Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2017 vyšlo tiskem 5. 9. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 9. 2017. 

Téma: 59. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně; Elektrotechnika v průmyslu

Hlavní článek
Palivové články
Renesance synchronních reluktančních motorů
Návrh aktuátoru pracujícího s magnetickým polem

Číslo 5/2017 vyšlo tiskem 18. 9. 2017. V elektronické verzi na webu bude 18. 9. 2017.

Svítidla a světelné přístroje
MAYBE STYLE představuje LED designová svítidla německého výrobce Lightnet
TREVOS – nová svítidla pro průmysl i kanceláře
Kolik typů LED panelů vyrábí MODUS?
Inteligentní LED svítidlo RENO PROFI

Osvětlení interiérů
Světlo v bytovém interiéru – otázky a odpovědi

Aktuality

Na veletrhu FOR ARCH najdou lidé na osm stovek expozic a bezplatná poradenská centra Ve dnech 19. – 23. září 2017 se koná 28. ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR…

Technologické Fórum 2017 – jedinečné setkání odborníků stavebního trhu Premiéru na letošním ročníku mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH bude mít…

Od 1. září začne ve společnosti ČEZ fungovat nová divize Jaderná energetika Šest jaderných bloků, přes dva tisíce zaměstnanců včetně týmu, který zodpovídání za…

FOR ARCH 2017 přinese řadu zajímavých soutěží a konferencí Osmadvacátý ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH, který se uskuteční ve…

Více aktualit

Vědci z MIT navrhli nový typ křídel pro moderní letadla

04.11.2016 | MIT | news.mit.edu

Nový design křídla, který má potenciál zjednodušit výrobní proces a snížit spotřebu paliva zdokonalením aerodynamiky křídla, stejně jako jeho pohyblivosti, je založen na systému drobných, lehkých zásuvných modulů. Celý systém dokáže sestavit tým malých specializovaných robotů.

Již několik let se výzkumníci snaží přijít s bezpečným způsobem, kterým by dosáhli ohebnosti křídel. Ty by konečně mohly nahradit tradiční, oddělené a pohybující se povrchy, ale z jejich snahy zatím nevzešlo žádní skutečné řešení. Největší výzvu představuje fakt, že většina z těchto pokusů byla založena na deformaci křídla mechanickými postupy uvnitř křídla, ale tyto konstrukce byly příliš těžkopádné a vyrušily všechny výhody efektivního chodu výhodnějších aerodynamičtějších povrchů.

Vědci z MIT vyvinuli nový typ křídla

Nový koncept je založen na použití většího pole drobných a lehkých konstrukčních kusů, které výzkumníci nazývají „digitální materiály”. Z těchto kusů může být sestaven doslova nekonečný počet tvarů, podobně jako když skládáte kostičky Lego. Samotná montáž, kterou pro účely experimentu prováděli výzkumníci ručně, může být svěřena do rukou robotů, kteří by při sestavování mohli díky drobným rozměrům operovat jak na povrchu, tak uvnitř celé konstrukce. Prototyp techto robotů již výzkumníci z MIT vyvinuli.

Celý článek na MIT

Image Credit: MIT

-jk-