Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 2. 2017. V elektronické verzi na webu od 10. 3. 2017. 

Téma: Elektrické přístroje – spínací, jisticí, ochranné a signalizační; Přístroje pro inteligentní sítě

Hlavní článek
Atypický návrh výkonového stejnosměrného zdroje se středofrekvenčním transformátorovým filtrem rušivého napětí

Číslo 1/2017 vyšlo tiskem 7. 2. 2017. V elektronické verzi na webu od 7. 3. 2017.

Veletrhy a výstavy
Pozvánka na výstavu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE 2017 

Architekturní a scénické osvětlení
Světelný design v kostce – Část 28
Osvětlení spiegeltentu a jeho specifika

Aktuality

Veletrh Věda Výzkum Inovace 2017 zahájí místopředseda vlády Pavel Bělobrádek Letošní ročník Veletrhu Věda Výzkum Inovace zahájí na brněnském výstavišti 28. února 2017…

Chytré lampy PRE potvrdily zhoršenou smogovou situaci v Praze Chytré lampy PRE potvrdily v rámci svého pilotního provozu, že v Holešovicích a…

Jak se bydlí v pasivních domech, řeknou jejich majitelé na veletrhu FOR PASIV Další ročník veletrhu FOR PASIV, který je zaměřený na projektování a výstavbu…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Více aktualit

V budoucnu si budete své elektrické auto nabíjet bezdrátově, za jízdy

01.04.2016 | Oak Ridge National Laboratory | www.ornl.gov

Inženýři z oddělení Department of Energy Národní laboratoře Oak Ridge (ORNL) úspěšně předvedli 20 kilowattový bezdrátový nabíjecí systém s účinností 90 % a rychlostí nabíjení až třikrát vyšší ve srovnání s dnešními nabíjecími systémy pro elektrická auta.

K dosažení tohoto cíle využil tým v průběhu tří let unikátní nástroje, včetně zkonstruování vlastního invertoru, izolačního měniče, elektroniky a využití příslušných technologií. Pro předváděcí účely integrovali inženýři jednoduchý měnič do elektricky poháněné Toyoty RAV4, vybavené navíc 10 kWh baterií.

Bezdrátové nabíjení auta

Výzkumníci již plánují vývoj 50 kilowattového bezdrátového nabíjecího systému, který by mohl konkurovat komerčně dostupným rychlonabíjecím systémům dneška. Právě spojení rychlého nabíjení s bezdrátovou technologií by mohlo navýšit zájem spotřebitelů o elektrická vozidla a především umožnit provoz zcela autonomních vozidel. Vyšší kapacita nabíjení je také zásadním faktorem pro větší vozidla, jako jsou nákladní automobily a autobusy.

Celý článek na Oak Ridge National Laboratory

Image Credit: Oak Ridge National Laboratory

-jk-