Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 1/2020 vyšlo tiskem 20. 1. 2020. V elektronické verzi na webu 12. 2. 2020. 

Téma: Elektrotechnologie; Materiály pro elektrotechniku; Nářadí, nástroje a pomůcky

Hlavní článek
Využití mHealth technologií pro automatizovaný sběr a přenos dat pacientů s diabetem

Číslo 6/2019 vyšlo tiskem 9. 12. 2019. V elektronické verzi na webu 9. 1. 2020.

Činnost odborných organizací
Svetelnotechnická konferencia Vyšehradských krajín LUMEN V4 2020 – 1. oznámenie
23. mezinárodní konference SVĚTLO – LIGHT 2019
56. konference Společnosti pro rozvoj veřejného osvětlení v Plzni
Co je nového v CIE

Osvětlení interiérů
Halla osvětlila nové kanceláře Booking.com v centru Prahy

Aktuality

Výstavba 7. bloku JE Tchien-wan s reaktorem VVER-1200 začne už letos Ruská korporace pro atomovou energii Rosatom 20. ledna 2020 uvedla, že výstavbu 7. bloku…

Přístroje ABB pomáhají pěstovat chutná česká rajčata bez pesticidů Dát si v zimě čerstvá zralá rajčata, která by pocházela od lokálních pěstitelů, bylo až…

Česká komora architektů vyhlásila 5. ročník České ceny za architekturu Soutěžní přehlídka je otevřena architektonickým realizacím postaveným na území České…

FOR CITY 2020: Inovace pro města, obce i regiony Jaká inovativní řešení, která pomocí moderních technologií zvýší kvalitu života obyvatel…

Více aktualit

Trefí se Google svým konceptem chytré domácnosti do černého?

22.06.2015 | Business Insider | www.businessinsider.com

Google právě učinil důležitý krok směřující k vlastnímu projektu chytré domácnosti. Jeho snaha ale může přijít vniveč.

Společnost Nest, jejímž vlastníkem je právě Google, nedávno představila novou řadu svých chytrých produktů pro domácnosti a i když vylepšení oproti starší verzi je působivé, společnost čelí velkému problému. Zdá se, že zájem o propojenou domácnost je na ústupu. Dle nedávno vydané zprávy agentury Argus Insights se zájem spotřebitelů o chytré produkty v květnu ve srovnání s loňským rokem propadl o 15 %.

Chytré produkty pro domácnosti

Zatímco data agentury Argus jsou založena výhradně na množství recenzí spotřebitelů v rámci mnoha maloobchodních prodejen, ne na počtech prodejů, ostatní data rovněž naznačují, že spotřebitelé z USA prostě příliš nefandí myšlence propojené domácnosti. Podle zprávy publikované minulý rok Park Associates a Consumer Electronic Association pouze okolo 13 % amerických domácností s širokopásmovým připojením uvedlo, že vlastní alespoň jedno chytré zařízení. A 62 % domácností nemá dle zprávy o chytrých zařízeních ani ponětí.

Jeden z důvodů, proč se spotřebitelé nezamilovali do myšlenky vyzdobit svou domácnost chytrými zařízeními je jednoduše ten, že chtějí mít jistotu, že jejich cena je opodstatněná. I když všechny nové produkty Nestu spadají do nižší cenové kategorie, společnost musí přesvědčit svou cílovou skupinu, že investice v řádu několika stovek dolarů se z dlouhodobého hlediska vyplatí. Za zmínku také stojí, že i když data z průzkumu ukazují, že lidé nemají o chytrá zařízení do domácnosti velký zájem, Google Trends - který sleduje, co lidé vyhledávají - ukazuje, že lidé stále více vyhledávají slova jako „chytrý domov“, „chytrý termostat“ a „propojená domácnost“.

Celý článek na Business Insider

Image Credit: Nest

-jk-