Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 10/2017 vyšlo tiskem 4. 10. 2017. V elektronické verzi na webu od 4. 10. 2017. 

Téma: Elektroenergetika; OZE; Palivové články; Baterie a akumulátory

Hlavní článek
Skladování elektrické energie
Elektrochemická impedanční spektroskopie akumulátorů

Číslo 5/2017 vyšlo tiskem 18. 9. 2017. V elektronické verzi na webu bude 18. 9. 2017.

Svítidla a světelné přístroje
MAYBE STYLE představuje LED designová svítidla německého výrobce Lightnet
TREVOS – nová svítidla pro průmysl i kanceláře
Kolik typů LED panelů vyrábí MODUS?
Inteligentní LED svítidlo RENO PROFI

Osvětlení interiérů
Světlo v bytovém interiéru – otázky a odpovědi

Aktuality

Soutěž o nejlepší realizovaný projekt KNX instalace Spolek KNX národní skupina České republiky, z. s. vyhlásil soutěž o nejlepší projekt…

Slovensko bude partnerskou zemí MSV 2018 Příští rok se chystají oslavy několika kulatých výročí včetně 100 let od založení…

ABB na MSV 2017 v Brně vystavuje stavební kameny továrny budoucnosti Společnost ABB na Mezinárodním strojírenském veletrhu 2017 v hale G2/30 představuje…

Výroční SIGNAL festival provede diváky po nových trasách i svou historií Festival světla SIGNAL divákům předvede 20 instalací od umělců z České republiky i…

Více aktualit

Ulicemi Göteborgu jezdí první autobus s elektrickým pohonem

01.06.2015 | Volvo Buses | www.volvobuses.com

Tichý, pohodlný pro cestující a bez produkce výfukových plynů. Nový elektrobus společnosti Volvo Buses je v těchto dnech poprvé testován v běžném provozu v Göteborgu. Oficiální premiéra elektrobusu je naplánována na 15. června na veletrhu veřejné dopravy v Miláně.

V polovině června začne elektrobus obsluhovat linku na trase 55 mezi Lindholmenem a Chalmers/Johannebergem ve švédském Göteborgu. Dopravu zajistí 3 elektrobusy a sedm elektrických hybridů společnosti Volvo Buses. Vozidla jsou vybavena bateriemi s možností rychlého dobití elektřinou ve speciálních stojanech. Spotřeba elektrického pohonu je asi o 80% nižší než u srovnatelného dieselového autobusu. Nová trasa je výsledkem odvážného počinu s názvem ElectriCity, jehož úkolem je vývoj, účelné využití a zhodnocení inovativních řešení pro budoucnost udržitelného systému veřejné dopravy.

Elektrobus Volvo

„V současné době dokončujeme testování, abychom zajistili bezproblémový chod elektrobusů v běžném provozu. Tiché elektrobusy neprodukují výfukové plyny a přispívají tak k čistšímu ovzduší a pomáhají redukovat dopad na klima. Našim cílem je rovněž pohodlí cestujících," uvedl Håkan Agnevall, ředitel Volvo Buses. Snahou vývojářů Volva bylo zajistit moderní a přívětivou atmosféru uvnitř autobusu. Interiér je světlý a vzdušný a disponuje elektrickými zásuvkami k dobití mobilních telefonů. Samozřejmostí je i bezdrátové wi-fi připojení. I když svou délkou 10,7 m o více než 1 m zaostává za běžným autobusem, dokáže nový elektrobus pojmout až 86 cestujících.

Komerční nasazení v roce 2017

Vozový park Volvo Buses zahrnuje autobus Volvo 7900 Hybrid, velmi úspěšný model s více než 2000 prodanými kusy a model Volvo 7900 Electric Hybrid, který byl na trh uveden v roce 2014. Na rozdíl od těchto autobusů je nový elektrobus vývojovou studií. Sériová produkce všech elektrobusů Volvo je naplánována na rok 2017.

Elektrobus součástí ElectriCity

Doprava elektrobusy na trase 55 v Göteborgu je výsledkem programu ElectriCity. Jedná se o vzájemnou spolupráci vývojářů, průmyslového odvětví a měst za účelem vývoje, účelného využití a zhodnocení inovativních řešení pro budoucnost udržitelného systému veřejné dopravy.

Původní článek na Volvo Buses

Image Credit: Volvo Buses

-jk-