Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2018 vyšlo tiskem 4. 9. 2018. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektrotechnika v průmyslu; 60. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně

Hlavní článek
Smart Cities (3. část – 2. díl)

Číslo 5/2018 vyšlo tiskem 17. 9. 2018. V elektronické verzi na webu ihned.

Osvětlení interiérů
Výběr svítidla podle konceptu interiéru
Unikátní kniha o interiérech právě v prodeji
Pozvánka na seminář Interiéry 2018 – výjimečná akce již posedmé

Aktuality
Pan profesor Jiří Habel odešel – vzpomínky zůstanou

Aktuality

Studentská konference VĚDĚNÍ MLADÝM Univerzita Pardubice ve spolupráci se studenty Universitas zve zejména středoškolské…

TECHNOLOGICKÉ FÓRUM konfrontovalo Programové prohlášení vlády pro stavebnictví Odborný kongres TECHNOLOGICKÉ FÓRUM: investice_technologie zahájil mezinárodní stavební…

Robosoutěž 2018 pro středoškolské týmy Soutěž je určena pro tříčlenné středoškolské týmy z České republiky. Úkolem každého týmu…

Více aktualit

V Číně otestovali "super maglev" - mohl by jezdit až 2 900 km/h

19.05.2014 | |

Univerzita v Čcheng-tu ve střední Číně úspěšně ve svých laboratořích otestovala „super maglev“ – vysokorychlostní vlak, který by teoreticky mohl jezdit až 2 900 km/h, nebo alespoň třikrát rychleji, něž v současnosti provozované rychlovlaky – zprávu minulý týden přinesl deník Shanghai Daily. Deník citoval vědce, kteří uvedli, že vlak bude jezdit ve vakuovém tunelu, aby nemusel překonávat odpor vzduchu.
„Maglevu v tunelu s vypumpovaným vzduchem nebrání v pohybu odpor vzduchu a umožňuje mu dosáhnout vyšší rychlosti“ řekl novinářům Dr. Deng Zigang, který projekt vedl v laboratoři aplikované supravodivosti na univerzitě v Čcheng-tu. V této laboratoři tým Dr. Denga vytvořil model megatermálního supravodivého okruhu pro vlaky levitující na magnetickém polštáři. Okruh má 12 metů v průměru a byl použit k testování vlaku. Více se dočtete ZDE