Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2019 vyšlo tiskem 16. 1. 2019. V elektronické verzi na webu 12. 2. 2019. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Elektroinstalační materiál

Hlavní článek
Elektricky vodivá lepidla pro elektrotechniku
Smart Cities (6. část)

Číslo 6/2018 vyšlo tiskem 3. 12. 2018. V elektronické verzi na webu 4. 1. 2019.

Svítidla a světelné přístroje
Modulární světlomety Siteco
Dekorativní svítidlo PRESBETON H-E-X z ucelené řady městského mobiliáře
LED svítidla ESALITE – revoluce v oblasti průmyslového osvětlení

Denní světlo
O mediánové osvětlenosti denním světlem
Odborný seminář Denní světlo v praxi

Aktuality

Personální inzerce Společnost AZ Elektrostav, a.s., z Nymburka, a její dceřiná společnost ELTRAF, a.s., se…

Fórum automatizace 2019 ukáže perspektivy a úskalí digitalizace Cesta k digitalizaci v průmyslu, infrastruktuře, dopravě a dalších oborech může být i…

Ing. Martin Durčák zvolen předsedou představenstva ČEPS, a.s. Představenstvo společnosti ČEPS zvolilo na svém mimořádném zasedání předsedou…

ČEZ Distribuce se cvičně bránila kybernetickému útoku Hrozba kybernetických útoků je v poslední době stále častěji skloňované téma. Hned…

Více aktualit

Vize Elona Muska se naplňuje - Hyperloop One slaví úspěch

07.08.2017 | ExtremeTech | www.extremetech.com

Uběhly již čtyři roky od chvíle, co Elon Musk zveřejnil svůj koncept super rychlého gravitačního vlaku, který nazval Hyperloop.  Od té doby se realizace jeho nápadu chopilo několik společností, z nichž Hyperloop One je momentálně realizaci převratného přepravního prostředku nejblíže. Společnost Hyperloop One sestavila funkční prototyp v poušti nedaleko Las Vegas, který nedávno dosáhl vynikajících výsledků.

Každá společnost vyniká poněkud odlišným designem Hyperloop, ale jednu věc mají všechny návrhy společnou - zapečetěný nízkotlaký tunel, kterým speciální kabina cestuje.  Hyperloop tak může díky nízkému odporu vzduchu teoreticky dosáhnout téměř nadzvukové rychlosti. Hyperloop One využívá k odstranění tření princip magnetické levitace, zatímco původní návrh Elona Muska počítal se vzduchovými ložisky.

Hyperloop One

Podle slov společnosti Hyperloop One je tlak v pětisetmetrové testovací dráze snížen na ekvivalent vzduchu ve výšce 61 km nad hladinou moře, což je vzdálenost na půl cesty do vesmíru.  Tlak v takové výšce se blíží vakuu, což je asi o 1 mbar méně než v původním návrhu Hyperloop. Bezpilotní testovací plošina dosáhla v tomto uměle vytvořeném prostředí rychlosti 310 km/h při akceleraci na ploše téměř 300 metrů.

Celý článek na ExtremeTech

Image Credit: Hyperloop One

-jk-