Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2018 vyšlo tiskem 14. 2. 2018. V elektronické verzi na webu od 12. 3. 2018. 

Téma: Elektrické přístroje; Přístroje pro chytré sítě; Internet věcí

Hlavní článek
Řízení toku výkonu v síti pomocí výkonových měničů

Číslo 1/2018 vyšlo tiskem 5. 2. 2018. V elektronické verzi na webu bude 5. 3. 2018.

Architekturní a scénické osvětlení
Mexické světlo

Světelný design v kostce Část 34
Světelnětechnická dokumentace – část 2
Schémata pro scénické osvětlení

Svítidla a světelné přístroje
LED svítidla NITEKO – zaručená životnost a teple bílé světlo nejen pro veřejné osvětlení

Aktuality

Brněnská technika představila novou kampaň jako generační výpověď mladých Nová náborová kampaň brněnské techniky s názvem Generace VUT upozorňuje na časté…

Výroba z biomasy vzrostla o 14 %, dodala čistou elektřinu pro 230 tisíc domácností Téměř 573 milionů kWh ekologické elektřiny vyprodukovaly v loňském roce výrobny Skupiny…

Dva veletrhy úsporného, komfortního a moderního bydlení – DŘEVOSTAVBY, MODERNÍ VYTÁPĚNÍ 13. ročník veletrhu DŘEVOSTAVBY se koná souběžně s veletrhem MODERNÍ VYTÁPĚNÍ. Společná…

Synergie oborů na veletrhu FOR ARCH přináší větší zájem vystavovatelů Mezinárodní stavební veletrh FOR ARCH se uskuteční v PVA EXPO PRAHA v Letňanech 18.–22.…

Více aktualit

V Číně otestovali "super maglev" - mohl by jezdit až 2 900 km/h

19.05.2014 | |

Univerzita v Čcheng-tu ve střední Číně úspěšně ve svých laboratořích otestovala „super maglev“ – vysokorychlostní vlak, který by teoreticky mohl jezdit až 2 900 km/h, nebo alespoň třikrát rychleji, něž v současnosti provozované rychlovlaky – zprávu minulý týden přinesl deník Shanghai Daily. Deník citoval vědce, kteří uvedli, že vlak bude jezdit ve vakuovém tunelu, aby nemusel překonávat odpor vzduchu.
„Maglevu v tunelu s vypumpovaným vzduchem nebrání v pohybu odpor vzduchu a umožňuje mu dosáhnout vyšší rychlosti“ řekl novinářům Dr. Deng Zigang, který projekt vedl v laboratoři aplikované supravodivosti na univerzitě v Čcheng-tu. V této laboratoři tým Dr. Denga vytvořil model megatermálního supravodivého okruhu pro vlaky levitující na magnetickém polštáři. Okruh má 12 metů v průměru a byl použit k testování vlaku. Více se dočtete ZDE