Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2016 vyšlo tiskem 7. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 6. 1. 2017. 

Téma: Měření, měřicí přístroje a měřicí technika; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Lithiové trakční akumulátory pro elektromobilitu (2. část – dokončení)

Číslo 6/2016 vyšlo tiskem 5. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2017.

Osvětlení interiérů
Seminář Interiéry 2016 – páté výročí
Součinnost bytového interiéru a osvětlení 

Normy, předpisy a doporučení
Nové normy pro osvětlení pozemních komunikací

Aktuality

Svítící fasáda FEL ČVUT nabídne veřejnosti interaktivní program s názvem Creative Colours of FEL Dne 13. prosince v 16.30 hodin se v pražských Dejvicích veřejnosti představí interaktivní…

Fakulta elektrotechnická je na špici excelentního výzkumu na ČVUT Expertní panely Rady vlády pro výzkum, vývoj, inovace (RVVI) vybraly ve II. pilíři…

Švýcaři v referendu odmítli uzavřít jaderné elektrárny dříve V referendu hlasovalo 45 procent obyvatel, z toho 54,2 procent voličů řeklo návrhu na…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. 11. 2016 den otevřených dveří Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. listopadu od 8.30 hodin Den otevřených…

Více aktualit

V Masdar City byla nainstalována první rychlonabíjecí stanice na Blízkém východě

11.07.2013 | |

V Masdar City – projektu nízkouhlíkového a nízkoodpadového města, který má za cíl být zároveň jedním z nejudržitelnějších měst na světě byla nainstalována první rychlonabíjecí stanice pro elektromobily na Blízkém východě. Na instalaci stanice se podílela společnost Mitsubishi Heavy Industries Ltd. Projekt by měl pomoci otestovat, jak bude rychlonabíjecí technologie fungovat v náročných klimatických podmínkách Blízkého východu. Vysoce účinnou DC nabíječku certifikovanou pro CHAdeMO dodala společnost Efacec. Bude se s ní dobíjet 12 vozidel Mitsubishi “i-MiEV“ které v současnosti po Masdar City jezdí. 

Před tím bylo nutné elektromobily dobíjet 6 hodin za použití energie z běžné elektrické sítě. Nyní lze baterie dobít na 80 procent kapacity za asi 30 minut.   Pilotní elektromobilní projekt byl v Masdar City spuštěn v polovině ledna 2011, kdy zde byla nasazena flotila 12 elektromobilů, které dnes již tvoří nedílnou součást dopravy ve městě a snaží se přesvědčit o účelnosti tohoto typu přepravy veřejnost skeptickou zejména v otázkách spojených s kapacitou a životností baterie ale také s možnostmi fungování elektromobilů v náročných podmínkách pouštního klimatu. Dodnes přepravily elektromobily v Masdar City asi 35 000 osob a pomohly tak ušetřit přes 33 000 tun emisí oxidu uhličitého.   Více o Masdar City ZDE
 

Masdar City - The Masterplan
 

 Masdar City - Introduction