Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2018 vyšlo tiskem 27. 6. 2018. V elektronické verzi na webu od 27. 7. 2018. 

Téma: Kabely, vodiče, kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Parametrizace obvodových modelů lithiových akumulátorů pro elektromobilitu
Smart Cities (3. část – 1. díl)

Číslo 3/2018 vyšlo tiskem 15. 6. 2018. V elektronické verzi na webu 16. 7. 2018.

Příslušenství osvětlovacích soustav
Večer s Foxtrotem na Českém nebi

Veřejné osvětlení
Nadčasové svítidlo pro veřejné osvětlení – Streetlight 11
Ovládání veřejného osvětlení

Aktuality

ČEZ ESCO získala svou historicky největší zakázku v osvětlení ČEZ Energetické služby, dceřiná společnost ČEZ ESCO, dodá osvětlení pro 59 obchodů…

Energetici v Dukovanech spustili čtvrtý blok, elektřinu vyrábí všechny bloky V Jaderné elektrárně Dukovany energetici spustili čtvrtý výrobní blok. Ukončili tak…

Nejlepší studenti 2018 nalezeni Do finálového kola 8. ročníku soutěže Nejlepší student, které se konalo 20. června 2018 v…

Výběrové řízení na dodavatele pro krytí ztrát pokračuje pátým aukčním kolem Páté aukční kolo výběrového řízení na dodavatele elektřiny pro krytí ztrát v přenosové…

Více aktualit

Vize Elona Muska se naplňuje - Hyperloop One slaví úspěch

07.08.2017 | ExtremeTech | www.extremetech.com

Uběhly již čtyři roky od chvíle, co Elon Musk zveřejnil svůj koncept super rychlého gravitačního vlaku, který nazval Hyperloop.  Od té doby se realizace jeho nápadu chopilo několik společností, z nichž Hyperloop One je momentálně realizaci převratného přepravního prostředku nejblíže. Společnost Hyperloop One sestavila funkční prototyp v poušti nedaleko Las Vegas, který nedávno dosáhl vynikajících výsledků.

Každá společnost vyniká poněkud odlišným designem Hyperloop, ale jednu věc mají všechny návrhy společnou - zapečetěný nízkotlaký tunel, kterým speciální kabina cestuje.  Hyperloop tak může díky nízkému odporu vzduchu teoreticky dosáhnout téměř nadzvukové rychlosti. Hyperloop One využívá k odstranění tření princip magnetické levitace, zatímco původní návrh Elona Muska počítal se vzduchovými ložisky.

Hyperloop One

Podle slov společnosti Hyperloop One je tlak v pětisetmetrové testovací dráze snížen na ekvivalent vzduchu ve výšce 61 km nad hladinou moře, což je vzdálenost na půl cesty do vesmíru.  Tlak v takové výšce se blíží vakuu, což je asi o 1 mbar méně než v původním návrhu Hyperloop. Bezpilotní testovací plošina dosáhla v tomto uměle vytvořeném prostředí rychlosti 310 km/h při akceleraci na ploše téměř 300 metrů.

Celý článek na ExtremeTech

Image Credit: Hyperloop One

-jk-