Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 12/2017 vyšlo tiskem 6. 12. 2017. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2018. 

Téma: Měření, měřicí přístroje a technika; Zkušebnictví a diagnostika

Hlavní článek
Meranie točivých strojov s použitím metódy SFRA
Aplikační možnosti ultrakapacitorů a akumulátorů LiFePO4 v trolejbusové síti Dopravního podniku města Brna

Číslo 6/2017 vyšlo tiskem 11. 12. 2017. V elektronické verzi na webu bude 11. 1. 2018.

Světelnětechnická zařízení
Osvětlení univerzitní budovy Centrale Supélec v Saclay ve Francii
Světlo pro naši budoucnost

Denní světlo
Použití a posuzování světlovodů Solatube®

Aktuality

Temelín dosáhl nejvyšší roční výroby Elektřinu, která by českým domácnostem vystačila na téměř 12 měsíců, vyrobila od začátku…

MONETA Money Bank se jako první firma v ČR rozhodla zcela přejít na elektromobily MONETA Money Bank se jako první společnost v České republice oficiálně rozhodla, že do…

ŠKODA AUTO bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem ŠKODA AUTO bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již…

Soutěž o nejlepší realizovaný projekt KNX instalace Spolek KNX národní skupina České republiky, z. s. vyhlásil soutěž o nejlepší projekt…

Více aktualit

V budoucnu si budete své elektrické auto nabíjet bezdrátově, za jízdy

01.04.2016 | Oak Ridge National Laboratory | www.ornl.gov

Inženýři z oddělení Department of Energy Národní laboratoře Oak Ridge (ORNL) úspěšně předvedli 20 kilowattový bezdrátový nabíjecí systém s účinností 90 % a rychlostí nabíjení až třikrát vyšší ve srovnání s dnešními nabíjecími systémy pro elektrická auta.

K dosažení tohoto cíle využil tým v průběhu tří let unikátní nástroje, včetně zkonstruování vlastního invertoru, izolačního měniče, elektroniky a využití příslušných technologií. Pro předváděcí účely integrovali inženýři jednoduchý měnič do elektricky poháněné Toyoty RAV4, vybavené navíc 10 kWh baterií.

Bezdrátové nabíjení auta

Výzkumníci již plánují vývoj 50 kilowattového bezdrátového nabíjecího systému, který by mohl konkurovat komerčně dostupným rychlonabíjecím systémům dneška. Právě spojení rychlého nabíjení s bezdrátovou technologií by mohlo navýšit zájem spotřebitelů o elektrická vozidla a především umožnit provoz zcela autonomních vozidel. Vyšší kapacita nabíjení je také zásadním faktorem pro větší vozidla, jako jsou nákladní automobily a autobusy.

Celý článek na Oak Ridge National Laboratory

Image Credit: Oak Ridge National Laboratory

-jk-