Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 13. 2. 2019. V elektronické verzi na webu 11. 3. 2019. 

Téma: Elektrické přístroje – spínací, jisticí, ochranné, signalizační a speciální

Hlavní článek
Perspektivní topologie výkonových měničů
Smart Cities (7. část)

Číslo 1/2019 vyšlo tiskem 4. 2. 2019. V elektronické verzi na webu 5. 3. 2019.

Veletrhy a výstavy
Pozvánka na výstavu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE
Prolight + Sound 2019: pojďte s dobou
Světlo na veletrhu For Arch 2018

Veřejné osvětlení
Světla měst a obcí 2018 – setkání u kulatého stolu

Aktuality

50. konferencia elektrotechnikov Slovenska SEZ-KES Vás pozýva na jubilejnú 50. konferenciu elektrotechnikov Slovenska, ktorá sa…

Do přípravy Národní strategie umělé inteligence se zapojí široká veřejnost Ministerstvo průmyslu a obchodu spustilo konzultaci s odbornou veřejností, firmami i…

Ještě větší FOR PASIV a FOR WOOD 2019 Sedmý veletrh nízkoenergetických, pasivních a nulových staveb FOR PASIV, který proběhne v…

Novým děkanem FEL ČVUT v Praze byl zvolen prof. Petr Páta V pátek 25. ledna se na Fakultě elektrotechnické ČVUT v Praze konalo 30. řádné zasedání…

Více aktualit

Vectron MS získal povolení i pro Německo

13.01.2015 | Siemens Česká republika | www.siemens.cz

Elektrická vícesystémová lokomotiva Siemens Vectron MS, vybavená pro provoz v ČR a SR, získala potřebná povolení nejen v Česku a na Slovensku, ale i
povolení k provozu v Německu od tamního drážního úřadu EBA. Následovat bude dokončení schvalovacího procesu takto vybavené lokomotivy také v Rakousku, Maďarsku a po ukončení již probíhajícího zkušebního provozu také finální schválení v České republice a na Slovensku.

Německý úřad schvaloval lokomotivu Vectron MS se softwarem B2.4.5, který byl speciálně upraven pro provoz na českých a slovenských kolejích.

Moderní vícesystémová univerzální elektrická lokomotiva pro nákladní i osobní dopravu s maximální rychlostí až 200 km/h a výkonem 6400 kW je vedle národních vlakových zabezpečovačů, tradičně zavedených v Česku, Slovensku, Německu, Rakousku a Polsku (MIREL, SHP a PZB/LZB), vybavena také novým jednotným evropským vlakovým zabezpečovačem ETCS Level 2. Jde o moderní vysoce funkční zabezpečovací systém, který je v současnosti intenzivně zaváděn na hlavních tratích ve všech zemích EU. Vybavení vozidel tímto zařízením, které kontroluje činnost strojvedoucího, se postupně stává nutnou podmínkou pro přístup vozidel na nedůležitější hlavní tratě (například: Rakousko, Holandsko), nebo pro plné využití traťových rychlostí (například: Slovensko). V České republice je aktuálně evropský vlakový zabezpečovač budován na trati mezi Kolínem a Břeclaví a postupně s ním budou podle Národního implementačního plánu Ministerstva dopravy ČR a SŽDC vybaveny všechny hlavní tratě, náležící do sítě TEN-T . Ty v ČR zajišťují cca 85 % dopravních výkonů.

„Ministerstvem průmyslu a obchodu navržená Aktualizovaná státní energetická koncepce ČR předpokládá v dopravě útlum spotřeby ropných paliv, a již do roku 2030 růst využití elektrické energie v dopravě na dvojnásobek. To je náročný úkol pro železniční dopravu. Přitom mezistátní doprava má v ČR zásadní význam - zhruba 60% nákladních vlaků začíná nebo končí v zahraničí. Používání moderních vysoce výkonných elektrických lokomotiv, schopných provozu ve všech okolních zemích, je významným přínosem pro zajištění rychlé a hospodárné dopravy bez neefektivní výměny lokomotiv na státních hranicích“ říká k úspěšnému dovršení schvalovacího procesu v Německu Roman Kokšal, ředitel dopravní divize společnosti Siemens.

V současnosti již tři lokomotivy Vectron MS slouží k dopravě vlaků na území Česka a Slovenska v žlutých barvách společnosti RegioJet.

Tiskové materiály Siemens

 

Siemens, s. r. o.

Siemens, s. r. o.
Siemensova 1
Praha 5
155 00
www.siemens.cz