Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 10/2018 vyšlo tiskem 26. 9. 2018. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektroenergetika; OZE; Baterie a akumulátory; E-mobilita

Hlavní článek
Smart Cities (4. část – 1. díl)

Číslo 5/2018 vyšlo tiskem 17. 9. 2018. V elektronické verzi na webu ihned.

Osvětlení interiérů
Výběr svítidla podle konceptu interiéru
Unikátní kniha o interiérech právě v prodeji
Pozvánka na seminář Interiéry 2018 – výjimečná akce již posedmé

Aktuality
Pan profesor Jiří Habel odešel – vzpomínky zůstanou

Aktuality

ČOI začala kontrolovat dobíjecí stanice pro elektromobily Automobily s elektrickým pohonem jsou v České republice stále populárnější. Výrobci…

„Světelný buben“ může změnit automobilový průmysl, architekturu i počítačové hry Tým vedený docentem Vlastimilem Havranem z katedry počítačové grafiky a interakce Fakulty…

FOR ARCH představil novinky ve stavebnictví a konfrontoval Programové prohlášení vlády Proběhl mezinárodní stavební veletrh FOR ARCH 2018, kdy se na ploše zhruba 40 000 metrů…

VUT na strojírenském veletrhu představí kolaborativního robota i továrnu budoucnosti Celkem osmnáct exponátů ze tří různých fakult představí letos Vysoké učení technické na…

Více aktualit

V budoucnu si budete své elektrické auto nabíjet bezdrátově, za jízdy

01.04.2016 | Oak Ridge National Laboratory | www.ornl.gov

Inženýři z oddělení Department of Energy Národní laboratoře Oak Ridge (ORNL) úspěšně předvedli 20 kilowattový bezdrátový nabíjecí systém s účinností 90 % a rychlostí nabíjení až třikrát vyšší ve srovnání s dnešními nabíjecími systémy pro elektrická auta.

K dosažení tohoto cíle využil tým v průběhu tří let unikátní nástroje, včetně zkonstruování vlastního invertoru, izolačního měniče, elektroniky a využití příslušných technologií. Pro předváděcí účely integrovali inženýři jednoduchý měnič do elektricky poháněné Toyoty RAV4, vybavené navíc 10 kWh baterií.

Bezdrátové nabíjení auta

Výzkumníci již plánují vývoj 50 kilowattového bezdrátového nabíjecího systému, který by mohl konkurovat komerčně dostupným rychlonabíjecím systémům dneška. Právě spojení rychlého nabíjení s bezdrátovou technologií by mohlo navýšit zájem spotřebitelů o elektrická vozidla a především umožnit provoz zcela autonomních vozidel. Vyšší kapacita nabíjení je také zásadním faktorem pro větší vozidla, jako jsou nákladní automobily a autobusy.

Celý článek na Oak Ridge National Laboratory

Image Credit: Oak Ridge National Laboratory

-jk-