Aktuální vydání

Číslo 3/2020 vyšlo tiskem 13. 3. 2020. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Trendy v elektrotechnice a souvisejících oborech

Hlavní článek
Využití měniče frekvence pro experimentální zařízení

Číslo 2/2020 vyšlo tiskem 6. 3. 2020. V elektronické verzi na webu ihned.

Trh, obchod, podnikání
BOOBA v novém showroomu, který předčil veškerá očekávání
Rozhovor s předsedou představenstva Technologií hlavního města Prahy

Denní světlo
Diagram zastínění pro 21. březen
Moderní metody získávání dat pro zpracování světelnětechnických posudků

V Číně otestovali "super maglev" - mohl by jezdit až 2 900 km/h

19. 5. 2014 | |

Univerzita v Čcheng-tu ve střední Číně úspěšně ve svých laboratořích otestovala „super maglev“ – vysokorychlostní vlak, který by teoreticky mohl jezdit až 2 900 km/h, nebo alespoň třikrát rychleji, něž v současnosti provozované rychlovlaky – zprávu minulý týden přinesl deník Shanghai Daily. Deník citoval vědce, kteří uvedli, že vlak bude jezdit ve vakuovém tunelu, aby nemusel překonávat odpor vzduchu.
„Maglevu v tunelu s vypumpovaným vzduchem nebrání v pohybu odpor vzduchu a umožňuje mu dosáhnout vyšší rychlosti“ řekl novinářům Dr. Deng Zigang, který projekt vedl v laboratoři aplikované supravodivosti na univerzitě v Čcheng-tu. V této laboratoři tým Dr. Denga vytvořil model megatermálního supravodivého okruhu pro vlaky levitující na magnetickém polštáři. Okruh má 12 metů v průměru a byl použit k testování vlaku. Více se dočtete ZDE