Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 2. 2017. V elektronické verzi na webu od 10. 3. 2017. 

Téma: Elektrické přístroje – spínací, jisticí, ochranné a signalizační; Přístroje pro inteligentní sítě

Hlavní článek
Atypický návrh výkonového stejnosměrného zdroje se středofrekvenčním transformátorovým filtrem rušivého napětí

Číslo 1/2017 vyšlo tiskem 7. 2. 2017. V elektronické verzi na webu od 7. 3. 2017.

Veletrhy a výstavy
Pozvánka na výstavu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE 2017 

Architekturní a scénické osvětlení
Světelný design v kostce – Část 28
Osvětlení spiegeltentu a jeho specifika

Aktuality

V distribuční soustavě (DS) ČEZ Distribuce, a. s. je vyhlášen kalamitní stav Od 9 h dne 24.2.2017 je vyhlášen kalamitní stav v Karlovarském kraji - okres Karlovy Vary…

Veletrh Věda Výzkum Inovace 2017 zahájí místopředseda vlády Pavel Bělobrádek Letošní ročník Veletrhu Věda Výzkum Inovace zahájí na brněnském výstavišti 28. února 2017…

Chytré lampy PRE potvrdily zhoršenou smogovou situaci v Praze Chytré lampy PRE potvrdily v rámci svého pilotního provozu, že v Holešovicích a…

Jak se bydlí v pasivních domech, řeknou jejich majitelé na veletrhu FOR PASIV Další ročník veletrhu FOR PASIV, který je zaměřený na projektování a výstavbu…

Více aktualit

V Číně otestovali "super maglev" - mohl by jezdit až 2 900 km/h

19.05.2014 | |

Univerzita v Čcheng-tu ve střední Číně úspěšně ve svých laboratořích otestovala „super maglev“ – vysokorychlostní vlak, který by teoreticky mohl jezdit až 2 900 km/h, nebo alespoň třikrát rychleji, něž v současnosti provozované rychlovlaky – zprávu minulý týden přinesl deník Shanghai Daily. Deník citoval vědce, kteří uvedli, že vlak bude jezdit ve vakuovém tunelu, aby nemusel překonávat odpor vzduchu.
„Maglevu v tunelu s vypumpovaným vzduchem nebrání v pohybu odpor vzduchu a umožňuje mu dosáhnout vyšší rychlosti“ řekl novinářům Dr. Deng Zigang, který projekt vedl v laboratoři aplikované supravodivosti na univerzitě v Čcheng-tu. V této laboratoři tým Dr. Denga vytvořil model megatermálního supravodivého okruhu pro vlaky levitující na magnetickém polštáři. Okruh má 12 metů v průměru a byl použit k testování vlaku. Více se dočtete ZDE