Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2019 vyšlo tiskem 13. 2. 2019. V elektronické verzi na webu 11. 3. 2019. 

Téma: Elektrické přístroje – spínací, jisticí, ochranné, signalizační a speciální

Hlavní článek
Perspektivní topologie výkonových měničů
Smart Cities (7. část)

Číslo 1/2019 vyšlo tiskem 4. 2. 2019. V elektronické verzi na webu 5. 3. 2019.

Veletrhy a výstavy
Pozvánka na výstavu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE
Prolight + Sound 2019: pojďte s dobou
Světlo na veletrhu For Arch 2018

Veřejné osvětlení
Světla měst a obcí 2018 – setkání u kulatého stolu

Aktuality

50. konferencia elektrotechnikov Slovenska SEZ-KES Vás pozýva na jubilejnú 50. konferenciu elektrotechnikov Slovenska, ktorá sa…

Do přípravy Národní strategie umělé inteligence se zapojí široká veřejnost Ministerstvo průmyslu a obchodu spustilo konzultaci s odbornou veřejností, firmami i…

Ještě větší FOR PASIV a FOR WOOD 2019 Sedmý veletrh nízkoenergetických, pasivních a nulových staveb FOR PASIV, který proběhne v…

Novým děkanem FEL ČVUT v Praze byl zvolen prof. Petr Páta V pátek 25. ledna se na Fakultě elektrotechnické ČVUT v Praze konalo 30. řádné zasedání…

Více aktualit

V Chicagu na IMTS 2014 se poprvé v dějinách tiskne plně funkční auto

12.09.2014 | |

Historicky první 3D tištěné auto vyjede z McCormick Place v Chicagu, na závěr šestidenní Mezinárodní výstavy výrobních technologií IMTS 2014. Vozidlo se bude tisknout celkem 44 hodin. V soboru 13. září 2014 ráno středozápadního času pak vyjede z výrobní haly.

Auto pojmenované Strati bude vytištěno jako jediný kus pomocí technologie tzv. Direct Digital Manufacturing (DDM) – tato metoda tak bude poprvé použita pro výrobu vozidla. Konstrukční prvky, jako jsou baterie, motor, elektroinstalace a brzdy pocházejí z existujících vozidel od různých výrobců včetně Renaultu Twizy – městského elektromobilu.

Tento zcela nový způsob výroby naruší tradiční představy o výrobě automobilů, změní spotřebitelské zkušenosti a dokáže, že auto může vzniknout i úplně jiným způsobem než tomu bylo doposud. Účastníci projektu věří, že tato nová technologie obecně urychlí růst výroby ve Spojených státech.

Auto se tiskne na stroji BAAM (Big Area Additive Manufacturing) který může být použit pro výrobu prakticky čehokoliv. Je schopen dosáhnout rychlosti tisku až 20 kg vyztuženého plastu za hodinu a to na tak velké ploše, že nemá probléma ani s tak objemným výrobkem, jako je auto.

Porjekt dokazuje smysluplnost zavádění digitálních výrobních řešení v automobilovém průmyslu. Do několika měsíců po IMTS 2014 by Local Motors rády nabídly 3D tištěný vůz k prodeji i veřejnosti.

Více na Local Motors 
Stránky IMTS 2014