Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 5/2018 vyšlo tiskem 16. 5. 2018. V elektronické verzi na webu od 6. 6. 2018. 

Téma: Ochrana před bleskem a přepětím;EPS, EZS; ELO SYS 2018

Hlavní článek
Energy router a jeho úloha v inteligentní síti
Smart Cities (2. část – 1. díl)

Číslo 2/2018 vyšlo tiskem 16. 3. 2018. V elektronické verzi na webu bude ihned.

Veletrhy a výstavy
Interiérová elita opět po roce v Letňanech

Svítidla a světelné přístroje
Nouzové osvětlení
Budoucnost průmyslového osvětlení se jmenuje INNOVA
Svítidlo GOLY – praktické svítidlo high bay“
McLED® – značka kvalitního LED osvětlení
Svítidlo VOLGA EU – naše volba pro Evropu

Aktuality

Novostavba firmy Teco a.s. získala hlavní cenu v soutěži Stavba roku Zlínského kraje 2017 Český výrobce řídicích systémů pro průmyslovou automatizaci, automatizaci domů a budov i…

Mezinárodní strojírenský veletrh oslaví šedesátku s novým vizuálem Ozubené kolo, modrá a červená barva, šipky a uprostřed písmena MSV - česká zkratka,…

ČEPS, a.s., hospodařila vloni se ziskem přes 2,8 miliardy Akciová společnost ČEPS vykázala za rok 2017 zisk 2,897 miliardy před zdaněním. K nárůstu…

ABB v České republice buduje síť rychlonabíjecích stanic Síť rychlonabíjecích stanic pro elektrická vozidla se v České republice díky technologiím…

Více aktualit

Trefí se Google svým konceptem chytré domácnosti do černého?

22.06.2015 | Business Insider | www.businessinsider.com

Google právě učinil důležitý krok směřující k vlastnímu projektu chytré domácnosti. Jeho snaha ale může přijít vniveč.

Společnost Nest, jejímž vlastníkem je právě Google, nedávno představila novou řadu svých chytrých produktů pro domácnosti a i když vylepšení oproti starší verzi je působivé, společnost čelí velkému problému. Zdá se, že zájem o propojenou domácnost je na ústupu. Dle nedávno vydané zprávy agentury Argus Insights se zájem spotřebitelů o chytré produkty v květnu ve srovnání s loňským rokem propadl o 15 %.

Chytré produkty pro domácnosti

Zatímco data agentury Argus jsou založena výhradně na množství recenzí spotřebitelů v rámci mnoha maloobchodních prodejen, ne na počtech prodejů, ostatní data rovněž naznačují, že spotřebitelé z USA prostě příliš nefandí myšlence propojené domácnosti. Podle zprávy publikované minulý rok Park Associates a Consumer Electronic Association pouze okolo 13 % amerických domácností s širokopásmovým připojením uvedlo, že vlastní alespoň jedno chytré zařízení. A 62 % domácností nemá dle zprávy o chytrých zařízeních ani ponětí.

Jeden z důvodů, proč se spotřebitelé nezamilovali do myšlenky vyzdobit svou domácnost chytrými zařízeními je jednoduše ten, že chtějí mít jistotu, že jejich cena je opodstatněná. I když všechny nové produkty Nestu spadají do nižší cenové kategorie, společnost musí přesvědčit svou cílovou skupinu, že investice v řádu několika stovek dolarů se z dlouhodobého hlediska vyplatí. Za zmínku také stojí, že i když data z průzkumu ukazují, že lidé nemají o chytrá zařízení do domácnosti velký zájem, Google Trends - který sleduje, co lidé vyhledávají - ukazuje, že lidé stále více vyhledávají slova jako „chytrý domov“, „chytrý termostat“ a „propojená domácnost“.

Celý článek na Business Insider

Image Credit: Nest

-jk-