Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2019 vyšlo tiskem 26. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 26. 7. 2019. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Správa aktiv a potřeba diagnostiky v Průmyslu 4.0

Číslo 4/2019 vyšlo tiskem 29. 7. 2019. V elektronické verzi na webu 29. 8. 2019.

Světelně-technická zařízení
Foxtrot řídí nové sídlo asociace barmanů
Dynamické osvětlení kaple Anděla Strážce v Sušici

Příslušenství osvětlovacích soustav
Bezpečnost, úspornost a komfort s KNX
Celosvětově první LED spínaný zdroj s rozhraním KNX od výrobce MEAN WELL
KNX – systém s budoucností
Schmachtl – konektorová instalace gesis

Aktuality

Společnost ABB jmenovala generálním ředitelem Björna Rosengrena Představenstvo společnosti ABB jednohlasně jmenovalo Björna Rosengrena generálním…

Studentské formule ČVUT v Praze přivezly z Mostu zlatou a stříbrnou medaili Ve dnech 13. až 17. srpna se na polygonu u Autodromu Most konal mezinárodní závod…

Nový pobočný spolek ČSO – region Praha Po mnoha letech existence České společnosti pro osvětlování byl v červnu tohoto roku…

Digitální továrna 2.0 na MSV 2019 Digitální továrna 2.0 je jedním z hlavních témat Mezinárodního strojírenského veletrhu…

Více aktualit

Ulicemi Göteborgu jezdí první autobus s elektrickým pohonem

01.06.2015 | Volvo Buses | www.volvobuses.com

Tichý, pohodlný pro cestující a bez produkce výfukových plynů. Nový elektrobus společnosti Volvo Buses je v těchto dnech poprvé testován v běžném provozu v Göteborgu. Oficiální premiéra elektrobusu je naplánována na 15. června na veletrhu veřejné dopravy v Miláně.

V polovině června začne elektrobus obsluhovat linku na trase 55 mezi Lindholmenem a Chalmers/Johannebergem ve švédském Göteborgu. Dopravu zajistí 3 elektrobusy a sedm elektrických hybridů společnosti Volvo Buses. Vozidla jsou vybavena bateriemi s možností rychlého dobití elektřinou ve speciálních stojanech. Spotřeba elektrického pohonu je asi o 80% nižší než u srovnatelného dieselového autobusu. Nová trasa je výsledkem odvážného počinu s názvem ElectriCity, jehož úkolem je vývoj, účelné využití a zhodnocení inovativních řešení pro budoucnost udržitelného systému veřejné dopravy.

Elektrobus Volvo

„V současné době dokončujeme testování, abychom zajistili bezproblémový chod elektrobusů v běžném provozu. Tiché elektrobusy neprodukují výfukové plyny a přispívají tak k čistšímu ovzduší a pomáhají redukovat dopad na klima. Našim cílem je rovněž pohodlí cestujících," uvedl Håkan Agnevall, ředitel Volvo Buses. Snahou vývojářů Volva bylo zajistit moderní a přívětivou atmosféru uvnitř autobusu. Interiér je světlý a vzdušný a disponuje elektrickými zásuvkami k dobití mobilních telefonů. Samozřejmostí je i bezdrátové wi-fi připojení. I když svou délkou 10,7 m o více než 1 m zaostává za běžným autobusem, dokáže nový elektrobus pojmout až 86 cestujících.

Komerční nasazení v roce 2017

Vozový park Volvo Buses zahrnuje autobus Volvo 7900 Hybrid, velmi úspěšný model s více než 2000 prodanými kusy a model Volvo 7900 Electric Hybrid, který byl na trh uveden v roce 2014. Na rozdíl od těchto autobusů je nový elektrobus vývojovou studií. Sériová produkce všech elektrobusů Volvo je naplánována na rok 2017.

Elektrobus součástí ElectriCity

Doprava elektrobusy na trase 55 v Göteborgu je výsledkem programu ElectriCity. Jedná se o vzájemnou spolupráci vývojářů, průmyslového odvětví a měst za účelem vývoje, účelného využití a zhodnocení inovativních řešení pro budoucnost udržitelného systému veřejné dopravy.

Původní článek na Volvo Buses

Image Credit: Volvo Buses

-jk-