Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2019 vyšlo tiskem 6. 11. 2019. V elektronické verzi na webu 2. 12. 2019. 

Téma: Elektrické rozváděče a rozváděčová technika; rozvodny

Hlavní článek
Příčina mechanického chvění těžních synchronních motorů Palašer a jeho odstranění

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

Finále celorepublikové soutěže Energetická olympiáda proběhne na FEL ČVUT v Praze Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 15. listopadu od 8.30 hodin Den…

Chystaná digitalizace stavebnictví pomůže zkvalitnit budovy a ušetřit miliardy Od roku 2022 bude muset být u všech nadlimitních veřejných zakázek v českém stavebnictví…

Co vozí energetici v autě? TETRIS CHALLENGE Co vše se vejde energetikům do auta, které používají metodu práce pod napětím (PPN) –…

ENERGO SUMMIT – vrcholná událost energetického sektoru 15. listopadu 2019 se na pražském výstavišti PVA EXPO PRAHA uskuteční již 5. ročník…

Více aktualit

Vize Elona Muska se naplňuje - Hyperloop One slaví úspěch

07.08.2017 | ExtremeTech | www.extremetech.com

Uběhly již čtyři roky od chvíle, co Elon Musk zveřejnil svůj koncept super rychlého gravitačního vlaku, který nazval Hyperloop.  Od té doby se realizace jeho nápadu chopilo několik společností, z nichž Hyperloop One je momentálně realizaci převratného přepravního prostředku nejblíže. Společnost Hyperloop One sestavila funkční prototyp v poušti nedaleko Las Vegas, který nedávno dosáhl vynikajících výsledků.

Každá společnost vyniká poněkud odlišným designem Hyperloop, ale jednu věc mají všechny návrhy společnou - zapečetěný nízkotlaký tunel, kterým speciální kabina cestuje.  Hyperloop tak může díky nízkému odporu vzduchu teoreticky dosáhnout téměř nadzvukové rychlosti. Hyperloop One využívá k odstranění tření princip magnetické levitace, zatímco původní návrh Elona Muska počítal se vzduchovými ložisky.

Hyperloop One

Podle slov společnosti Hyperloop One je tlak v pětisetmetrové testovací dráze snížen na ekvivalent vzduchu ve výšce 61 km nad hladinou moře, což je vzdálenost na půl cesty do vesmíru.  Tlak v takové výšce se blíží vakuu, což je asi o 1 mbar méně než v původním návrhu Hyperloop. Bezpilotní testovací plošina dosáhla v tomto uměle vytvořeném prostředí rychlosti 310 km/h při akceleraci na ploše téměř 300 metrů.

Celý článek na ExtremeTech

Image Credit: Hyperloop One

-jk-