Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2017 vyšlo tiskem 28. 6. 2017. V elektronické verzi na webu od 28. 7. 2017. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Konektory; Software; Značení a štítkování

Hlavní článek
Elektrická izolace a tepelná vodivost

Číslo 4/2017 vyšlo tiskem 8. 8. 2017. V elektronické verzi na webu bude 8. 9. 2017.

Účinky a užití optického záření
Svatojánský brouček očima světelného technika

Světelnětechnická zařízení
OSRAM TecDay Česká republika 2017
Osvětlení pracovny provinciála dominikánů v Praze
innogy – rekonstrukce administrativního sídla společnosti

Aktuality

FOR ARCH 2017 přinese řadu zajímavých soutěží a konferencí Osmadvacátý ročník mezinárodního stavebního veletrhu FOR ARCH, který se uskuteční ve…

Premiér navštívil hlavní sídlo provozovatele přenosové soustavy Předseda vlády Bohuslav Sobotka a ministr průmyslu a obchodu Jiří Havlíček se přímo na…

Finálové kolo soutěže EBEC přivede do Brna 120 nejlepších inženýrů z celé Evropy Co vše je možné stihnout navrhnout, smontovat a následně odprezentovat během dvou dní? To…

Co si akce „Světlo v praxi“ klade za cíle V České republice se prvním rokem koná akce v oblasti světelné techniky, která chce…

Více aktualit

V budoucnu si budete své elektrické auto nabíjet bezdrátově, za jízdy

01.04.2016 | Oak Ridge National Laboratory | www.ornl.gov

Inženýři z oddělení Department of Energy Národní laboratoře Oak Ridge (ORNL) úspěšně předvedli 20 kilowattový bezdrátový nabíjecí systém s účinností 90 % a rychlostí nabíjení až třikrát vyšší ve srovnání s dnešními nabíjecími systémy pro elektrická auta.

K dosažení tohoto cíle využil tým v průběhu tří let unikátní nástroje, včetně zkonstruování vlastního invertoru, izolačního měniče, elektroniky a využití příslušných technologií. Pro předváděcí účely integrovali inženýři jednoduchý měnič do elektricky poháněné Toyoty RAV4, vybavené navíc 10 kWh baterií.

Bezdrátové nabíjení auta

Výzkumníci již plánují vývoj 50 kilowattového bezdrátového nabíjecího systému, který by mohl konkurovat komerčně dostupným rychlonabíjecím systémům dneška. Právě spojení rychlého nabíjení s bezdrátovou technologií by mohlo navýšit zájem spotřebitelů o elektrická vozidla a především umožnit provoz zcela autonomních vozidel. Vyšší kapacita nabíjení je také zásadním faktorem pro větší vozidla, jako jsou nákladní automobily a autobusy.

Celý článek na Oak Ridge National Laboratory

Image Credit: Oak Ridge National Laboratory

-jk-