Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2019 vyšlo tiskem 3. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektrotechnika v průmyslu; 61. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně

Hlavní článek
Proudové chrániče – přehled a použití

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

ČEPS, a.s., v prvním pololetí vykázala zisk 2,3 mld., investovat bude do rozvoje soustavy Akciová společnost ČEPS uzavřela první polovinu roku 2019 se ziskem před zdaněním v…

ČEPS dokončila zaústění nejdelšího vedení zvn Společnost ČEPS dokončila realizaci zaústění nejdelšího vedení zvn v ČR V413, spojujícího…

Cenu Architekt roku 2019 získal český architekt Stanislav Fiala Ocenění za mimořádný přínos architektuře v posledních pěti letech, cenu Architekt roku…

VACON® drives zajišťují maximální provozuschopnost v největších ocelárnách v České republice Zřídkakdy je spolehlivá doba provozu tak kritická, jako při kontilití v ocelárnách. Aby…

Více aktualit

Vize Elona Muska se naplňuje - Hyperloop One slaví úspěch

07.08.2017 | ExtremeTech | www.extremetech.com

Uběhly již čtyři roky od chvíle, co Elon Musk zveřejnil svůj koncept super rychlého gravitačního vlaku, který nazval Hyperloop.  Od té doby se realizace jeho nápadu chopilo několik společností, z nichž Hyperloop One je momentálně realizaci převratného přepravního prostředku nejblíže. Společnost Hyperloop One sestavila funkční prototyp v poušti nedaleko Las Vegas, který nedávno dosáhl vynikajících výsledků.

Každá společnost vyniká poněkud odlišným designem Hyperloop, ale jednu věc mají všechny návrhy společnou - zapečetěný nízkotlaký tunel, kterým speciální kabina cestuje.  Hyperloop tak může díky nízkému odporu vzduchu teoreticky dosáhnout téměř nadzvukové rychlosti. Hyperloop One využívá k odstranění tření princip magnetické levitace, zatímco původní návrh Elona Muska počítal se vzduchovými ložisky.

Hyperloop One

Podle slov společnosti Hyperloop One je tlak v pětisetmetrové testovací dráze snížen na ekvivalent vzduchu ve výšce 61 km nad hladinou moře, což je vzdálenost na půl cesty do vesmíru.  Tlak v takové výšce se blíží vakuu, což je asi o 1 mbar méně než v původním návrhu Hyperloop. Bezpilotní testovací plošina dosáhla v tomto uměle vytvořeném prostředí rychlosti 310 km/h při akceleraci na ploše téměř 300 metrů.

Celý článek na ExtremeTech

Image Credit: Hyperloop One

-jk-