Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2017 vyšlo tiskem 7. 6. 2017. V elektronické verzi na webu od 26. 6. 2017. 

Zdůrazněné téma: Točivé el. stroje; Pohony a výkonová elektronika; Měniče frekvence; Elektromobilita

Hlavní článek
Použití programovatelných logických obvodů v elektrických pohonech
Stejnosměrné elektrické stroje s permanentními magnety

Číslo 3/2017 vyšlo tiskem 9. 6. 2017. V elektronické verzi na webu bude 10. 7. 2017.

Světelné zdroje
Terminologie LED světelných zdrojů 

Denní světlo
Denní osvětlení velkých obytných místností
Svetelnotechnické posudzovanie líniových stavieb

Aktuality

Startuje hlasování veřejnosti o vítězích 9. ročníku ekologické soutěže E.ON Energy Globe V Praze byly 20. 6. 2017 slavnostně představeny nominované projekty 9. ročníku prestižní…

Nejnovější monopost týmu ČVUT eForce FEE Prague Formula se představil na Václavském náměstí Dne 16. června se v dolní části Václavského náměstí prezentoval tým Fakulty…

IQRF Summit 2017 svědkem reálných IoT aplikací Akce zaměřená na reálná řešení v oblasti chytrých měst, budov, domácností, transportu,…

Konference Internet a Technologie 17 Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, si Vás dovoluje pozvat na již tradiční…

Více aktualit

V Číně otestovali "super maglev" - mohl by jezdit až 2 900 km/h

19.05.2014 | |

Univerzita v Čcheng-tu ve střední Číně úspěšně ve svých laboratořích otestovala „super maglev“ – vysokorychlostní vlak, který by teoreticky mohl jezdit až 2 900 km/h, nebo alespoň třikrát rychleji, něž v současnosti provozované rychlovlaky – zprávu minulý týden přinesl deník Shanghai Daily. Deník citoval vědce, kteří uvedli, že vlak bude jezdit ve vakuovém tunelu, aby nemusel překonávat odpor vzduchu.
„Maglevu v tunelu s vypumpovaným vzduchem nebrání v pohybu odpor vzduchu a umožňuje mu dosáhnout vyšší rychlosti“ řekl novinářům Dr. Deng Zigang, který projekt vedl v laboratoři aplikované supravodivosti na univerzitě v Čcheng-tu. V této laboratoři tým Dr. Denga vytvořil model megatermálního supravodivého okruhu pro vlaky levitující na magnetickém polštáři. Okruh má 12 metů v průměru a byl použit k testování vlaku. Více se dočtete ZDE