Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2016 vyšlo tiskem 7. 11. 2016. V elektronické verzi na webu od 1. 12. 2016. 

Téma: Rozváděče a rozváděčová technika; Točivé stroje a výkonová elektronika

Hlavní článek
Lithiové trakční akumulátory pro elektromobilitu

Číslo 6/2016 vyšlo tiskem 5. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2017.

Osvětlení interiérů
Seminář Interiéry 2016 – páté výročí
Součinnost bytového interiéru a osvětlení 

Normy, předpisy a doporučení
Nové normy pro osvětlení pozemních komunikací

Aktuality

Svítící fasáda FEL ČVUT nabídne veřejnosti interaktivní program s názvem Creative Colours of FEL Dne 13. prosince v 16.30 hodin se v pražských Dejvicích veřejnosti představí interaktivní…

Fakulta elektrotechnická je na špici excelentního výzkumu na ČVUT Expertní panely Rady vlády pro výzkum, vývoj, inovace (RVVI) vybraly ve II. pilíři…

Švýcaři v referendu odmítli uzavřít jaderné elektrárny dříve V referendu hlasovalo 45 procent obyvatel, z toho 54,2 procent voličů řeklo návrhu na…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. 11. 2016 den otevřených dveří Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. listopadu od 8.30 hodin Den otevřených…

Více aktualit

V Chicagu na IMTS 2014 se poprvé v dějinách tiskne plně funkční auto

12.09.2014 | |

Historicky první 3D tištěné auto vyjede z McCormick Place v Chicagu, na závěr šestidenní Mezinárodní výstavy výrobních technologií IMTS 2014. Vozidlo se bude tisknout celkem 44 hodin. V soboru 13. září 2014 ráno středozápadního času pak vyjede z výrobní haly.

Auto pojmenované Strati bude vytištěno jako jediný kus pomocí technologie tzv. Direct Digital Manufacturing (DDM) – tato metoda tak bude poprvé použita pro výrobu vozidla. Konstrukční prvky, jako jsou baterie, motor, elektroinstalace a brzdy pocházejí z existujících vozidel od různých výrobců včetně Renaultu Twizy – městského elektromobilu.

Tento zcela nový způsob výroby naruší tradiční představy o výrobě automobilů, změní spotřebitelské zkušenosti a dokáže, že auto může vzniknout i úplně jiným způsobem než tomu bylo doposud. Účastníci projektu věří, že tato nová technologie obecně urychlí růst výroby ve Spojených státech.

Auto se tiskne na stroji BAAM (Big Area Additive Manufacturing) který může být použit pro výrobu prakticky čehokoliv. Je schopen dosáhnout rychlosti tisku až 20 kg vyztuženého plastu za hodinu a to na tak velké ploše, že nemá probléma ani s tak objemným výrobkem, jako je auto.

Porjekt dokazuje smysluplnost zavádění digitálních výrobních řešení v automobilovém průmyslu. Do několika měsíců po IMTS 2014 by Local Motors rády nabídly 3D tištěný vůz k prodeji i veřejnosti.

Více na Local Motors 
Stránky IMTS 2014