Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2018 vyšlo tiskem 4. 9. 2018. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektrotechnika v průmyslu; 60. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně

Hlavní článek
Smart Cities (3. část – 2. díl)

Číslo 5/2018 vyšlo tiskem 17. 9. 2018. V elektronické verzi na webu ihned.

Osvětlení interiérů
Výběr svítidla podle konceptu interiéru
Unikátní kniha o interiérech právě v prodeji
Pozvánka na seminář Interiéry 2018 – výjimečná akce již posedmé

Aktuality
Pan profesor Jiří Habel odešel – vzpomínky zůstanou

Aktuality

Šedesátý MSV bude největší za poslední dekádu Jubilejní 60. ročník MSV ukáže špičkové technologie a to nejlepší z historie i…

Studentská konference VĚDĚNÍ MLADÝM Univerzita Pardubice ve spolupráci se studenty Universitas zve zejména středoškolské…

TECHNOLOGICKÉ FÓRUM konfrontovalo Programové prohlášení vlády pro stavebnictví Odborný kongres TECHNOLOGICKÉ FÓRUM: investice_technologie zahájil mezinárodní stavební…

Více aktualit

V Masdar City byla nainstalována první rychlonabíjecí stanice na Blízkém východě

11.07.2013 | |

V Masdar City – projektu nízkouhlíkového a nízkoodpadového města, který má za cíl být zároveň jedním z nejudržitelnějších měst na světě byla nainstalována první rychlonabíjecí stanice pro elektromobily na Blízkém východě. Na instalaci stanice se podílela společnost Mitsubishi Heavy Industries Ltd. Projekt by měl pomoci otestovat, jak bude rychlonabíjecí technologie fungovat v náročných klimatických podmínkách Blízkého východu. Vysoce účinnou DC nabíječku certifikovanou pro CHAdeMO dodala společnost Efacec. Bude se s ní dobíjet 12 vozidel Mitsubishi “i-MiEV“ které v současnosti po Masdar City jezdí. 

Před tím bylo nutné elektromobily dobíjet 6 hodin za použití energie z běžné elektrické sítě. Nyní lze baterie dobít na 80 procent kapacity za asi 30 minut.   Pilotní elektromobilní projekt byl v Masdar City spuštěn v polovině ledna 2011, kdy zde byla nasazena flotila 12 elektromobilů, které dnes již tvoří nedílnou součást dopravy ve městě a snaží se přesvědčit o účelnosti tohoto typu přepravy veřejnost skeptickou zejména v otázkách spojených s kapacitou a životností baterie ale také s možnostmi fungování elektromobilů v náročných podmínkách pouštního klimatu. Dodnes přepravily elektromobily v Masdar City asi 35 000 osob a pomohly tak ušetřit přes 33 000 tun emisí oxidu uhličitého.   Více o Masdar City ZDE
 

Masdar City - The Masterplan
 

 Masdar City - Introduction