Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 8-9/2019 vyšlo tiskem 3. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned. 

Téma: Elektrotechnika v průmyslu; 61. mezinárodní strojírenský veletrh v Brně

Hlavní článek
Proudové chrániče – přehled a použití

Číslo 5/2019 vyšlo tiskem 16. 9. 2019. V elektronické verzi na webu ihned.

Činnost odborných organizací
Mezinárodní konference SVĚTLO 2019 – 6. oznámení
Zúčastnili sme sa kongresu Medzinárodnej komisie pre osvetlenie CIE 2019 vo Washingtone
Odborný seminár SLOVALUX 2019

Veletrhy a výstavy
Inspirujte se boho stylem i designem Dálného východu na podzimním veletrhu FOR INTERIOR

Aktuality

ČEPS, a.s., v prvním pololetí vykázala zisk 2,3 mld., investovat bude do rozvoje soustavy Akciová společnost ČEPS uzavřela první polovinu roku 2019 se ziskem před zdaněním v…

ČEPS dokončila zaústění nejdelšího vedení zvn Společnost ČEPS dokončila realizaci zaústění nejdelšího vedení zvn v ČR V413, spojujícího…

Cenu Architekt roku 2019 získal český architekt Stanislav Fiala Ocenění za mimořádný přínos architektuře v posledních pěti letech, cenu Architekt roku…

VACON® drives zajišťují maximální provozuschopnost v největších ocelárnách v České republice Zřídkakdy je spolehlivá doba provozu tak kritická, jako při kontilití v ocelárnách. Aby…

Více aktualit

Toyota začne testovat vysoce účinné solární články pro své automobily

08.07.2019 | Electrek | www.electrek.co

Automobilka Toyota oznámila spuštění testů nových vysoce účinných solárních článků, jež mají pokrývat značnou část jejích elektrických vozidel a potenciálně tak navýšit dojezd až o 56 km za den.

Toyota původně zamýšlela využít solární panely jako doplňkovou výbavu již pro první Prius – jednalo se však pouze o 50 W panely, jež měly zajistit chod ventilátorů klimatizace a dalších energeticky nenáročných funkcí. V roce 2016 zařadila japonská automobilka do nabídky (za příplatek 2000 dolarů) solární střechu pro nový hybridní model Priusu, která se již mohla pochlubit výkonem 180 W.

Toyota

Takto výkonný systém by mohl teoreticky dodávat energii akumulátorům určeným k pohánění elektrických součástek automobilu, v takovém případě by se však dojezd navýšil pouze minimálně. Automobilka Toyota nyní spojila síly se společnostmi NEDO a Sharp a zahájila testy na veřejných silnicích za účelem „vyhodnocení účinnosti, navýšení dojezdu a snížení spotřeby paliva elektrických vozidel s vysoce účinnými solárními bateriemi“. Dle vyjádření automobilky dosahuje účinnost jejích solárních článků 34 %.

Celý článek na Electrek

Image Credit: Toyota

-jk-