Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2019 vyšlo tiskem 26. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 26. 7. 2019. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Správa aktiv a potřeba diagnostiky v Průmyslu 4.0

Číslo 3/2019 vyšlo tiskem 11. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 15. 7. 2019.

Veletrhy a výstavy
Euroluce 2019 očima designérky
Výstava Světlo v architektuře 2019
Amper 2019 v zajetí „chytrých“ technologií

Pro osvěžení paměti
Osvětlovací sklo z Kamenného pahorku

Aktuality

Digitální továrna 2.0 na MSV 2019 Digitální továrna 2.0 je jedním z hlavních témat Mezinárodního strojírenského veletrhu…

Historicky nejvyšší grant Evropské unie dostal česko-slovenský energetický projekt ACON Společnosti E.ON Distribuce a Západoslovenská distribuční (ZSD) získaly od Evropské…

Viceprezidentem asociace ENTSO-E zvolen člen představenstva ČEPS, a.s., Zbyněk Boldiš Zbyněk Boldiš, člen představenstva ČEPS, a.s., byl zvolen do funkce viceprezidenta…

Drony z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze budou obhajovat vítězství v Abu Dhabi Utkají se o hlavní cenu 1 milion dolarů. Testy systému spolupracujících autonomních dronů…

Více aktualit

Vize Elona Muska se naplňuje - Hyperloop One slaví úspěch

07.08.2017 | ExtremeTech | www.extremetech.com

Uběhly již čtyři roky od chvíle, co Elon Musk zveřejnil svůj koncept super rychlého gravitačního vlaku, který nazval Hyperloop.  Od té doby se realizace jeho nápadu chopilo několik společností, z nichž Hyperloop One je momentálně realizaci převratného přepravního prostředku nejblíže. Společnost Hyperloop One sestavila funkční prototyp v poušti nedaleko Las Vegas, který nedávno dosáhl vynikajících výsledků.

Každá společnost vyniká poněkud odlišným designem Hyperloop, ale jednu věc mají všechny návrhy společnou - zapečetěný nízkotlaký tunel, kterým speciální kabina cestuje.  Hyperloop tak může díky nízkému odporu vzduchu teoreticky dosáhnout téměř nadzvukové rychlosti. Hyperloop One využívá k odstranění tření princip magnetické levitace, zatímco původní návrh Elona Muska počítal se vzduchovými ložisky.

Hyperloop One

Podle slov společnosti Hyperloop One je tlak v pětisetmetrové testovací dráze snížen na ekvivalent vzduchu ve výšce 61 km nad hladinou moře, což je vzdálenost na půl cesty do vesmíru.  Tlak v takové výšce se blíží vakuu, což je asi o 1 mbar méně než v původním návrhu Hyperloop. Bezpilotní testovací plošina dosáhla v tomto uměle vytvořeném prostředí rychlosti 310 km/h při akceleraci na ploše téměř 300 metrů.

Celý článek na ExtremeTech

Image Credit: Hyperloop One

-jk-