autonomním vozidle, také Volvo rozděluje úkol na menší části, které nasazuje v sériových vozidlech. Příští generace modelu XC 90 tak bude schopna sama zaparkovat a mít některé jiné samořídicí funkce.

Protože tento Gothenburský projekt bude mít navíc přepínání mezi autonomním řízením a lidskou obsluhou, měl by Volvu pomoct lépe prozkoumat právě problematiku momentu převzetí řízení zpět lidskou posádkou. Volvo bude řešit podobnou otázku, která již dlouho trrápí BMW: jak řešit kritické situace v případech, kdy není dostatek času k předání řízení zpět člověku za volantem.

Celá tisková zpráva ZDE