Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 5/2017 vyšlo tiskem 11. 5. 2017. V elektronické verzi na webu od 2. 6. 2017. 

Zdůrazněné téma: Ochrana před bleskem a přepětím;
23. ELO SYS 2017

Hlavní článek
Vibrace točivých strojů s magnetickými ložisky

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 3. 2017. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Inspirativní osvětlení ze zahraničních veletrhů 

Příslušenství osvětlovacích soustav
Na osvětlení provozu lze šetřit s minimem investic
Maxos fusion – nový rychlomontážní systém Philips
Inteligentní řešení DALISYS® pro řízení osvětlení

Aktuality

Projekt studentů FEL ČVUT v Praze míří na celosvětové finále Microsoft Imagine Studentský startup XGLU, zabývající se vývojem bezbateriového glukometru, vybojoval…

ČEZ zřizuje novou divizi jaderná energetika. Povede ji Bohdan Zronek Vedení Skupiny ČEZ rozhodlo o vzniku nové divize jaderná energetika s platností od 1.…

Příští týden začne v Praze strojírenský veletrh FOR INDUSTRY Letos na něm předvedou jedinečné novinky české společnosti. Spojení designu a moderní…

Vadné adaptéry Tesla poškozují rychlodobíjecí stanice V uplynulých dnech na rychlodobíjecích stanicích ČEZ zaznamenal už několikátý případ…

Více aktualit

V Masdar City byla nainstalována první rychlonabíjecí stanice na Blízkém východě

11.07.2013 | |

V Masdar City – projektu nízkouhlíkového a nízkoodpadového města, který má za cíl být zároveň jedním z nejudržitelnějších měst na světě byla nainstalována první rychlonabíjecí stanice pro elektromobily na Blízkém východě. Na instalaci stanice se podílela společnost Mitsubishi Heavy Industries Ltd. Projekt by měl pomoci otestovat, jak bude rychlonabíjecí technologie fungovat v náročných klimatických podmínkách Blízkého východu. Vysoce účinnou DC nabíječku certifikovanou pro CHAdeMO dodala společnost Efacec. Bude se s ní dobíjet 12 vozidel Mitsubishi “i-MiEV“ které v současnosti po Masdar City jezdí. 

Před tím bylo nutné elektromobily dobíjet 6 hodin za použití energie z běžné elektrické sítě. Nyní lze baterie dobít na 80 procent kapacity za asi 30 minut.   Pilotní elektromobilní projekt byl v Masdar City spuštěn v polovině ledna 2011, kdy zde byla nasazena flotila 12 elektromobilů, které dnes již tvoří nedílnou součást dopravy ve městě a snaží se přesvědčit o účelnosti tohoto typu přepravy veřejnost skeptickou zejména v otázkách spojených s kapacitou a životností baterie ale také s možnostmi fungování elektromobilů v náročných podmínkách pouštního klimatu. Dodnes přepravily elektromobily v Masdar City asi 35 000 osob a pomohly tak ušetřit přes 33 000 tun emisí oxidu uhličitého.   Více o Masdar City ZDE
 

Masdar City - The Masterplan
 

 Masdar City - Introduction