Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2019 vyšlo tiskem 26. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 26. 7. 2019. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Správa aktiv a potřeba diagnostiky v Průmyslu 4.0

Číslo 4/2019 vyšlo tiskem 29. 7. 2019. V elektronické verzi na webu 29. 8. 2019.

Světelně-technická zařízení
Foxtrot řídí nové sídlo asociace barmanů
Dynamické osvětlení kaple Anděla Strážce v Sušici

Příslušenství osvětlovacích soustav
Bezpečnost, úspornost a komfort s KNX
Celosvětově první LED spínaný zdroj s rozhraním KNX od výrobce MEAN WELL
KNX – systém s budoucností
Schmachtl – konektorová instalace gesis

Aktuality

Společnost ABB jmenovala generálním ředitelem Björna Rosengrena Představenstvo společnosti ABB jednohlasně jmenovalo Björna Rosengrena generálním…

Studentské formule ČVUT v Praze přivezly z Mostu zlatou a stříbrnou medaili Ve dnech 13. až 17. srpna se na polygonu u Autodromu Most konal mezinárodní závod…

Nový pobočný spolek ČSO – region Praha Po mnoha letech existence České společnosti pro osvětlování byl v červnu tohoto roku…

Digitální továrna 2.0 na MSV 2019 Digitální továrna 2.0 je jedním z hlavních témat Mezinárodního strojírenského veletrhu…

Více aktualit

Vectron MS získal povolení i pro Německo

13.01.2015 | Siemens Česká republika | www.siemens.cz

Elektrická vícesystémová lokomotiva Siemens Vectron MS, vybavená pro provoz v ČR a SR, získala potřebná povolení nejen v Česku a na Slovensku, ale i
povolení k provozu v Německu od tamního drážního úřadu EBA. Následovat bude dokončení schvalovacího procesu takto vybavené lokomotivy také v Rakousku, Maďarsku a po ukončení již probíhajícího zkušebního provozu také finální schválení v České republice a na Slovensku.

Německý úřad schvaloval lokomotivu Vectron MS se softwarem B2.4.5, který byl speciálně upraven pro provoz na českých a slovenských kolejích.

Moderní vícesystémová univerzální elektrická lokomotiva pro nákladní i osobní dopravu s maximální rychlostí až 200 km/h a výkonem 6400 kW je vedle národních vlakových zabezpečovačů, tradičně zavedených v Česku, Slovensku, Německu, Rakousku a Polsku (MIREL, SHP a PZB/LZB), vybavena také novým jednotným evropským vlakovým zabezpečovačem ETCS Level 2. Jde o moderní vysoce funkční zabezpečovací systém, který je v současnosti intenzivně zaváděn na hlavních tratích ve všech zemích EU. Vybavení vozidel tímto zařízením, které kontroluje činnost strojvedoucího, se postupně stává nutnou podmínkou pro přístup vozidel na nedůležitější hlavní tratě (například: Rakousko, Holandsko), nebo pro plné využití traťových rychlostí (například: Slovensko). V České republice je aktuálně evropský vlakový zabezpečovač budován na trati mezi Kolínem a Břeclaví a postupně s ním budou podle Národního implementačního plánu Ministerstva dopravy ČR a SŽDC vybaveny všechny hlavní tratě, náležící do sítě TEN-T . Ty v ČR zajišťují cca 85 % dopravních výkonů.

„Ministerstvem průmyslu a obchodu navržená Aktualizovaná státní energetická koncepce ČR předpokládá v dopravě útlum spotřeby ropných paliv, a již do roku 2030 růst využití elektrické energie v dopravě na dvojnásobek. To je náročný úkol pro železniční dopravu. Přitom mezistátní doprava má v ČR zásadní význam - zhruba 60% nákladních vlaků začíná nebo končí v zahraničí. Používání moderních vysoce výkonných elektrických lokomotiv, schopných provozu ve všech okolních zemích, je významným přínosem pro zajištění rychlé a hospodárné dopravy bez neefektivní výměny lokomotiv na státních hranicích“ říká k úspěšnému dovršení schvalovacího procesu v Německu Roman Kokšal, ředitel dopravní divize společnosti Siemens.

V současnosti již tři lokomotivy Vectron MS slouží k dopravě vlaků na území Česka a Slovenska v žlutých barvách společnosti RegioJet.

Tiskové materiály Siemens

 

Siemens, s. r. o.

Siemens, s. r. o.
Siemensova 1
Praha 5
155 00
www.siemens.cz