Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2020 vyšlo tiskem 20. 1. 2020. V elektronické verzi na webu 12. 2. 2020. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Nářadí, nástroje a pomůcky

Hlavní článek
Využití mHealth technologií pro automatizovaný sběr a přenos dat pacientů s diabetem

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 9. 12. 2019. V elektronické verzi na webu 9. 1. 2020.

Činnost odborných organizací
Svetelnotechnická konferencia Vyšehradských krajín LUMEN V4 2020 – 1. oznámenie
23. mezinárodní konference SVĚTLO – LIGHT 2019
56. konference Společnosti pro rozvoj veřejného osvětlení v Plzni
Co je nového v CIE

Osvětlení interiérů
Halla osvětlila nové kanceláře Booking.com v centru Prahy

Aktuality

Výstavba 7. bloku JE Tchien-wan s reaktorem VVER-1200 začne už letos Ruská korporace pro atomovou energii Rosatom 20. ledna 2020 uvedla, že výstavbu 7. bloku…

Přístroje ABB pomáhají pěstovat chutná česká rajčata bez pesticidů Dát si v zimě čerstvá zralá rajčata, která by pocházela od lokálních pěstitelů, bylo až…

Česká komora architektů vyhlásila 5. ročník České ceny za architekturu Soutěžní přehlídka je otevřena architektonickým realizacím postaveným na území České…

FOR CITY 2020: Inovace pro města, obce i regiony Jaká inovativní řešení, která pomocí moderních technologií zvýší kvalitu života obyvatel…

Více aktualit

V Kanadě vzlétlo první komerční elektrické letadlo

11.12.2019 | Tech Xplore | www.techxplore.com

Tento týden vzlétlo z kanadského Vancouveru první komerční letadlo na elektrický pohon a dle slov výrobce tak dokázalo, že letadla budoucnosti mohou létat bez emisí.

Tento testovací let jasně dokazuje, že letadla na elektrický pohon mají své právoplatné místo v komerčním letectví,“ řekl Roei Ganzarski, generální ředitel americké společnosti magniX, která navrhla motor letadla a spojila své síly se společností Harbour Air, jež dopravuje miliony pasažérů ročně z Vancouveru do lyžařského střediska Whistler a na nedaleké ostrovy.

První komerční elektrické letadlo

Ganzarski dále uvedl, že jejich technologie přinese pro letecké společnosti významné úspory na nákladech, nehledě na nulové emise. Kromě paliva mohou společnosti ušetřit miliony dolarů za servis, jelikož elektrické motory vyžadují drasticky menší údržbu. Stále však není vyhráno, protože elektrické letadlo musí absolvovat další testy, jež rozhodnou o jeho spolehlivosti a bezpečnosti. Posledním krokem bude schválení a certifikace elektrického motoru příslušnými úřady.

Celý článek na Tech Xplore

Image Credit: magniX

-jk-