Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2016 vyšlo tiskem 7. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 6. 1. 2017. 

Téma: Měření, měřicí přístroje a měřicí technika; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Lithiové trakční akumulátory pro elektromobilitu (2. část – dokončení)

Číslo 6/2016 vyšlo tiskem 5. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2017.

Osvětlení interiérů
Seminář Interiéry 2016 – páté výročí
Součinnost bytového interiéru a osvětlení 

Normy, předpisy a doporučení
Nové normy pro osvětlení pozemních komunikací

Aktuality

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Loňská výroba Temelína by stačila k pokrytí téměř roční spotřeby českých domácností Přesně 12,1 terawatthodin elektřiny (TWh) loni vyrobila Jaderná elektrárna Temelín. Je to…

Osmý ročník Robosoutěže Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ovládli studenti Gymnázia Zlín V pátek 16. prosince se v Zengerově posluchárně Fakulty elektrotechnické ČVUT na Karlově…

Společnost ABF převzala značku projektu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE Specializovanou výstavu svítidel, designu a příslušenství s názvem SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE…

Více aktualit

Vědci z MIT navrhli nový typ křídel pro moderní letadla

04.11.2016 | MIT | news.mit.edu

Nový design křídla, který má potenciál zjednodušit výrobní proces a snížit spotřebu paliva zdokonalením aerodynamiky křídla, stejně jako jeho pohyblivosti, je založen na systému drobných, lehkých zásuvných modulů. Celý systém dokáže sestavit tým malých specializovaných robotů.

Již několik let se výzkumníci snaží přijít s bezpečným způsobem, kterým by dosáhli ohebnosti křídel. Ty by konečně mohly nahradit tradiční, oddělené a pohybující se povrchy, ale z jejich snahy zatím nevzešlo žádní skutečné řešení. Největší výzvu představuje fakt, že většina z těchto pokusů byla založena na deformaci křídla mechanickými postupy uvnitř křídla, ale tyto konstrukce byly příliš těžkopádné a vyrušily všechny výhody efektivního chodu výhodnějších aerodynamičtějších povrchů.

Vědci z MIT vyvinuli nový typ křídla

Nový koncept je založen na použití většího pole drobných a lehkých konstrukčních kusů, které výzkumníci nazývají „digitální materiály”. Z těchto kusů může být sestaven doslova nekonečný počet tvarů, podobně jako když skládáte kostičky Lego. Samotná montáž, kterou pro účely experimentu prováděli výzkumníci ručně, může být svěřena do rukou robotů, kteří by při sestavování mohli díky drobným rozměrům operovat jak na povrchu, tak uvnitř celé konstrukce. Prototyp techto robotů již výzkumníci z MIT vyvinuli.

Celý článek na MIT

Image Credit: MIT

-jk-