Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2016 vyšlo tiskem 7. 11. 2016. V elektronické verzi na webu od 1. 12. 2016. 

Téma: Rozváděče a rozváděčová technika; Točivé stroje a výkonová elektronika

Hlavní článek
Lithiové trakční akumulátory pro elektromobilitu

Číslo 6/2016 vyšlo tiskem 5. 12. 2016. V elektronické verzi na webu od 5. 1. 2017.

Osvětlení interiérů
Seminář Interiéry 2016 – páté výročí
Součinnost bytového interiéru a osvětlení 

Normy, předpisy a doporučení
Nové normy pro osvětlení pozemních komunikací

Aktuality

Svítící fasáda FEL ČVUT nabídne veřejnosti interaktivní program s názvem Creative Colours of FEL Dne 13. prosince v 16.30 hodin se v pražských Dejvicích veřejnosti představí interaktivní…

Fakulta elektrotechnická je na špici excelentního výzkumu na ČVUT Expertní panely Rady vlády pro výzkum, vývoj, inovace (RVVI) vybraly ve II. pilíři…

Švýcaři v referendu odmítli uzavřít jaderné elektrárny dříve V referendu hlasovalo 45 procent obyvatel, z toho 54,2 procent voličů řeklo návrhu na…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. 11. 2016 den otevřených dveří Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá 25. listopadu od 8.30 hodin Den otevřených…

Více aktualit

Ulicemi Göteborgu jezdí první autobus s elektrickým pohonem

01.06.2015 | Volvo Buses | www.volvobuses.com

Tichý, pohodlný pro cestující a bez produkce výfukových plynů. Nový elektrobus společnosti Volvo Buses je v těchto dnech poprvé testován v běžném provozu v Göteborgu. Oficiální premiéra elektrobusu je naplánována na 15. června na veletrhu veřejné dopravy v Miláně.

V polovině června začne elektrobus obsluhovat linku na trase 55 mezi Lindholmenem a Chalmers/Johannebergem ve švédském Göteborgu. Dopravu zajistí 3 elektrobusy a sedm elektrických hybridů společnosti Volvo Buses. Vozidla jsou vybavena bateriemi s možností rychlého dobití elektřinou ve speciálních stojanech. Spotřeba elektrického pohonu je asi o 80% nižší než u srovnatelného dieselového autobusu. Nová trasa je výsledkem odvážného počinu s názvem ElectriCity, jehož úkolem je vývoj, účelné využití a zhodnocení inovativních řešení pro budoucnost udržitelného systému veřejné dopravy.

Elektrobus Volvo

„V současné době dokončujeme testování, abychom zajistili bezproblémový chod elektrobusů v běžném provozu. Tiché elektrobusy neprodukují výfukové plyny a přispívají tak k čistšímu ovzduší a pomáhají redukovat dopad na klima. Našim cílem je rovněž pohodlí cestujících," uvedl Håkan Agnevall, ředitel Volvo Buses. Snahou vývojářů Volva bylo zajistit moderní a přívětivou atmosféru uvnitř autobusu. Interiér je světlý a vzdušný a disponuje elektrickými zásuvkami k dobití mobilních telefonů. Samozřejmostí je i bezdrátové wi-fi připojení. I když svou délkou 10,7 m o více než 1 m zaostává za běžným autobusem, dokáže nový elektrobus pojmout až 86 cestujících.

Komerční nasazení v roce 2017

Vozový park Volvo Buses zahrnuje autobus Volvo 7900 Hybrid, velmi úspěšný model s více než 2000 prodanými kusy a model Volvo 7900 Electric Hybrid, který byl na trh uveden v roce 2014. Na rozdíl od těchto autobusů je nový elektrobus vývojovou studií. Sériová produkce všech elektrobusů Volvo je naplánována na rok 2017.

Elektrobus součástí ElectriCity

Doprava elektrobusy na trase 55 v Göteborgu je výsledkem programu ElectriCity. Jedná se o vzájemnou spolupráci vývojářů, průmyslového odvětví a měst za účelem vývoje, účelného využití a zhodnocení inovativních řešení pro budoucnost udržitelného systému veřejné dopravy.

Původní článek na Volvo Buses

Image Credit: Volvo Buses

-jk-