Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 11/2017 vyšlo tiskem 6. 11. 2017. V elektronické verzi na webu od 27. 11. 2017. 

Téma: Elektrické rozváděče a rozváděčová technika; Točivé elektrické stroje

Hlavní článek
Analýza účinku geometrických charakteristik CFD simulací na teplotní pole sinusového filtru
On-line optimalizácia komutačných uhlov prúdu vo fázach BLDC motora

Číslo 5/2017 vyšlo tiskem 18. 9. 2017. V elektronické verzi na webu bude 18. 9. 2017.

Svítidla a světelné přístroje
MAYBE STYLE představuje LED designová svítidla německého výrobce Lightnet
TREVOS – nová svítidla pro průmysl i kanceláře
Kolik typů LED panelů vyrábí MODUS?
Inteligentní LED svítidlo RENO PROFI

Osvětlení interiérů
Světlo v bytovém interiéru – otázky a odpovědi

Aktuality

MONETA Money Bank se jako první firma v ČR rozhodla zcela přejít na elektromobily MONETA Money Bank se jako první společnost v České republice oficiálně rozhodla, že do…

ŠKODA AUTO bude od roku 2020 v Mladé Boleslavi vyrábět vozy s čistě elektrickým pohonem ŠKODA AUTO bude vozy s čistě elektrickým pohonem vyrábět v závodě v Mladé Boleslavi. Již…

Soutěž o nejlepší realizovaný projekt KNX instalace Spolek KNX národní skupina České republiky, z. s. vyhlásil soutěž o nejlepší projekt…

Slovensko bude partnerskou zemí MSV 2018 Příští rok se chystají oslavy několika kulatých výročí včetně 100 let od založení…

Více aktualit

Trefí se Google svým konceptem chytré domácnosti do černého?

22.06.2015 | Business Insider | www.businessinsider.com

Google právě učinil důležitý krok směřující k vlastnímu projektu chytré domácnosti. Jeho snaha ale může přijít vniveč.

Společnost Nest, jejímž vlastníkem je právě Google, nedávno představila novou řadu svých chytrých produktů pro domácnosti a i když vylepšení oproti starší verzi je působivé, společnost čelí velkému problému. Zdá se, že zájem o propojenou domácnost je na ústupu. Dle nedávno vydané zprávy agentury Argus Insights se zájem spotřebitelů o chytré produkty v květnu ve srovnání s loňským rokem propadl o 15 %.

Chytré produkty pro domácnosti

Zatímco data agentury Argus jsou založena výhradně na množství recenzí spotřebitelů v rámci mnoha maloobchodních prodejen, ne na počtech prodejů, ostatní data rovněž naznačují, že spotřebitelé z USA prostě příliš nefandí myšlence propojené domácnosti. Podle zprávy publikované minulý rok Park Associates a Consumer Electronic Association pouze okolo 13 % amerických domácností s širokopásmovým připojením uvedlo, že vlastní alespoň jedno chytré zařízení. A 62 % domácností nemá dle zprávy o chytrých zařízeních ani ponětí.

Jeden z důvodů, proč se spotřebitelé nezamilovali do myšlenky vyzdobit svou domácnost chytrými zařízeními je jednoduše ten, že chtějí mít jistotu, že jejich cena je opodstatněná. I když všechny nové produkty Nestu spadají do nižší cenové kategorie, společnost musí přesvědčit svou cílovou skupinu, že investice v řádu několika stovek dolarů se z dlouhodobého hlediska vyplatí. Za zmínku také stojí, že i když data z průzkumu ukazují, že lidé nemají o chytrá zařízení do domácnosti velký zájem, Google Trends - který sleduje, co lidé vyhledávají - ukazuje, že lidé stále více vyhledávají slova jako „chytrý domov“, „chytrý termostat“ a „propojená domácnost“.

Celý článek na Business Insider

Image Credit: Nest

-jk-