Aktuální vydání

Číslo 5/2021 vyšlo tiskem 5. 5. 2021. V elektronické verzi na webu 31. 5. 2021. 

Téma: Elektrotechnika v roce 2021; Software pro projektování a řízení

Hlavní článek
Jak postupovat po zrušení řazení prostor z hlediska nebezpečí úrazu elektrickým proudem a jak se vypořádat s vnějšími vlivy

Číslo 2/2021 vyšlo tiskem
9. 4. 2021. V elektronické verzi na webu 19. 4. 2021.

Denní světlo
Denné osvetlenie novostavby telocvične pomocou GLASSFLOOR

Příslušenství osvětlovacích soustav
DALI LINK – inteligentní a ekonomické řízení osvětlení pro samostatné místnosti
Napájecí zdroje LED s bezdrátovým rozhraním v nabídce MEAN WELL

V Kanadě vzlétlo první komerční elektrické letadlo

11. 12. 2019 | Tech Xplore | www.techxplore.com

Tento týden vzlétlo z kanadského Vancouveru první komerční letadlo na elektrický pohon a dle slov výrobce tak dokázalo, že letadla budoucnosti mohou létat bez emisí.

Tento testovací let jasně dokazuje, že letadla na elektrický pohon mají své právoplatné místo v komerčním letectví,“ řekl Roei Ganzarski, generální ředitel americké společnosti magniX, která navrhla motor letadla a spojila své síly se společností Harbour Air, jež dopravuje miliony pasažérů ročně z Vancouveru do lyžařského střediska Whistler a na nedaleké ostrovy.

První komerční elektrické letadlo

Ganzarski dále uvedl, že jejich technologie přinese pro letecké společnosti významné úspory na nákladech, nehledě na nulové emise. Kromě paliva mohou společnosti ušetřit miliony dolarů za servis, jelikož elektrické motory vyžadují drasticky menší údržbu. Stále však není vyhráno, protože elektrické letadlo musí absolvovat další testy, jež rozhodnou o jeho spolehlivosti a bezpečnosti. Posledním krokem bude schválení a certifikace elektrického motoru příslušnými úřady.

Celý článek na Tech Xplore

Image Credit: magniX

-jk-