Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 6/2017 vyšlo tiskem 7. 6. 2017. V elektronické verzi na webu od 26. 6. 2017. 

Zdůrazněné téma: Točivé el. stroje; Pohony a výkonová elektronika; Měniče frekvence; Elektromobilita

Hlavní článek
Použití programovatelných logických obvodů v elektrických pohonech
Stejnosměrné elektrické stroje s permanentními magnety

Číslo 3/2017 vyšlo tiskem 9. 6. 2017. V elektronické verzi na webu bude 10. 7. 2017.

Světelné zdroje
Terminologie LED světelných zdrojů 

Denní světlo
Denní osvětlení velkých obytných místností
Svetelnotechnické posudzovanie líniových stavieb

Aktuality

Startuje hlasování veřejnosti o vítězích 9. ročníku ekologické soutěže E.ON Energy Globe V Praze byly 20. 6. 2017 slavnostně představeny nominované projekty 9. ročníku prestižní…

Nejnovější monopost týmu ČVUT eForce FEE Prague Formula se představil na Václavském náměstí Dne 16. června se v dolní části Václavského náměstí prezentoval tým Fakulty…

IQRF Summit 2017 svědkem reálných IoT aplikací Akce zaměřená na reálná řešení v oblasti chytrých měst, budov, domácností, transportu,…

Konference Internet a Technologie 17 Sdružení CZ.NIC, správce české národní domény, si Vás dovoluje pozvat na již tradiční…

Více aktualit

V budoucnu si budete své elektrické auto nabíjet bezdrátově, za jízdy

01.04.2016 | Oak Ridge National Laboratory | www.ornl.gov

Inženýři z oddělení Department of Energy Národní laboratoře Oak Ridge (ORNL) úspěšně předvedli 20 kilowattový bezdrátový nabíjecí systém s účinností 90 % a rychlostí nabíjení až třikrát vyšší ve srovnání s dnešními nabíjecími systémy pro elektrická auta.

K dosažení tohoto cíle využil tým v průběhu tří let unikátní nástroje, včetně zkonstruování vlastního invertoru, izolačního měniče, elektroniky a využití příslušných technologií. Pro předváděcí účely integrovali inženýři jednoduchý měnič do elektricky poháněné Toyoty RAV4, vybavené navíc 10 kWh baterií.

Bezdrátové nabíjení auta

Výzkumníci již plánují vývoj 50 kilowattového bezdrátového nabíjecího systému, který by mohl konkurovat komerčně dostupným rychlonabíjecím systémům dneška. Právě spojení rychlého nabíjení s bezdrátovou technologií by mohlo navýšit zájem spotřebitelů o elektrická vozidla a především umožnit provoz zcela autonomních vozidel. Vyšší kapacita nabíjení je také zásadním faktorem pro větší vozidla, jako jsou nákladní automobily a autobusy.

Celý článek na Oak Ridge National Laboratory

Image Credit: Oak Ridge National Laboratory

-jk-