Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 2/2017 vyšlo tiskem 17. 2. 2017. V elektronické verzi na webu od 10. 3. 2017. 

Téma: Elektrické přístroje – spínací, jisticí, ochranné a signalizační; Přístroje pro inteligentní sítě

Hlavní článek
Atypický návrh výkonového stejnosměrného zdroje se středofrekvenčním transformátorovým filtrem rušivého napětí

Číslo 1/2017 vyšlo tiskem 7. 2. 2017. V elektronické verzi na webu od 7. 3. 2017.

Veletrhy a výstavy
Pozvánka na výstavu SVĚTLO V ARCHITEKTUŘE 2017 

Architekturní a scénické osvětlení
Světelný design v kostce – Část 28
Osvětlení spiegeltentu a jeho specifika

Aktuality

Chytré lampy PRE potvrdily zhoršenou smogovou situaci v Praze Chytré lampy PRE potvrdily v rámci svého pilotního provozu, že v Holešovicích a…

Jak se bydlí v pasivních domech, řeknou jejich majitelé na veletrhu FOR PASIV Další ročník veletrhu FOR PASIV, který je zaměřený na projektování a výstavbu…

Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze představí zájemcům o studium moderní techniku i její historii Fakulta elektrotechnická ČVUT v Praze pořádá v pátek 20. ledna od 8.30 hodin první…

Loňská výroba Temelína by stačila k pokrytí téměř roční spotřeby českých domácností Přesně 12,1 terawatthodin elektřiny (TWh) loni vyrobila Jaderná elektrárna Temelín. Je to…

Více aktualit

Ulicemi Göteborgu jezdí první autobus s elektrickým pohonem

01.06.2015 | Volvo Buses | www.volvobuses.com

Tichý, pohodlný pro cestující a bez produkce výfukových plynů. Nový elektrobus společnosti Volvo Buses je v těchto dnech poprvé testován v běžném provozu v Göteborgu. Oficiální premiéra elektrobusu je naplánována na 15. června na veletrhu veřejné dopravy v Miláně.

V polovině června začne elektrobus obsluhovat linku na trase 55 mezi Lindholmenem a Chalmers/Johannebergem ve švédském Göteborgu. Dopravu zajistí 3 elektrobusy a sedm elektrických hybridů společnosti Volvo Buses. Vozidla jsou vybavena bateriemi s možností rychlého dobití elektřinou ve speciálních stojanech. Spotřeba elektrického pohonu je asi o 80% nižší než u srovnatelného dieselového autobusu. Nová trasa je výsledkem odvážného počinu s názvem ElectriCity, jehož úkolem je vývoj, účelné využití a zhodnocení inovativních řešení pro budoucnost udržitelného systému veřejné dopravy.

Elektrobus Volvo

„V současné době dokončujeme testování, abychom zajistili bezproblémový chod elektrobusů v běžném provozu. Tiché elektrobusy neprodukují výfukové plyny a přispívají tak k čistšímu ovzduší a pomáhají redukovat dopad na klima. Našim cílem je rovněž pohodlí cestujících," uvedl Håkan Agnevall, ředitel Volvo Buses. Snahou vývojářů Volva bylo zajistit moderní a přívětivou atmosféru uvnitř autobusu. Interiér je světlý a vzdušný a disponuje elektrickými zásuvkami k dobití mobilních telefonů. Samozřejmostí je i bezdrátové wi-fi připojení. I když svou délkou 10,7 m o více než 1 m zaostává za běžným autobusem, dokáže nový elektrobus pojmout až 86 cestujících.

Komerční nasazení v roce 2017

Vozový park Volvo Buses zahrnuje autobus Volvo 7900 Hybrid, velmi úspěšný model s více než 2000 prodanými kusy a model Volvo 7900 Electric Hybrid, který byl na trh uveden v roce 2014. Na rozdíl od těchto autobusů je nový elektrobus vývojovou studií. Sériová produkce všech elektrobusů Volvo je naplánována na rok 2017.

Elektrobus součástí ElectriCity

Doprava elektrobusy na trase 55 v Göteborgu je výsledkem programu ElectriCity. Jedná se o vzájemnou spolupráci vývojářů, průmyslového odvětví a měst za účelem vývoje, účelného využití a zhodnocení inovativních řešení pro budoucnost udržitelného systému veřejné dopravy.

Původní článek na Volvo Buses

Image Credit: Volvo Buses

-jk-