Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 10/2019 vyšlo tiskem 2. 10. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektroenergetika; Zařízení pro přenos a distribuci elektřiny

Hlavní článek
Problematika a měření na invertorových svařovacích zdrojích z hlediska odebíraného proudu

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

Co vozí energetici v autě? TETRIS CHALLENGE Co vše se vejde energetikům do auta, které používají metodu práce pod napětím (PPN) –…

ENERGO SUMMIT – vrcholná událost energetického sektoru 15. listopadu 2019 se na pražském výstavišti PVA EXPO PRAHA uskuteční již 5. ročník…

Druhý ročník e-SALON bude větší a plný premiér čisté mobility Na úspěšnou premiéru e-SALON v roce 2018 naváže na výstavišti PVA v Praze Letňanech jeho…

FOR ARCH oslavil třicetiny! Největší stavební veletrh v ČR nemá konkurenci Stovky vystavovatelů napříč obory, tisíce spokojených návštěvníků, desítky novinek a…

Více aktualit

Vědci z MIT navrhli nový typ křídel pro moderní letadla

04.11.2016 | MIT | news.mit.edu

Nový design křídla, který má potenciál zjednodušit výrobní proces a snížit spotřebu paliva zdokonalením aerodynamiky křídla, stejně jako jeho pohyblivosti, je založen na systému drobných, lehkých zásuvných modulů. Celý systém dokáže sestavit tým malých specializovaných robotů.

Již několik let se výzkumníci snaží přijít s bezpečným způsobem, kterým by dosáhli ohebnosti křídel. Ty by konečně mohly nahradit tradiční, oddělené a pohybující se povrchy, ale z jejich snahy zatím nevzešlo žádní skutečné řešení. Největší výzvu představuje fakt, že většina z těchto pokusů byla založena na deformaci křídla mechanickými postupy uvnitř křídla, ale tyto konstrukce byly příliš těžkopádné a vyrušily všechny výhody efektivního chodu výhodnějších aerodynamičtějších povrchů.

Vědci z MIT vyvinuli nový typ křídla

Nový koncept je založen na použití většího pole drobných a lehkých konstrukčních kusů, které výzkumníci nazývají „digitální materiály”. Z těchto kusů může být sestaven doslova nekonečný počet tvarů, podobně jako když skládáte kostičky Lego. Samotná montáž, kterou pro účely experimentu prováděli výzkumníci ručně, může být svěřena do rukou robotů, kteří by při sestavování mohli díky drobným rozměrům operovat jak na povrchu, tak uvnitř celé konstrukce. Prototyp techto robotů již výzkumníci z MIT vyvinuli.

Celý článek na MIT

Image Credit: MIT

-jk-