Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2017 vyšlo tiskem 6. 11. 2017. V elektronické verzi na webu od 27. 11. 2017. 

Téma: Elektrické rozváděče a rozváděčová technika; Točivé elektrické stroje

Hlavní článek
Analýza účinku geometrických charakteristik CFD simulací na teplotní pole sinusového filtru
On-line optimalizácia komutačných uhlov prúdu vo fázach BLDC motora

Číslo 5/2017 vyšlo tiskem 18. 9. 2017. V elektronické verzi na webu bude 18. 9. 2017.

Svítidla a světelné přístroje
MAYBE STYLE představuje LED designová svítidla německého výrobce Lightnet
TREVOS – nová svítidla pro průmysl i kanceláře
Kolik typů LED panelů vyrábí MODUS?
Inteligentní LED svítidlo RENO PROFI

Osvětlení interiérů
Světlo v bytovém interiéru – otázky a odpovědi

Aktuality

MONETA Money Bank se jako první firma v ČR rozhodla zcela přejít na elektromobily MONETA Money Bank se jako první společnost v České republice oficiálně rozhodla, že do…

ŠKODA AUTO bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem ŠKODA AUTO bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již…

Soutěž o nejlepší realizovaný projekt KNX instalace Spolek KNX národní skupina České republiky, z. s. vyhlásil soutěž o nejlepší projekt…

Slovensko bude partnerskou zemí MSV 2018 Příští rok se chystají oslavy několika kulatých výročí včetně 100 let od založení…

Více aktualit

Vědci z MIT navrhli nový typ křídel pro moderní letadla

04.11.2016 | MIT | news.mit.edu

Nový design křídla, který má potenciál zjednodušit výrobní proces a snížit spotřebu paliva zdokonalením aerodynamiky křídla, stejně jako jeho pohyblivosti, je založen na systému drobných, lehkých zásuvných modulů. Celý systém dokáže sestavit tým malých specializovaných robotů.

Již několik let se výzkumníci snaží přijít s bezpečným způsobem, kterým by dosáhli ohebnosti křídel. Ty by konečně mohly nahradit tradiční, oddělené a pohybující se povrchy, ale z jejich snahy zatím nevzešlo žádní skutečné řešení. Největší výzvu představuje fakt, že většina z těchto pokusů byla založena na deformaci křídla mechanickými postupy uvnitř křídla, ale tyto konstrukce byly příliš těžkopádné a vyrušily všechny výhody efektivního chodu výhodnějších aerodynamičtějších povrchů.

Vědci z MIT vyvinuli nový typ křídla

Nový koncept je založen na použití většího pole drobných a lehkých konstrukčních kusů, které výzkumníci nazývají „digitální materiály”. Z těchto kusů může být sestaven doslova nekonečný počet tvarů, podobně jako když skládáte kostičky Lego. Samotná montáž, kterou pro účely experimentu prováděli výzkumníci ručně, může být svěřena do rukou robotů, kteří by při sestavování mohli díky drobným rozměrům operovat jak na povrchu, tak uvnitř celé konstrukce. Prototyp techto robotů již výzkumníci z MIT vyvinuli.

Celý článek na MIT

Image Credit: MIT

-jk-