Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2017 vyšlo tiskem 18. 1. 2017. V elektronické verzi na webu od 17. 2. 2017. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Nástroje a pomůcky; Značení

Hlavní článek
Analýza dat fotovoltaického systému během zatmění Slunce
Rizikovost zapojení biometrických identifikačních systémů

Číslo 6/2016 vyšlo tiskem 5. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2017.

Osvětlení interiérů
Seminář Interiéry 2016 – páté výročí
Součinnost bytového interiéru a osvětlení 

Normy, předpisy a doporučení
Nové normy pro osvětlení pozemních komunikací

Aktuality

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Loňská výroba Temelína by stačila k pokrytí téměř roční spotřeby českých domácností Přesně 12,1 terawatthodin elektřiny (TWh) loni vyrobila Jaderná elektrárna Temelín. Je to…

Osmý ročník Robosoutěže Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze ovládli studenti Gymnázia Zlín V pátek 16. prosince se v Zengerově posluchárně Fakulty elektrotechnické ČVUT na Karlově…

Společnost ABF převzala značku projektu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE Specializovanou výstavu svítidel, designu a příslušenství s názvem SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE…

Více aktualit

V USA proběhnou první testy solární cesty

09.10.2016 | Business Insider | www.businessinsider.com

Na začátku října proběhla ve městě Sandpoint v americkém Idaho instalace a testování první solární cesty v USA. Ta je složena z 30 jednotlivých dlaždic s blikajícími LED světly. Každá dlaždice je ve skutečnosti solární panel. Panely brzy vytvoří dost elektřiny, aby mohly zásobovat nedalekou fontánu a toalety.

Společnost Solar Roadways, která stojí za vývojem této technologie, byla založena v roce 2006 manželským párem Scottem a Julií Brusawovými. Zkouška v americkém Sandpointu má za účel otestovat nejnovější prototyp společnosti, nazvaný SR3. Každá dlaždice obsahuje 44 W solární panel. Dlaždice jsou navrženy tak, aby se sami ohřívaly a nestane se tak, že by za zimního počasí zmrzly. Mohou tedy generovat energii po celý rok a přitom odpadá nutnost sklízení sněhu.

Solární cesta v USA

Tvrzené sklo, které panely chrání, je velmi odolné a navržené tak, aby odolalo váze nákladního automobilu. LED světla zde nejsou jen na parádu, ale mají za úkol nahradit značení na vozovce, díky čemuž je mnohem snazší např. změnit značení vozovky při rekonstrukci.

Společnost již obdržela několik grantů od americké vlády a na Kickstarteru vybrala neuvěřitelných 2,2 milionů dolarů. Tvůrci tohoto řešení doufají, že kromě ukončení závislosti na fosilních palivech by v budoucnu mohlo být jejich řešení použito na parkovištích pro nabíjení elektrických vozidel.

Celý článek na Business Insider

Image Credit: Solar Roadways

-jk-