Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2020 vyšlo tiskem 20. 1. 2020. V elektronické verzi na webu 12. 2. 2020. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Nářadí, nástroje a pomůcky

Hlavní článek
Využití mHealth technologií pro automatizovaný sběr a přenos dat pacientů s diabetem

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 9. 12. 2019. V elektronické verzi na webu 9. 1. 2020.

Činnost odborných organizací
Svetelnotechnická konferencia Vyšehradských krajín LUMEN V4 2020 – 1. oznámenie
23. mezinárodní konference SVĚTLO – LIGHT 2019
56. konference Společnosti pro rozvoj veřejného osvětlení v Plzni
Co je nového v CIE

Osvětlení interiérů
Halla osvětlila nové kanceláře Booking.com v centru Prahy

Aktuality

Výstavba 7. bloku JE Tchien-wan s reaktorem VVER-1200 začne už letos Ruská korporace pro atomovou energii Rosatom 20. ledna 2020 uvedla, že výstavbu 7. bloku…

Přístroje ABB pomáhají pěstovat chutná česká rajčata bez pesticidů Dát si v zimě čerstvá zralá rajčata, která by pocházela od lokálních pěstitelů, bylo až…

Česká komora architektů vyhlásila 5. ročník České ceny za architekturu Soutěžní přehlídka je otevřena architektonickým realizacím postaveným na území České…

FOR CITY 2020: Inovace pro města, obce i regiony Jaká inovativní řešení, která pomocí moderních technologií zvýší kvalitu života obyvatel…

Více aktualit

Ulicemi Göteborgu jezdí první autobus s elektrickým pohonem

01.06.2015 | Volvo Buses | www.volvobuses.com

Tichý, pohodlný pro cestující a bez produkce výfukových plynů. Nový elektrobus společnosti Volvo Buses je v těchto dnech poprvé testován v běžném provozu v Göteborgu. Oficiální premiéra elektrobusu je naplánována na 15. června na veletrhu veřejné dopravy v Miláně.

V polovině června začne elektrobus obsluhovat linku na trase 55 mezi Lindholmenem a Chalmers/Johannebergem ve švédském Göteborgu. Dopravu zajistí 3 elektrobusy a sedm elektrických hybridů společnosti Volvo Buses. Vozidla jsou vybavena bateriemi s možností rychlého dobití elektřinou ve speciálních stojanech. Spotřeba elektrického pohonu je asi o 80% nižší než u srovnatelného dieselového autobusu. Nová trasa je výsledkem odvážného počinu s názvem ElectriCity, jehož úkolem je vývoj, účelné využití a zhodnocení inovativních řešení pro budoucnost udržitelného systému veřejné dopravy.

Elektrobus Volvo

„V současné době dokončujeme testování, abychom zajistili bezproblémový chod elektrobusů v běžném provozu. Tiché elektrobusy neprodukují výfukové plyny a přispívají tak k čistšímu ovzduší a pomáhají redukovat dopad na klima. Našim cílem je rovněž pohodlí cestujících," uvedl Håkan Agnevall, ředitel Volvo Buses. Snahou vývojářů Volva bylo zajistit moderní a přívětivou atmosféru uvnitř autobusu. Interiér je světlý a vzdušný a disponuje elektrickými zásuvkami k dobití mobilních telefonů. Samozřejmostí je i bezdrátové wi-fi připojení. I když svou délkou 10,7 m o více než 1 m zaostává za běžným autobusem, dokáže nový elektrobus pojmout až 86 cestujících.

Komerční nasazení v roce 2017

Vozový park Volvo Buses zahrnuje autobus Volvo 7900 Hybrid, velmi úspěšný model s více než 2000 prodanými kusy a model Volvo 7900 Electric Hybrid, který byl na trh uveden v roce 2014. Na rozdíl od těchto autobusů je nový elektrobus vývojovou studií. Sériová produkce všech elektrobusů Volvo je naplánována na rok 2017.

Elektrobus součástí ElectriCity

Doprava elektrobusy na trase 55 v Göteborgu je výsledkem programu ElectriCity. Jedná se o vzájemnou spolupráci vývojářů, průmyslového odvětví a měst za účelem vývoje, účelného využití a zhodnocení inovativních řešení pro budoucnost udržitelného systému veřejné dopravy.

Původní článek na Volvo Buses

Image Credit: Volvo Buses

-jk-