Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2018 vyšlo tiskem 5. 12. 2018. V elektronické verzi na webu 5. 1. 2019. 

Téma: Měření a měřicí přístroje; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Termovízne merania v energetike
Smart Cities (5. část)

Číslo 6/2018 vyšlo tiskem 3. 12. 2018. V elektronické verzi na webu 4. 1. 2019.

Svítidla a světelné přístroje
Modulární světlomety Siteco
Dekorativní svítidlo PRESBETON H-E-X z ucelené řady městského mobiliáře
LED svítidla ESALITE – revoluce v oblasti průmyslového osvětlení

Denní světlo
O mediánové osvětlenosti denním světlem
Odborný seminář Denní světlo v praxi

Aktuality

Zavedení družicové navigace na pražské tramvaje může zvýšit jejich bezpečnost Technologii dnes otestovali odborníci z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ve…

ŠKODA AUTO DigiLab začíná v Praze testovat mobilní nabíjecí stanice pro elektromobily ŠKODA AUTO DigiLab spustila v Praze pilotní fázi nového projektu mobilních nabíjecích…

Nejlepší projekt energetických úspor na Slovensku je z dílny ENESA z ČEZ ESCO V Bratislavě se předávaly ceny za nejlepší slovenské energeticky úsporné projekty. Letos…

Veletrh DŘEVOSTAVBY 2019 se bude konat souběžně s veletrhem MODERNÍ VYTÁPĚNÍ 2019 14. Veletrh DŘEVOSTAVBY 2019 nabídne vše, co lze ze dřeva vyrobit, moderní technologie,…

Více aktualit

Vědci z MIT navrhli nový typ křídel pro moderní letadla

04.11.2016 | MIT | news.mit.edu

Nový design křídla, který má potenciál zjednodušit výrobní proces a snížit spotřebu paliva zdokonalením aerodynamiky křídla, stejně jako jeho pohyblivosti, je založen na systému drobných, lehkých zásuvných modulů. Celý systém dokáže sestavit tým malých specializovaných robotů.

Již několik let se výzkumníci snaží přijít s bezpečným způsobem, kterým by dosáhli ohebnosti křídel. Ty by konečně mohly nahradit tradiční, oddělené a pohybující se povrchy, ale z jejich snahy zatím nevzešlo žádní skutečné řešení. Největší výzvu představuje fakt, že většina z těchto pokusů byla založena na deformaci křídla mechanickými postupy uvnitř křídla, ale tyto konstrukce byly příliš těžkopádné a vyrušily všechny výhody efektivního chodu výhodnějších aerodynamičtějších povrchů.

Vědci z MIT vyvinuli nový typ křídla

Nový koncept je založen na použití většího pole drobných a lehkých konstrukčních kusů, které výzkumníci nazývají „digitální materiály”. Z těchto kusů může být sestaven doslova nekonečný počet tvarů, podobně jako když skládáte kostičky Lego. Samotná montáž, kterou pro účely experimentu prováděli výzkumníci ručně, může být svěřena do rukou robotů, kteří by při sestavování mohli díky drobným rozměrům operovat jak na povrchu, tak uvnitř celé konstrukce. Prototyp techto robotů již výzkumníci z MIT vyvinuli.

Celý článek na MIT

Image Credit: MIT

-jk-