Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2019 vyšlo tiskem 26. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 26. 7. 2019. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Správa aktiv a potřeba diagnostiky v Průmyslu 4.0

Číslo 3/2019 vyšlo tiskem 11. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 15. 7. 2019.

Veletrhy a výstavy
Euroluce 2019 očima designérky
Výstava Světlo v architektuře 2019
Amper 2019 v zajetí „chytrých“ technologií

Pro osvěžení paměti
Osvětlovací sklo z Kamenného pahorku

Aktuality

Digitální továrna 2.0 na MSV 2019 Digitální továrna 2.0 je jedním z hlavních témat Mezinárodního strojírenského veletrhu…

Historicky nejvyšší grant Evropské unie dostal česko-slovenský energetický projekt ACON Společnosti E.ON Distribuce a Západoslovenská distribuční (ZSD) získaly od Evropské…

Viceprezidentem asociace ENTSO-E zvolen člen představenstva ČEPS, a.s., Zbyněk Boldiš Zbyněk Boldiš, člen představenstva ČEPS, a.s., byl zvolen do funkce viceprezidenta…

Drony z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze budou obhajovat vítězství v Abu Dhabi Utkají se o hlavní cenu 1 milion dolarů. Testy systému spolupracujících autonomních dronů…

Více aktualit

V Masdar City byla nainstalována první rychlonabíjecí stanice na Blízkém východě

11.07.2013 | |

V Masdar City – projektu nízkouhlíkového a nízkoodpadového města, který má za cíl být zároveň jedním z nejudržitelnějších měst na světě byla nainstalována první rychlonabíjecí stanice pro elektromobily na Blízkém východě. Na instalaci stanice se podílela společnost Mitsubishi Heavy Industries Ltd. Projekt by měl pomoci otestovat, jak bude rychlonabíjecí technologie fungovat v náročných klimatických podmínkách Blízkého východu. Vysoce účinnou DC nabíječku certifikovanou pro CHAdeMO dodala společnost Efacec. Bude se s ní dobíjet 12 vozidel Mitsubishi “i-MiEV“ které v současnosti po Masdar City jezdí. 

Před tím bylo nutné elektromobily dobíjet 6 hodin za použití energie z běžné elektrické sítě. Nyní lze baterie dobít na 80 procent kapacity za asi 30 minut.   Pilotní elektromobilní projekt byl v Masdar City spuštěn v polovině ledna 2011, kdy zde byla nasazena flotila 12 elektromobilů, které dnes již tvoří nedílnou součást dopravy ve městě a snaží se přesvědčit o účelnosti tohoto typu přepravy veřejnost skeptickou zejména v otázkách spojených s kapacitou a životností baterie ale také s možnostmi fungování elektromobilů v náročných podmínkách pouštního klimatu. Dodnes přepravily elektromobily v Masdar City asi 35 000 osob a pomohly tak ušetřit přes 33 000 tun emisí oxidu uhličitého.   Více o Masdar City ZDE
 

Masdar City - The Masterplan
 

 Masdar City - Introduction