Aktuální vydání

Číslo 8-9/2021 vyšlo tiskem 1. 9. 2021. V elektronické verzi na webu 30. 9. 2021. 

Téma: Elektrotechnika v průmyslu; Průmyslové automatizační prvky

Hlavní článek
Elektroenergetika ČR se bez nových flexibilních jaderných bloků neobejde

Číslo 4-5/2021 vyšlo tiskem
17. 9. 2021. V elektronické verzi na webu 17. 9. 2021.

Světelnětechnická zařízení
Rekonstrukce osvětlení podchodu a nástupišť vlakového nádraží Ústí nad Orlicí

Veřejné osvětlení
Osvětlení parku u Biskupství ostravsko-opavského v Ostravě
Venkovní osvětlovací soustavy a rušivé světlo
Generel verejného osvetlenia 9. časť
Environmentálne hľadiská

Třetí generace elektroskútru Bird s autonomní brzdou

28. 5. 2021 | The Verge | www.theverge.com

Kalifornská společnost Bird představila třetí generaci svého elektrického skútru, který je navržen pro ještě delší životnost a udržitelnost. „Bird Three“ má delší rozvor, plynovou páčku se dvěma senzory a „trojitý brzdný systém“ – duální samostatné brzdy a autonomní nouzovou brzdu.

Jedním z nejdůležitějších aspektů každého skútru je životnost. Čím více kilometrů skútr ujede, tím výhodnější je pro společnosti, které musí kompenzovat náklady na každý skútr, než začnou vykazovat zisk. Proto se kalifornská společnost na rozdíl od ostatních výrobců zaměřila na nevyměnitelné baterie. Důvodem jsou vyšší výrobní emise a nutnost častějšího dobíjení. Tento přístup není jednoduše dlouhodobě rentabilní.

Elektroskútr Bird

Akumulátor nové generace skútru se může pochlubit kapacitou „až 1 kWh“, což dle společnosti znamená méně častější nabíjení a delší dojezd na plně nabitou baterii v porovnání s jakýmkoliv podobným řešením na trhu. Baterie je navržena tak, aby překonala životnost samotného skútru. V řeči kilometrů je to minimálně 22 500 až 32 000 km. Pro srovnání životnost skútru je odhadována na 24 až 36 měsíců. Odolnost vůči vodě a prachu zajišťuje certifikace IP68.

Celý článek na The Verge

Image Credit: Bird

-jk-