Pokračujeme v díle těch,
kteří byli první.

Aktuální vydání

Číslo 7/2019 vyšlo tiskem 26. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 26. 7. 2019. 

Téma: Kabely, vodiče a kabelová technika; Nářadí, nástroje a zařízení pro práci s kabely

Hlavní článek
Správa aktiv a potřeba diagnostiky v Průmyslu 4.0

Číslo 3/2019 vyšlo tiskem 11. 6. 2019. V elektronické verzi na webu 15. 7. 2019.

Veletrhy a výstavy
Euroluce 2019 očima designérky
Výstava Světlo v architektuře 2019
Amper 2019 v zajetí „chytrých“ technologií

Pro osvěžení paměti
Osvětlovací sklo z Kamenného pahorku

Aktuality

Digitální továrna 2.0 na MSV 2019 Digitální továrna 2.0 je jedním z hlavních témat Mezinárodního strojírenského veletrhu…

Historicky nejvyšší grant Evropské unie dostal česko-slovenský energetický projekt ACON Společnosti E.ON Distribuce a Západoslovenská distribuční (ZSD) získaly od Evropské…

Viceprezidentem asociace ENTSO-E zvolen člen představenstva ČEPS, a.s., Zbyněk Boldiš Zbyněk Boldiš, člen představenstva ČEPS, a.s., byl zvolen do funkce viceprezidenta…

Drony z Fakulty elektrotechnické ČVUT v Praze budou obhajovat vítězství v Abu Dhabi Utkají se o hlavní cenu 1 milion dolarů. Testy systému spolupracujících autonomních dronů…

Více aktualit

Toyota začne testovat vysoce účinné solární články pro své automobily

08.07.2019 | Electrek | www.electrek.co

Automobilka Toyota oznámila spuštění testů nových vysoce účinných solárních článků, jež mají pokrývat značnou část jejích elektrických vozidel a potenciálně tak navýšit dojezd až o 56 km za den.

Toyota původně zamýšlela využít solární panely jako doplňkovou výbavu již pro první Prius – jednalo se však pouze o 50 W panely, jež měly zajistit chod ventilátorů klimatizace a dalších energeticky nenáročných funkcí. V roce 2016 zařadila japonská automobilka do nabídky (za příplatek 2000 dolarů) solární střechu pro nový hybridní model Priusu, která se již mohla pochlubit výkonem 180 W.

Toyota

Takto výkonný systém by mohl teoreticky dodávat energii akumulátorům určeným k pohánění elektrických součástek automobilu, v takovém případě by se však dojezd navýšil pouze minimálně. Automobilka Toyota nyní spojila síly se společnostmi NEDO a Sharp a zahájila testy na veřejných silnicích za účelem „vyhodnocení účinnosti, navýšení dojezdu a snížení spotřeby paliva elektrických vozidel s vysoce účinnými solárními bateriemi“. Dle vyjádření automobilky dosahuje účinnost jejích solárních článků 34 %.

Celý článek na Electrek

Image Credit: Toyota

-jk-